Chrysler Crossfire 3.2i V6 Limited (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Crossfire 3.2i V6 Limited |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 49.012 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb de auto 2 dagen in mijn bezit. Het is even uitleggen binnen de kennisenkring dat je van BMW (Z3 Coupé) overgestapt bent naar Chrysler. De auto’s met elkaar vergelijken is niet fair. De rijeigenschappen zijn redelijk vergelijkbaar. De leeftijd echter niet (Z3 is gebaseerd op een oudere generatie BMW). Wat onmiddelijk opvalt is het verschil in stuurgedrag. Bij de Crossfire erg licht en als 1e indruk: niet precies door erg weinig tegendruk. De BMW was hierbij onovertroffen en voorspelbaar. Het went vrij snel bij de Crossfire, alhoewel ik het idee heb dat ik veel moet corrigeren op de rechte stukken. Zal wel wennen zijn (ik rijd er pas 2 dagen in). Motor is veel stiller maar geeft een indrukwekkend geluid bij veel gas geven. Interieur is al veel over geschreven. Materialen (m.n. middenconsole) zijn discutabel. Alles zit wel op de juiste plek en je kunt merken dat je in een modernere auto rijd (vs. Z3) v.w.b. de layout van het dashboard en de heerlijke automaat. Toch vreemd als je je realiseert dat de Crossfire gebaseerd is op het alweer voorlaatste model van de Mercedes SLK. Ook even slikken dat je een auto koopt van een (nog steeds, ook als occasion) pittig prijsniveau en je moet er een afdekhoes in de bagageruimte apart bijkopen voor het bedrag van zo’n € 600 inclusief BTW. In Amsterdam een ’must’ aangezien je bagage geheel te kijk ligt onder de achterruit. Model is prachtig (smaken verschillen ongetwijfeld) en is in mijn ogen een mooie vertaling van de Z3 coupé waarden van een jaar of 8 geleden. Een ietsje meer in balans (de Z3 Coupé werd als cabrio ontwikkeld en de coupéversie werd later uit concurrentie overwegingen op de markt gebracht). Gegeven het feit dat er maar zo weinig van verkocht zijn (en de Crossfire inmiddels ook uit productie is), komt de auto wellicht in aanmerking voor een ’icoon’ status. Maar daar zal echter ook veel afhangen wat er met het merk Chrysler gaat gebeuren onder de nieuwe eigenaren en na het scheiden van Daimler. Ik ga er in ieder geval eerst erg van genieten.
PROBLEMEN
Auto schudt bij stationair draaien. Heb hier de dealer op gewezen bij het afleveren. Zou zijn verholpen. Toch nog steeds niet helemaal. Ga hier melding van maken bij dealer. Oliepeil waarschuwing: ’hi’. Ook hier dealer over bellen.
Tussenbericht: 28/20/07: bij een check bij Chryslerdealer Amsterdam bleek het oliepeil te hoog en is de waarschuwing verholpen door de teveel toegevoegde olie te verwijderen. Aan de computer blijkt het toerental inderdaad niet goed. Hiervoor werd ik terug verwezen naar de dealer waar de Crossfire werd aangeschaft om dit op te lossen (garantiekwestie). Afspraak is inmiddels gemaakt.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Chrysler Crossfire 3.2 V6 Limited Airconditioning, Cruise Control, Lederen bekleding, Stoelverwarming, 18" Lichtmetalen velgen, Navigatie, Elektrisch verstelbare spiegels, Spoiler (MET GARANTIE*)
- 2007
- 159.785 km

Chrysler Crossfire Cabrio 3.2 V6
- 2006
- 140.749 km

Chrysler Crossfire 3.2 V6
- 2007
- 147.500 km