Chrysler 300C Touring HEMI 5.7 V8 AWD (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 300C Touring HEMI 5.7 V8 AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is een grote luxe auto die erg opvalt. Je trekt er flink bekijks mee. Eerste reactie: wat een lel van een auto. Grote pontificale neus, massieve motorkap en grote wielen. Een Audi A8 4.2 Quattro die ernaast staat levert ineens geen kijkers meer op terwijl die auto al snel het dubbele kost van deze Chrysler.
Binnenin is het luxe alom. Alles wat je nodig hebt en nog meer zit erop. Een voorbeeld daarvan zijn de electrisch verstelbare pedalen. Een groot deel van de onderdelen komt van mercedes. Van binnen is niet alles even goed afgewerkt, maar ja je kunt ook meer dan 1.5 keer zoveel betalen voor een soortgelijk uitgeruste en gemotoriseerde audi A6 Avant. Het uitzicht naar achteren is slecht, maar de parkeersensoren achter helpen wel.
Binnenin is er volop ruimte. Veel handige opbergvakken en dergelijke. Onder de laadvloer zijn ook nog enkele opbergvakken te vinden.
De motor is stil. Als je gas geeft hoor je wel een typische V8 grom en gaat ie er goed vandoor. Door de 4 wiel aandrijving (komt ook van mercedes) heb je geen tractieproblemen en merk je nauwelijks dat je zo hard gaat. Het is echter wel even slikken als je achteraf hoort dat deze motor 340 pk levert. Je denkt in eerste instantie namelijk met ongeveer 250 pk te maken te hebben, maar het gewicht doet veel van het vermogen teniet. Dezelfde motor in een lichtere auto moet tot behoorlijke prestaties in staat zijn......
De remmen zijn prima, maar je merkt wel dat je met een auto van 1900 kilo op pad bent. Een probleem bij deze auto is dat de remschijven snel kromtrekken, wat al onderkend is door de importeur van Chrysler.
Een bochtenridder is het zeker niet. Tenminste hij nodigt er niet toe uit. Ik heb ook niet de grenzen van deze auto opgezocht. De wendbaarheid is ook slecht, maar wat wil je met een auto van 5 meter lang. De draaicirkel is bijna gelijk aan die van een vrachtwagen. Het is geen handig autootje voor in de stad. De vering is comfortabel ingesteld wat betekent dat het verrekte oppassen is bij verkeersdrempels. Je moet daar rustig overheen want anders raakt de bodemplaat de grond.
Waar de auto echt tot zijn recht komt is op de snelweg. Een kruissnelheid van 160-180 km/h is goed en uiterst comfortabel vast te houden en je stapt okselfris uit na lange afstanden rijden. Harder kan de auto gemakkelijk maar hij nodigt daar niet toe uit. De draaikolk in de tank gaat dan ook flinke vormen aannemen.
PROBLEMEN
Kromme remschijven, kapotte keerring, daarom water in de versnellingsbak. Storing in de boodcomputer.
Auto is na een jaar door Chrysler onder coulance vervangen door een nieuw identiek exemplaar met zeer geringe bijbetaling. Dit nieuwe exemplaar functioneert al enige tijd zonder noemenswaardige problemen (m.u.v. de remmen die ook kromtrekken).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.