Chrysler 300C Touring HEMI 5.7 V8 AWD (2005)

autoreview

Chrysler 300C Touring
Chrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 Touring

Signalement

Uitvoering300C Touring HEMI 5.7 V8 AWD
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een grote luxe auto die erg opvalt. Je trekt er flink bekijks mee. Eerste reactie: wat een lel van een auto. Grote pontificale neus, massieve motorkap en grote wielen. Een Audi A8 4.2 Quattro die ernaast staat levert ineens geen kijkers meer op terwijl die auto al snel het dubbele kost van deze Chrysler.

Binnenin is het luxe alom. Alles wat je nodig hebt en nog meer zit erop. Een voorbeeld daarvan zijn de electrisch verstelbare pedalen. Een groot deel van de onderdelen komt van mercedes. Van binnen is niet alles even goed afgewerkt, maar ja je kunt ook meer dan 1.5 keer zoveel betalen voor een soortgelijk uitgeruste en gemotoriseerde audi A6 Avant. Het uitzicht naar achteren is slecht, maar de parkeersensoren achter helpen wel.

Binnenin is er volop ruimte. Veel handige opbergvakken en dergelijke. Onder de laadvloer zijn ook nog enkele opbergvakken te vinden.

De motor is stil. Als je gas geeft hoor je wel een typische V8 grom en gaat ie er goed vandoor. Door de 4 wiel aandrijving (komt ook van mercedes) heb je geen tractieproblemen en merk je nauwelijks dat je zo hard gaat. Het is echter wel even slikken als je achteraf hoort dat deze motor 340 pk levert. Je denkt in eerste instantie namelijk met ongeveer 250 pk te maken te hebben, maar het gewicht doet veel van het vermogen teniet. Dezelfde motor in een lichtere auto moet tot behoorlijke prestaties in staat zijn......

De remmen zijn prima, maar je merkt wel dat je met een auto van 1900 kilo op pad bent. Een probleem bij deze auto is dat de remschijven snel kromtrekken, wat al onderkend is door de importeur van Chrysler.

Een bochtenridder is het zeker niet. Tenminste hij nodigt er niet toe uit. Ik heb ook niet de grenzen van deze auto opgezocht. De wendbaarheid is ook slecht, maar wat wil je met een auto van 5 meter lang. De draaicirkel is bijna gelijk aan die van een vrachtwagen. Het is geen handig autootje voor in de stad. De vering is comfortabel ingesteld wat betekent dat het verrekte oppassen is bij verkeersdrempels. Je moet daar rustig overheen want anders raakt de bodemplaat de grond.

Waar de auto echt tot zijn recht komt is op de snelweg. Een kruissnelheid van 160-180 km/h is goed en uiterst comfortabel vast te houden en je stapt okselfris uit na lange afstanden rijden. Harder kan de auto gemakkelijk maar hij nodigt daar niet toe uit. De draaikolk in de tank gaat dan ook flinke vormen aannemen.

PROBLEMEN

Kromme remschijven, kapotte keerring, daarom water in de versnellingsbak. Storing in de boodcomputer.

Auto is na een jaar door Chrysler onder coulance vervangen door een nieuw identiek exemplaar met zeer geringe bijbetaling. Dit nieuwe exemplaar functioneert al enige tijd zonder noemenswaardige problemen (m.u.v. de remmen die ook kromtrekken).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.