Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 (2004)

autoreview

Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 (2004)

Signalement

UitvoeringTrans Sport 3.4 V6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 120.000 km

Auto is redelijk comfortabel op de snelweg al in de bochten niet echt geweldig. Ook is op een gegeven moment het op en neer veren van de auto gewoon irritant. In de stad is het één grote ramp iets te hard drempel nemen en de voorkant raakt de grond. Ook met een beetje snel door een bocht gaan resulteert in gierende banden. De auto is wel vlot gezien zijn grote, maar moet hij wel rechtdoor gaan...
De gescheiden bediening van de ventilatie (achter en voor) is wel erg prettig ook de airco werkt voldoende.
In 2005 lpi laten inbouwen met klepsmering dit werkt goed. De ruimte in de auto is gigantisch alles gaat erin en 7 volwassenen is ook geen probleem, iedereen zit goed.

17-06-2008
De auto heeft niet veel km gemaakt staat nu op 98000 km toch was de beurt weer 700 euro. de auto heeft geen echte gebreken meer vertoond dus de waardering gaat weer iets omhoog.

22-06-2009
Gelukkig geen grote problemen meer gehad. Wel een tractioncontrol storing. Dit bleek uiteindelijk door twee kapotte remlichten te komen, beetje vreemd.... Verder een normale beurt voor 650 euro. De LPI installatie werkt perfect. Geen backfire, storingen oid. De auto rijdt op gas ook niet duurder dan op benzine.

Wat mij wel opviel toen ik laatst bij de ford dealer was. Is dat een s-max of een galaxy, maar zelfs een mondeo veel slimmer de beenruimte benutten. De stoelen in de Chevrolet zijn heel erg laag waardoor een volwassen persoon op lange afstanden niet echt lekker zit. Snap ook niet dat de vloer niet verdiept is bij de voeten, omdat de bodem een behoorlijk eind boven de grond ligt. Op de achterste rij stoelen heb ik ook wat aan te merken. In het plafon zitten haken om een jasje aan op te hangen, je kan dit haakje niet inklappen. Gevolg is dat iemand een bebloed hoofd had toen ik over een drempel reed. Het stomme is dat er nog een haakje zit en die kan je wel inklappen, wie dat verzonnen heeft mag ook wel is achter zijn oren krabben.

16-06-2010:
Volgende probleem de koppakking was lek. Het gekke was dat de watertemperatuur meter niet meer op kwam, hij bleef op koud staan. Ook ging het gas systeem niet meer aan. Toen ik de motorkap open deed was het blok ook nog koud. Toen de wegenwacht gebeld, die constateerde dat er geen vloeistof meer in het koelsysteem zat. Vind het erg vreemd dat de auto geen signaal heeft gegeven dat er iets helemaal fout ging. Eigenlijk heeft het achteraf in gebouwde gas systeem de auto gered, die ging in de noodloop en sloeg alarm. Kosten inclusief kop afvlakken, 2500 euro.
Ook ging de nivearegeling opeens eindeloos doorpompen terwijl de auto al 3 dagen stil stond. Wat de oorzaak hiervan was weet ik niet, dit is tegelijkertijd met de koppaking gemaakt.

Snap wel dat GM in de US veel klanten is kwijt geraakt aan Toyota. Deze auto is echt op elk vlak rotzooi (motor, wegligging, elektronica). De auto blijft heel fijn en comfortabel rijden, maar voor de rest kan ik er weinig positiefs over melden.

PROBLEMEN

  • 120.000 km

De problemen en onderhouds kosten maken het een rampen auto.
-achter dempers al twee keer kapot
-automaat kapot
-alle rubbers kraken als een gek
-airbag lampje brand 50% van de tijd maar dealer vindt dat normaal.
-in de bergen, wordt de automaat gek en gaat schokkend en stotend schakelen.
-soms is de hendel van de bediening van de auto bijna niet van ze plek te krijgen
-roest op de motorkap, allemaal van die blaasjes.
-dashbord verlichting is voor een deel kapot
-cruise control werkt soms niet, naar herstarten weer wel.

Ik ben geen auto sloper heb ook een ford focus uit 1999 nooit problemen mee. Deze auto is gewoon niet wat ik van een auto verwacht.

22-06-2009:
Naar een andere garage in Monster gegaan, wel duur maar lossen problemen ten minste op. Alles, op de cruise control die sporadisch weigert na, is gemaakt. De niet van de plaats willende hendel van de automaat is na verloop van tijd weer weggegaan.

22-06-2010:
-koppakking lek 2500 euro.
- Niveauregeling pomp, stopt niet met pompen terwijl motor uit staat en de auto op slot.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.