BMW Z4 roadster 2.5i (2005)

autoreview

BMW Z4 roadster 2.5i (2005)

Signalement

UitvoeringZ4 roadster 2.5i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een heerlijke bak

  • 120.000 km

Niet echt netjes opgeleverd door Ekris Venendaal. Gelukkig liet ik een ANWB-keuring doen. Toen bleek dat de remmen voor en achter helemaal op waren, verder smerige filters en nog een aantal kleine dingetjes. Achterstallig onderhoud dus, terwijl de auto met 6 maanden Bovag garantie, een verse APK en een afleverbeurt werd verkocht. Hoe is ie één dag voor de aflevering APK-goedgekeurd (met versleten remmen) is mij een raadsel. Affijn, na drie keer terug naar Ekris was ie eindelijk zoals het hoort. Jammer dat ze dat niet in één keer deden. Blijven opletten dus.

Ik liet gelijk een BRC-installatie inbouwen en het feest mocht beginnen. Wat een heerlijke auto. Ik ging vaker naar de Nürburgring om spannende rondjes te maken. Zie mijn video. Het was een grote kick om Porsches GT3 met 450+ pk of Aston Martins met 500+ pk in te halen. Het onderstel is fenomenaal. Echter, glade leren stoelen zijn niet geschikt voor het circuit; je glijdt alle kanten op en de versnellingsbak kan beter. Is goed maar bijvoorbeeld mijn brave Honda CR-V heeft een betere handbak, kortere slagen en is nog preciezer. Voor de rest is mijn Z4 geweldig. Er ging nooit iets stuk, stuurt goed, klinkt goed... En rijd goedkoop op LPG. Eén op tien op LPG is mogelijk, al koop je hem niet voor. Trouwens, ik heb een hele snele ronde op de Ring op LPG gereden. Ook dat kan dus. Natuurlijk is niet goed voor de kleppen maar één rondje ging probleemloos. Hij werd niet heet en je haalt die Porsches ook nog in. Het gas is niet alleen om te koken. Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=5nH2nTuSCXQ&index=11&list=UUKFXPg9HAjTh_rYjyFx7KLw

Op een gegeven moment vond ik 192 pk (en ruim 1.300 kg) magertjes voor op het circuit. De dag daarvoor heb ik een hele dag met een Lamborgini LP-700 gespeeld. Toen vond ik mijn Z4 een hele trage auto. Alles is relatief. Een paar maanden later heb ik de Z4 verkocht en een hele snele Honda motorfiets gekocht. Nu heb ik die prestaties van Aventador (binnen 3 sec. op honderd) en het ultieme "open"-gevoel.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.