BMW Z3 roadster 3.0i (2000)

autoreview

BMW Z3 roadster
BMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadster - interieurBMW Z3 roadster - interieur

Signalement

UitvoeringZ3 roadster 3.0i
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een verschil met de Fiat! Ik dacht dat die altijd erg vlot was en een scherp weggedrag had, maar ik heb die lat na het sturen in de Z3 een heel stuk hoger gelegd.
De auto is zilver met een zwarte kap (electrisch) en een rood leren interieur met rode accenten (leer) op het dashboard. In mijn ogen een wonderschone combinatie.
De auto is tevens uitgerust met een 5 trap steptronic automaat met mogelijkheid tot handmatig schakelen via tikjes naar voor (opschakelen) en naar achter (terugschakelen). Deze bak-motor combinatie staat garant voor een zeer rustgevend rijgedrag, maar als je even flink tekeer wilt gaan volstaat een simpele druk op het gaspedaal.
Wat een power heeft deze motor, 231 pk bij ca. 1300 kg is uiteraard een zeer gunstige gewichts/pk-verhouding.
Wat wel opvalt is dat de bakverhoudingen nogal verschillen tussen de versnellingen 1, 2 en 3 ten opzichte van 4 en 5. Die laatste hebben vooral een overdive karakter, waardoor het verbruik op de snelweg daalt tot gem 1 op 12! Voor een 3.0 6-cylinder!
Qua acceleratie krijg je bij de 1e 3 versnellingen een vreselijke schop in de rug en vanaf de 4de versnelling gaat het een stuk gemoedelijker maar nog steeds zeer vlot.

De ruimte in de cabine is prima te noemen, met mijn 193cm pas ik er prima in en de cabine is met de kap dicht lekker knus.
Tevens is de kap zeer goed geisoleerd en pas bij hogere snelheden merk je dat je met een stoffen kap rijdt.

De komende tijd zullen er hopelijk vele kilometers worden gereden en zal deze review ge-update worden, dan ook met foto’s.

PROBLEMEN

Enkele kleine gebruiksspoortjes die de komende tijd worden weggewerkt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.