BMW Z3 roadster 2.2i Sport Line (2003)

autoreview

BMW Z3 roadster
BMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadster - interieurBMW Z3 roadster - interieur

Signalement

UitvoeringZ3 roadster 2.2i Sport Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 9%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb voor de Z3 gekozen terwijl de Z4 net op de markt was. De lijn, de bijzondere neus en het ’roadster-gevoel’, dat bij de Z3 nadrukkelijker aanwezig is dan bij de (even dure) Z4 spraken mij meer aan. De 2.2i heb ik gekozen vanwege het hogere vermogen en het heerlijke karakter van de motor. De motor is soepel, heeft meer dan genoeg vermogen en koppel en klinkt fenomenaal. De wagen werd standaard afgeleverd inc. het sport-line pakket, omdat het een uitloop-model betrof.

De bediening van de auto is ’basic’, er zit niets op wat er niet op hoort, en is gelukkig verschoond van gimmics en frutsels die je toch nooit gebruikt.
De kap is eenvoudig te bedienen, en sluit perfect af, ook in de wasstraat.
De wagen heeft een zeer redelijke wegligging voor een cabrio, ik merk weinig van torsie alhoewel hem dat wel wordt verweten door de testers van bv. Top Gear. Ik heb hem dan ook niet om als een dwaas mee de bocht door te rossen, maar vooral om dagelijks te kunnen genieten en in mijn vrije tijd te toeren langs kleine weggetjes. Voor dagelijks gebruik prima geschikt. Ik rijd open als het niet regent, en de verwarming laat dat ook toe. Vooral de stoelverwarming is dan een zegen. Al met al tevreden dus.

PROBLEMEN

Geen. Verbruik is naar huidige begrippen tikje aan de straffe kant (1 op 9-10 voor een 2200 cc motor bij normale rijstijl kan wel wat minder). Bij intensief bergrijden verbruikt ie een tikje olie. Ik heb tot op heden 2 liter moeten bijvullen (17000 km)
De beenruimte is wat aan de korte kant voor iemand van 1,90 of langer.
De bergruimte is minimaal, zeker omdat ik niet in de gaten had dat de Harman Kardon-geluidsinstallatie (werd gratis bijgeleverd) een enorme kast in de kofferbak tot gevolg had.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.