BMW Z3 roadster 2.8i (1997)

autoreview

BMW Z3 roadster 2.8i (1997)

Signalement

UitvoeringZ3 roadster 2.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf81.000 km
KM-stand laatst197.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fantastisch

  • 192.000 km

Rij nu 17 jaar met de Z3 2.8,en het is nog steeds een feest nummer om mee rijden.
Eerst nog 3 jaar gereden met Z3 1.9 en vervolgens ingeruild op de 2.8,was op zicht ook niets mis mee.
Had alleen geen zes cilinder en geen airco, wat vermogen is het prima met zo,n 1.9 alleen je mist wel de euforie van een zespitter en de airco.
Dus het feest begint met de 2.8
Maar dan alleen voor de pure cabrio liefhebber die alle nadelen meer ziet een voordeel.
We zijn in de begin jaren 2003 tot 20012 er heel vaak mee naar Italië op vakantie geweest, en het rond toeren bij het lago di garda en het lago maggiore is een feest en geweldig om met de Z3 met de dikke zes cilinder 2.8 rond de meren te toeren ,maar zo als elk voordeel ook een nadeel heeft ,want je moet niet echt comfort verwachten op de reis naar Italy.Het is een echte Spartaanse sportwagen die boven de 140km geen gesprek meer mogelijk maakt wat het lawaai betreft.
Benzine verbruik moet je niet opletten bij zo,n auto.
Maar als je dat allemaal niet erg vind is het geweldig om er mee op uit te gaan ,en zo hebben we dat altijd ervaren.Onze eis was dat het een 6 cilinder moest zijn en airco/lederen bekleding met stoel verwarming.
En dan de kosten in al die jaren,dat was eigenlijk niet bijzonder ,alles een beetje op rij gezet
Achter schroef veren vervangen
Thermostaat en viscokoppeling vervangen
Handrem kabel reparatie
Nieuwe akku 2x
Airco leiding repareren en bij vullen
Benzinepomp vervangen (in italy)
En dan gewoon het reguleren onderhoud/ beurt/ remmen.

Vervolg

  • 197.000 km

We zijn inmiddels weer een jaar verder met z3
Maar wel met de nodige onderhoud-reparaties.
Wielen laten stralen spuiten,dorpels laten vervangen en spuiten.
Vervolgens een nieuwe Apk met nieuwe brembo schijven/blokken
En ik wil hem elke maand wel verkopen om dat ik er zo weinig meer rijdt.
Maar als het er dan op aan komt wil er echt niet vanaf, en zeker niet nu die er weer super strak bij staat.
En dan ga je er weer mee rijden en is het na 18 jaar nog steeds een feest om gas te geven met die fijne 2.8 lijn 6
Dus voorlopig blijft die gewoon bij mij in de stal.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.