BMW Z3 roadster 2.8i (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z3 roadster 2.8i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 81.000 km |
KM-stand laatst | 197.000 km |
Fantastisch
- 192.000 km
Rij nu 17 jaar met de Z3 2.8,en het is nog steeds een feest nummer om mee rijden.
Eerst nog 3 jaar gereden met Z3 1.9 en vervolgens ingeruild op de 2.8,was op zicht ook niets mis mee.
Had alleen geen zes cilinder en geen airco, wat vermogen is het prima met zo,n 1.9 alleen je mist wel de euforie van een zespitter en de airco.
Dus het feest begint met de 2.8
Maar dan alleen voor de pure cabrio liefhebber die alle nadelen meer ziet een voordeel.
We zijn in de begin jaren 2003 tot 20012 er heel vaak mee naar Italië op vakantie geweest, en het rond toeren bij het lago di garda en het lago maggiore is een feest en geweldig om met de Z3 met de dikke zes cilinder 2.8 rond de meren te toeren ,maar zo als elk voordeel ook een nadeel heeft ,want je moet niet echt comfort verwachten op de reis naar Italy.Het is een echte Spartaanse sportwagen die boven de 140km geen gesprek meer mogelijk maakt wat het lawaai betreft.
Benzine verbruik moet je niet opletten bij zo,n auto.
Maar als je dat allemaal niet erg vind is het geweldig om er mee op uit te gaan ,en zo hebben we dat altijd ervaren.Onze eis was dat het een 6 cilinder moest zijn en airco/lederen bekleding met stoel verwarming.
En dan de kosten in al die jaren,dat was eigenlijk niet bijzonder ,alles een beetje op rij gezet
Achter schroef veren vervangen
Thermostaat en viscokoppeling vervangen
Handrem kabel reparatie
Nieuwe akku 2x
Airco leiding repareren en bij vullen
Benzinepomp vervangen (in italy)
En dan gewoon het reguleren onderhoud/ beurt/ remmen.
Vervolg
- 197.000 km
We zijn inmiddels weer een jaar verder met z3
Maar wel met de nodige onderhoud-reparaties.
Wielen laten stralen spuiten,dorpels laten vervangen en spuiten.
Vervolgens een nieuwe Apk met nieuwe brembo schijven/blokken
En ik wil hem elke maand wel verkopen om dat ik er zo weinig meer rijdt.
Maar als het er dan op aan komt wil er echt niet vanaf, en zeker niet nu die er weer super strak bij staat.
En dan ga je er weer mee rijden en is het na 18 jaar nog steeds een feest om gas te geven met die fijne 2.8 lijn 6
Dus voorlopig blijft die gewoon bij mij in de stal.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.