BMW Z3 roadster 1.9i S (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z3 roadster 1.9i S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 103.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na een aantal auto's te hebben versleten in korte tijd zat ik tijdelijk zonder auto vanwege het feit dat er in het gezin altijd 1 beschikbaar was.
Al snel na 3 weken kon ik tijdelijk de mazda mx5 van mijn oom lenen. Echt zo een standaard super lelijk klein cabrio geval. Ding kwam geloof ik uit 1990 dus zal wel 1 van de eerste zijn geweest. Maar in ruil daarvoor moest ik de radio maken en zijn accu weer vol rijden. Maar ik moet toegevens dat ik al snel een goed gevoel bij de auto had, het voelde goed aan,speelde lekker.I k had al snel door dat ik ook een cabrio wou.
Na veel te hebben gezocht op internet(MX5,TT,9-3,Z3,etc)kwam ik al snel tot de conclusie dat het een bmw z3 roadster moest worden.Beslist op leukste uitstraling, kwaliteit, prijs en rijgedrag. De Z3 was weliswaar de duurste, maar hier tegenover stond het stukje duitse klasse wat je ervoor terug krijgt.
De eerste Z3 uit 2001 die ik ging bezichtigen bij een particulier vroeg €15995,- en dat was zeer scherp voor het hartje zomer wat het toen was. Waarom ik juist deze ging bezichtigen was omdat dit een relatief "dikke" uitvoering was : 1.9S Wide-Body Metallic Zwarte lak, M-pakket met lederen verwarmde/electrische M-stoelen,leder stuurwiel, 17 inch velgen, wat chrome aspecten etc.
En ja hoor eenmaal daar aangekomen natuurlijk gelijk helemaal verliefd,wat een plaat van een auto hij kwam net bij de poetser vandaan!
Een kwariertje proefgereden waarop een kleine onderhandeling volgde stond de bmw z3 het zelfde uur nog bij zijn nieuwe baasje te blinken op het pad.
Rijgedrag
De lage instap van de auto is niet heel prettig, het lijkt wel alsof je een kart instapt. Echter na een rondje te hebben gereden denk je daar wel anders over. Hij ligt als een blok op de weg, maar veert toch beter door dan je denk. Wanneer je in de auto rijd voel je je gelijk een met de auto, het voelt allemaal heel prettig aan en je hebt eigelijk helemaal geen behoefte om hard te gaan rijden, ondanks de prestaties van de motor niet slecht zijn.
De 1.9s is goed voor 120 paarden en brengt je in zo'n 10 seconden naar de 100. De topsnelheid ligt iets voor de 200. Zelf heb ik er met de kap open 210 op de teller mee gereden.
Ik heb er nu een ruime 5000 kilometer mee gereden en rij +- gemiddeld 1 op 9.3 en dat vind ik best schappelijk omdat ik ook vaak korte ritjes naar mijn werk rij.
Tot op heden nog geen problemen of kosten aan gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.