BMW Z3 roadster 1.9i (2001)

autoreview

BMW Z3 roadster 1.9i (2001)

Signalement

UitvoeringZ3 roadster 1.9i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst90.000 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 90.000

  • 90.000 km

Laten we voorop stellen dat cabrio rijden helemaal top is.

Daarom hebben we een jaar of 4 geleden een 206 CC 2.0 gekocht, met deze auto hebben we echt heel veel plezier gehad, rijd prettig is behoorlijk vlot (138pk) en bleek behoorlijk betrouwbaar.

Na een jaar in een 206 CC ga je toch om je heen kijken met de wens om in een echte roadster te rijden. En aangezien we goede ervaringen hebben met BMW zijn we gaan zoeken naar een Z3.

Bij Zwartepoorte in Roosendaal stond een Z3 uit 2001, een blauwe met 1.9 liter motor. Deze had nog niet veel kilometers gelopen, bij aankoop stond de teller op 55.000.

Tevens viel deze Z3 op vanwege het model. Zoals je wellicht weet heeft de Z3 uit 1996 "normale" heupen, daarna is er een verbreding (wide-body) in gekomen (alleen voor de 6-cilinders) en vanaf 2001 werden de heupen nogmaals verbreed. Zie het plaatje wat ik bij de review heb geplaatst.

Maargoed, terug naar de review.

Wat me opvalt is het comfort van de auto, afgezien dat hij laag is zit hij wel heerlijk. De stoelen zijn goed in te stellen en zolang je maar niet boven de 1m90 uit komt is het heerlijk vertoeven. Er zit airco in, deze kan je alleen in- en uitschakelen en stoelverwarming.

De motor is een 1.9 liter 4 cilinder met 118pk. Dit blijkt voldoende te zijn om vlot mee te komen met het verkeer, maar een stoplicht sprinter zal het nooit worden.

Verder is de bagageruimte behoorlijk, er kunnen met gemak drie boodschappentassen in.

Het dak is van stof (zoals het hoort) en is te openen in nog geen 4 seconden. Je ontkoppeld het dak vanuit je stoel en laat het achter je neervallen. Het dak weer dicht doen is even simpel, vanuit je stoel pak je het dak achter je op (alleen het wind-vangertje moet even worden losgerists) en koppel het weer vast. Ook dit is seconden werk.

Verder blijkt de auto behoorlijk betrouwbaar, op het moment van schrijven (ondertussen 90.000 op de teller) hebben we de volgende mankementen meegemaakt:
- Koelsysteem vervangen (radiator)
- Emissie sensor vervangen
- Remmen en banden (al is dit niet bijzonder, dit moet bij iedere auto)

Deze Z3 gebruiken we voor woon-werk verkeer en is niet duur om in te rijden. De afschrijving is minimaal en het verbruik valt op in positieve zin, 1 op 13 is makkelijk haalbaar.

Een Z3 roadster kunnen we dus iedereen aanraden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.