Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • X6

BMW X6 xDrive30d High Executive (2008)

autoreview

25
BMW X6 xDrive30d High Executive (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringX6 xDrive30d High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 6.000 km
  • 19 november 2008

Voordat we een X6 hadden aangeschaft hadden we ook nog de 7-serie getest als nieuwe auto. Hier heb ik ook nog een revieuwtje over geschreven.

Deze auto testten we voor we een nieuwe auto zouden kopen. We hadden alleen de 7-serie kunnen testen en de X6 niet dus het was spannend.
Een BMW 7-serie 3.0 liter diesel uit 2008 ik geloof dat er toen 230 pk in zat. Je zou denken ontiegelijk weinig voor zo’n bak maar hij trekt ongelofelijk. De wagen zelf vond ik een ‘’plompe’’ wagen met de betekenis van hier sta ik en ik ben het daar hou ik niet zo van. Het interieur was overweldigend. Achterin zat je als een koning. Wat bij de x6 niet anders is. De achterstoelen waren verstelbaar en er zat verwarming in ook waren er gordijntjes voor de zijruiten en de achterruit. Toen we wegreden ( nadat we uitleg hadden gekregen ) stonden we voor een stoplicht te wachten. Dat is normaal. Maar we konden niet wegrijden en stonden we daar. Blijkbaar had de verkoper aan een hendeltje getrokken wat ze de ‘’handrem’’ noemen alleen was dat een speciale handrem. Hij was zo special omdat de auto niet meer vertrok wanneer je voor de eerste keer weer stil stond. De techniek was dus uitmuntend maar zeer verwarrend. We hadden deze wagen op proef en konden hem per direct kopen. We zaten te twijfelen of we kopen deze 7-serie of we wachten op de X6 en rijden de BMW 530d waar we in reden af. De 7-serie is een pracht van een wagen maar voor dat geld hadden we liever een X6 van het zelfde kaliber motor. Dus denk 2 keer na voor je een super-de-luxe wagen koopt het is niet zo makkelijk als het lijkt.
Je levert wel comfort in op een X6 in vergelijking met een 730D. maar we wilden iets exclusief en dat hebben we dan ook gekregen.


De eerste dag dat we bij de dealer waren om de X6 te bezoeken bleek hij niet in Breda te staan maar in Tilburg. Mijn vader en ik zijn naar Tilburg gereden om te kijken. In Tilburg zeiden ze dat hij in Breda stond. Dat klopte volkomen maar niet bij de BMW dealer maar De Bredase Autoshop. Na dit rumoerig gedoe hebben we van onze X6 een eerste glimp mogen opvangen. Op woensdag mochten we hem op komen halen, Bij de BMW dealer. De x6 stond op een rode loper apart omheind. Nadat alles was afgehandeld kregen we een instructie. Die duurde ongeveer 3 kwartier. De auto is ontzettend breed en de hoek van de garage naar de parkeerplaats konden we bijna niet maken IVM auto\'s die daarvoor stonden en de kollosaalheid van de auto. Eenmaal aan het rijden is het echt ongelofelijk hoe je je in een van de 80 Nederlandse X6’en kunt bevinden die nog van je vader is ook! De 2 uitlaten zijn ontzettend mooi. Binnen in de auto lijkt het een vliegtuig met alle knopjes. De i-drive is ontzettend handig, andere mensen denken daar anders over. Die begrijp ik volkomen. Het is een enorme studie om de i-drive onder de knie te krijgen. Verder lever je een klein beetje comfort in op een X6. Wij waren altijd de 5 serie gewend. Echt alles wat in de auto zit is elektrisch. De stoelen, het stuur, de ramen sowieso en zelfs de koffer sluit automatisch.
Mijn vader rijdt ongeveer 20000 kilometer per jaar. De auto is van mijn vader ik mocht er een review over maken.

Wat er minder is aan de auto;
- De stugheid van het onderstel.

Wat er goed is aan de auto;
- Enorm comfort ook achterin.
- Als de zij gordijnen omhoog zijn zou je zo kunnen slapen achterin.
- Motor geluid, je zou je een v8 motor wanen.

Ik zal de review steeds blijven verversen.

PROBLEMEN

  • 8.000 km
  • 19 november 2008

Onder weg naar belgie hoorde ik links achterin een krakend geluidje na 1 km was het al weer weg. Na de rit even gekeken en er viel niets te zien.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW X6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW X6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW X6 5.0i ActiveHybrid | Schuifdak | Leder | Head-up | Stoelverwarming | Soft-close | | Camera | Navigatie | Climate control | Memory

    BMW X6 5.0i ActiveHybrid | Schuifdak | Leder | Head-up | Stoelverwarming | Soft-close | | Camera | Navigatie | Climate control | Memory

    • 2010
    • 198.401 km

    € 19.900

    BMW X6 5.0i V8 xDrive ActiveHybrid | 408 PK | HEAD-UP | SOFT CLOSE | LUCHTVERING | NAVI | SCHUIFDAK | CAMERA | LEDER |

    BMW X6 5.0i V8 xDrive ActiveHybrid | 408 PK | HEAD-UP | SOFT CLOSE | LUCHTVERING | NAVI | SCHUIFDAK | CAMERA | LEDER |

    • 2011
    • 157.081 km

    € 23.945

    BMW X6 xDrive40d High Executive | Schuifdak | Leder | Navigatie |

    BMW X6 xDrive40d High Executive | Schuifdak | Leder | Navigatie |

    • 2010
    • 201.814 km

    € 17.950

Meer BMW X6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW X6

    21
    • 19 februari 2020

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW X6 specificaties
  • BMW X6 occasions
  • BMW X6 video's
Advies en informatie
  • BMW X6 tests
  • BMW X6 gebruikersreviews
  • BMW X6 index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW X6 reviews

  • Gebruikersreview
    BMW X6 xDrive40d High Executive (2011)

    BMW X6 xDrive40d High Executive (2011)

    9
    • 3 juli 2012
  • Gebruikersreview
    BMW X6 xDrive40d High Executive (2010)

    BMW X6 xDrive40d High Executive (2010)

    37
    • 14 februari 2011
  • Gebruikersreview
    BMW X6 xDrive35i High Executive (2008)

    BMW X6 xDrive35i High Executive (2008)

    3
    • 22 februari 2009
  • Gebruikersreview
    BMW X6 xDrive30d High Executive (2008)

    BMW X6 xDrive30d High Executive (2008)

    25
    • 18 november 2008
meer reviews
Rij-impressie BMW X6 M

Rij-impressie BMW X6 M

77

Met 555 pk is de BMW X6 M waanzinnig snel. We reden de auto op Road Atlanta, een circuit in...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    12
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Facelift op stapel voor BMW X6

    Facelift op stapel voor BMW X6

    5
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    BMW X5, X6 en X7 in gelimiteerde vorm

    BMW X5, X6 en X7 in gelimiteerde vorm

    16
    • 12 juli 2021
  • Nieuws
    AC Schnitzer kleedt BMW X6 aan

    AC Schnitzer kleedt BMW X6 aan

    19
    • 26 maart 2021
  • Nieuws
    BMW voert updates door op leveringsgamma

    BMW voert updates door op leveringsgamma

    10
    • 27 januari 2021
  • Nieuws
    BMW X5 M en X6 M Competition als First Edition

    BMW X5 M en X6 M Competition als First...

    21
    • 20 oktober 2020
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW i4 M50 (2022)

    BMW i4 M50 (2022)

    4
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW: 'Abonnement voor stoelverwarming went wel'

    BMW: 'Abonnement voor stoelverwarming went...

    253
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2022)

    BMW i4 eDrive40 (2022)

    13
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2021)

    BMW i4 eDrive40 (2021)

    5
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2022)

    BMW i4 eDrive40 (2022)

    12
    • 7 augustus 2022
  • Weblogs
    Weblog Max - Het clubgevoel

    Weblog Max - Het clubgevoel

    40
    • 4 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive45e (2022)

    BMW X5 xDrive45e (2022)

    1
    • 3 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden