BMW X5 xDrive45e (2022) #2

autoreview

BMW X5 xDrive45e (2022) #2
BMW X5 xDrive45e (2022) #2BMW X5 xDrive45e (2022) #2BMW X5 xDrive45e (2022) #2BMW X5 xDrive45e (2022) #2BMW X5 xDrive45e (2022) #2

Signalement

UitvoeringX5 xDrive45e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst15 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vakantie ritjes

  • 6.400 km

Na aanschaf moest de X5 aan de bak. Met caravan naar Zuid Frankrijk.
Trekken kan hij, er mag maximaal 2800 kg aan de trekhaak met kogeldruk van 140 kg.
De X5 heeft een stabilisatie ingebouwd als je een aanhangwagen trekt.
Het gaat allemaal ongemerkt. Als je een vrachtauto inhaalt schiet hij zo door naar 120 km/u.
Als je een eindbestemming in de navi invoert en je rijdt op standje hybride dan bemerk je onderweg dat af en toe de benzine motor aangaat. Dit gaat wonderbaarlijk stil. Je ziet het alleen aan de digitale display dat de benzine motor aan is. Zo verdeelt de auto het elektrische verbruik. Het is niet zo dat je hem ineens na 80 km leegrijdt.
De X5 heeft extra geluidwerend glas (optie). Tijdens afremmen en gas terugnemen laadt de auto bij. Ook bij hellingen naar beneden in de bergen laadt hij bij. Op enkele campings kon ik zelfs gratis opladen. Hierdoor kwam ik tot de eerste overnachtingsplek op de heenreis na 440 km op een benzine verbruik uit van 1 op 18. Is de accu echt helemaal leeg en je kunt niet bijladen dan haalt hij met caravan erachter toch 1 op 10. Dit is voor mij acceptabel.
Ik tank wel e5. Minder ethanol dan e10. Voor hybrides die niet zo vaak op benzine rijden is dit beter.
De stoelventilatie is erg fijn. Schuifdak is lekker, maar alleen als je niet harder dan 100 rijdt. Anders veel windgeruis. Het Parkeersysteem met 3d camera's wekt perfect.
Nadelen?
1.Niet te veel in stand sport rijden. Dit is verslavend en niet goed voor je portemonnee.
HIj zakt dan een paar cm lager, de versnellingsbak past zich aan en hij hij gooit alle vermogen eruit, dik 400 pk. BMW zegt 394 pk.
Duitse fora geven veel hogere vermogens aan op de rollenbank.
Hij weegt dik 2400 kg en is toch in staat om in 5.5 sec van 0 naar 100 te sprinten. Net zo snel als de Z4 3.0i die ik had.
2. Ja hij is groot en breed maar dat went snel.
Genoeg hulpsystemen aanwezig. :)
3. De BMW laadt maximaal met 3.8 kw.
Dus onderweg aan een snel lader heeft geen zin.
Het opladen duurt zeker 6 uur als de accu helemaal leeg is
Voor thuis is dit niet erg. Dat wist ik bij aanschaf.
BMW zegt dat ze dit doen om de accu te sparen????
Er zit 5 jaar garantie op de accu's en 3 jaar op de auto.
Kwestie van software aanpassen toch?

The Boss

  • 15 km

Na een jaar wachten werd de X5 45e Carbon Black, M-pakket, 22" met vele extra's half mei 2022 door dealer Broekhuis in Enschede afgeleverd.
Ik wil iets bijdragen aan het milieu en toch in een grote auto rijden. Thuis zonnepanelen op het dak enz.
De iX kwam in beeld. Maar 2 nadelen.
1.We hebben een caravan en houden van kamperen.
Met de iX zou ik vaak aan de laadpaal moeten richting Zuid Frankrijk. Ik wil geen laadstress.
2. Ik was niet zo enthousiast over het uiterlijk.
Dus het werd de X5 45e. Dikke 6 cilinder en een accupakket, goed voor 80 km elektrisch rijden. Genoeg voor de korte ritjes.
Ik betaal voor de X5 het halveringstarief wegenbelasting.
Dus 72 euro per maand. De BPM is maar 750 euro.
Als je de basisprijs ziet dan denk je, dit valt ergens nog mee. Maar dan komen de opties er nog bij.
Daar kun je alleen al een middenklasser voor kopen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens