AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • X5
6

autoreview

BMW X5 xDrive40i (2019)

Anoniem
  • Review
26 december 2019 om 07:19
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringX5 xDrive40i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst17.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfort meets quality

  • 5.500 km
  • 26 december 2019

BESLISSINGSMOMENT
In augustus begaf de airco het in onze vorige auto. Die BMW X5 van 2011 hadden we in 2015 gekocht met ongeveer 88K miles op de teller (wij wonen in NY). Peentjes zwetend reden we naar upstate New York - het wordt in NY in de zomer warm en vochtig en geen airco is absoluut geen pretje. Kosten om te repareren: > USD 3,000. De auto reed geweldig maar had reeds een godsvermogen aan onderhoud en reparaties gekost. De airco was de druppel die de emmer deed overlopen. Inmiddels zaten we op 135K miles, hetgeen toch ruim 210.000 km is, dus er was (lees: ik zag) een excuus om over te stappen.
Mijn voorkeur ging uit naar opnieuw een SUV, vanwege de ruimte en het overzicht. De volgende auto's passeerden de revue: Volvo V70 Cross Country (ik ben zeer lang en kon daar - tot mijn verbazing - niet goed mijn zit in vinden), Volvo XC90 (absoluut prachtige auto, maar vond dat deze niet het niveau (engineering, afwerking en sportiviteit) haalt van de BMW), Mercedes GLE (kwam duurder uit en had hier toch minder gevoel bij). Ik had heel graag een electric vehicle gekocht, maar voor onze situatie is dat toch lastig. We rijden met regelmaat grote afstanden en Brooklyn, NY is qua laadstations nog niet zo goed voorbereid als bijvoorbeeld Californië of Amsterdam. Het werd dus toch benzine en in dit geval de BMW X5. Een nieuwe, private lease.

ONZE AUTO
Specs: BMW X5 40i, Sapphire Black, ivory lederen bekleding, Comfort stoelen, 20" velgen. In de VS is deze auto zeer uitgebreid aangekleed dus waren we zeer tevreden.
We gingen proefrijden en waren eigenlijk meteen verkocht. Wat een prachtige auto is dit! De integratie van technologie is ook ongelofelijk mooi gedaan. Wat een enorm stap voorwaarts t.o.v. onze vorige auto. Met name de souplesse van de auto valt op. De auto voelt zeer lichtvoetig aan, hetgeen natuurlijk ongelofelijk is gezien de omvang en het gewicht van de auto. Veel comfortabeler dan onze vorige.
De dealer had inmiddels de eerste 2020 modellen ontvangen en was daarom bereid om een prachtige korting aan te bieden. Sowieso zijn auto's in de VS zoveel goedkoper dan in Nederland, dus de keuze was snel gemaakt. Hoewel ik moet toegeven dat we onszelf wel in de arm moesten knijpen en ik er stiekem ook echt aan moest wennen dat ik in zo'n dikke sjieke auto zou mogen rijden. Heb ik dat werkelijk verdiend?
De dealer vond van wel en was zeer voortvarend. Papierwerk werd met enthousiasme georganiseerd en een paar uur later reden we met de nieuwe auto naar huis.

EERSTE ERVARINGEN
Inmiddels zitten we op ongeveer 4,000 mijl. De auto gedraagt zich voorbeeldig, zowel in de stad als op de highway. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik stiekem soms de 8-cylinder van onze vorige auto mis, maar zeker niet het verbruik. Het verbruik van deze nieuwe is niet voorbeeldig maar absoluut beter dan onze vorige auto.
De stoelen zitten fantastisch. Beter dan mijn vorige maar ook beter dan bijvoorbeeld Volvo die ik ook uitgeprobeerd had. Ik ben 2m3 dus ben nogal kieskeurig wat zitpositie betreft. Ik vind de LED sfeerverlichting in het interieur van de auto ook geweldig. De grote schermen en gebruiksvriendelijkheid van de systemen. Eerst even uitzoekwerk, want er kan VEEL, maar uiteindelijk is het zeer intuïtief.
Ik stap iedere keer weer met een een glimlach in, en met een uitgerust gevoel weer uit, zelfs na lange ritten.
Ik realiseer mij dat dit soort auto's in Nederland, en zelfs in België, helaas vrijwel onhaalbaar zijn ivm opslagen en BPM. Wat dat betreft hebben wij in de VS enorm geluk. Ik ben er wel van overtuigd dat dit onze laatste auto op fossiele brandstof is. Want we kunnen niet zeggen dat we op dit moment duurzaam rijden.

TEGENVALLEND
Nou ja, vrijwel niets natuurlijk. Het enige irritante vind ik de connected drive app. Die werkt echt niet naar behoren. Ik neem me iedere keer voor weer langs de dealer te rijden om daarnaar te laten kijken. Maar laten we eerlijk zijn, het is de eerste keer dat ik überhaupt een app heb voor mijn auto, dus zeker niet van levensbelang.

Bijna een jaar in bezit

  • 17.000 km
  • 12 juli 2020

Wij hebben de auto nu bijna een jaar in bezit. De auto rijdt nog steeds als een zonnetje. Ook op lange afstanden stappen we er bij aankomst vrolijk uit, mede dankzij de multi-contour stoelen.
We hebben de laatste tijd veel (grotere) dingen vervoerd. De binnenruimte is absoluut veel minder dan de Volvo XC90 die wij een paar jaar geleden reden, maar desondanks proppen we er behoorlijk veel in. Het is uiteindelijk ook geen verhuiswagen, dus best tevreden op dat gebied.

Zijn op alle fronten nog steeds superblij met deze auto, maar wil de touchless comfort access nog even noemen - als ik dicht bij de auto kom opent deze reeds de deursloten zonder dat ik de deurhendel aanraak, en zet mijn stoel en spiegels, etc. reeds in de juiste stand. Wij wisselen vaak af en hebben nogal hoogteverschil. Dit is dus ZO comfortabel en makkelijk.

Problemen - niets dramatisch, slechts kleine dingen:
Versterker
Op gegeven ogenblik realiseerde ik me dat ik de richtingaanwijzer niet meer hoorde. Feit was dat geen enkel geluid het meer deed in het interieur van de auto, inclusief de radio, het kenmerkende BMW geluid bij starten, etc.. De versterker moest vervangen. Waarschijnlijk een kortsluiting in de versterker. Is netjes met de eerste oliewissel binnen garantie opgelost. Wel heel irritant was dat de satelliet radio daarna geen kanalen meer vond. Moest opnieuw virtueel verbonden worden. En gedurende COVID-19 bleek het erg lastig om dat voortvarend op te lossen, maar goed luxe probleem.
Vond het met name storend dat ik hier zelf achter moest komen en vind eigenlijk dat de BMW dealer dit ofwel had moeten fiksen, of mij instructies had kunnen geven.

Stoelverstelling
Het bovenste gedeelte van de bestuurdersstoel kon niet meer versteld worden. Daarnaast wilden de spiegels niet meer dichtklappen en het stuur moest iedere keer weer in de juiste stand gezet worden. Er was een onderdeel kapot in de stoel en weet niet of de rest een software aangelegenheid was, maar het is in ieder geval opgelost door de BMW dealer.

Beide issues zijn tegelijkertijd opgelost, tezamen met een grote software update. Na deze update deed de app het eindelijk volledig naar behoren. Nu kunnen we altijd zien waar de auto zich bevindt (ook als ie gestolen zou zijn + kunnen bijvoorbeeld 360 graden foto maken op afstand). Het is ongelofelijk! Daarnaast is met de software update de draadloze CarPlay nog beter geïntegreerd.

Het blijft een fantastische auto en wij rijden weer vrolijk door.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW X5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    xDrive40d High Executive | Harman Kardon | Trekhaak | Panoramadak | Soft close

    BMW X5 xDrive40d High Executive | Harman Kardon | Trekhaak | Panoramadak | Soft close

    • 2014
    • 138.000 km

    € 34.900

    xDrive40e M-pakket High Ex Navi Pano Leer Camera 360° 20" Excl. BTW

    BMW X5 xDrive40e M-pakket High Ex Navi Pano Leer Camera 360° 20" Excl. BTW

    • 2015
    • 159.504 km

    € 29.900

    xDrive25d M Sport Edition 7p.

    BMW X5 xDrive25d M Sport Edition 7p.

    • 2019
    • 61.906 km

    € 56.900

Meer BMW X5 occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW X5 specificaties
  • BMW X5 occasions
  • BMW X5 video's
Advies en informatie
  • BMW X5 tests
  • BMW X5 gebruikersreviews
  • BMW X5 index
Audi RS Q8 - BMW X5 M Competition - Dubbeltest

Audi RS Q8 - BMW X5 M Competition - Dubbeltest

Terwijl sportieve auto’s in de kleinere segmenten door belastingen en CO2-eisen steeds meer...

Lees meer
 

BMW X5 reviews

  • Review
    BMW X5 xDrive45e (2020)

    BMW X5 xDrive45e (2020)

    11
    • 5 mei 2020
  • Review
    BMW X5 xDrive40i (2019)

    BMW X5 xDrive40i (2019)

    6
    • 26 december 2019
  • Review
    BMW X5 (2004)

    BMW X5 (2004)

    11
    • 9 augustus 2020
  • Review
    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive...

    13
    • 25 september 2019
  • Review
    BMW X5 M50d (2014)

    BMW X5 M50d (2014)

    7
    • 29 april 2019
  • Review
    BMW X5 sDrive25d High Executive (2018)

    BMW X5 sDrive25d High Executive (2018)

    24
    • 10 maart 2019
  • Review
    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive...

    5
    • 18 januari 2019
meer reviews
BMW X5 - Afscheid Duurtest

BMW X5 - Afscheid Duurtest

46

De duurtest-periode van de BMW X5 is voorbij gevlogen. Mede omdat de meest luxe duurtester...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    BMW X5 M Competition

    BMW X5 M Competition

    17
    • 27 november 2020
  • Autonieuws
    BMW X5 klaar voor facelift

    BMW X5 klaar voor facelift

    11
    • 24 november 2020
  • Autonieuws
    'Plug-in hybrides zijn het nieuwe emissieschandaal'

    'Plug-in hybrides zijn het nieuwe emissieschandaal'

    136
    • 23 november 2020
  • Autonieuws
    BMW X5 M en X6 M Competition als First Edition

    BMW X5 M en X6 M Competition als First...

    21
    • 20 oktober 2020
  • Review
    BMW X5 (2004)

    BMW X5 (2004)

    11
    • 9 augustus 2020
  • Audi RS Q8 - BMW X5 M Competition - Dubbeltest

    Audi RS Q8 - BMW X5 M Competition - Dubbeltest

    • 26 juni 2020
  • BMW X5 M Competition - Achteruitkijkspiegel

    BMW X5 M Competition - Achteruitkijkspiegel

    34
    • 23 mei 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    28
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW i4 uitgebreid in beeld

    BMW i4 uitgebreid in beeld

    21
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    31
    • 19 januari 2021
  • Autotest
    BMW X1 xDrive25e - Test

    BMW X1 xDrive25e - Test

    16
    • 19 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    36
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Back to Basics: BMW iX3

    Back to Basics: BMW iX3

    57
    • 16 januari 2021
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    7
    • 15 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep