BMW X3 xDrive20d Executive (2008)

autoreview

BMW X3 facelift
BMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3BMW X3BMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3BMW X3BMW X3

Signalement

UitvoeringX3 xDrive20d Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf104.500 km
KM-stand laatst110.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 5000 km

  • 110.000 km

Afgelopen april een BMW X3 2.0d (bj 2008, 150pk) aangeschaft en hierbij een kort verslag van de eerste 5000 kilometers. De auto bevalt mij uitermate goed, is wellicht wat strak geveerd maar daar hou ik juist van. Nee het is geen sprinter maar op de snelweg heb je zeker niet het gevoel dat je het gaspendaal door de bodem moet drukken om vooruit te komen. Ik ben inmiddels naar Duitsland geweest en daar komt de auto uitstekend tot zijn recht want of je nu 130 of 180km p/u rijdt maakt niet uit. Het rijgedrag veranderd niet en je voelt je veilig in deze auto. Verder valt het verbruik mij op, gemiddeld 1:147 vindt ik eigenlijk erg goed waarbij ik moet zeggen dat ik me in Nederland aan de regels houd qua maximale snelheden. In Duitsland kwam het gemiddelde verbruik uit op 1:13 maar daar reed ik tussen de 130 en 160 km p/u en soms 190 km p/u.
De auto is uitgevoerd met ledere bekleding die niet koud aanvoelt wanneer je ’s morgens instapt en die niet glijdt wanneer je de bocht ingaat. Dat is dus het verschil tussen het leer in een BMW en bijvoorbeeld het leer van een Jeep (mijn vorige auto). Een nieuwe auto betekend altijd weer even wennen maar ik was redelijk snel gewend en dat is een goed teken. Ik ben redelijk lang (1m90) en snel last van mijn rug maar ik zit prima in de standaard stoelen en heb geen last van mijn rug! Waar ik wel aan moet wennen is het navigatiesysteem. Maar eerst wil ik wat vertellen over het aansluiten / koppelen van mijn iPhone. Het lukte mij niet om de telefoon te koppelen dus ben ik naar Maaral in Alkmaar gereden. Hoewel ik de auto daar niet heb gekocht werd ik op zaterdag direct geholpen. Na een kop koffie en nog wat nuttige tips van de verkoper over het vervangen van de banden (moet exact de juiste maat zijn) kwam de monteur terug met mijn telefoon en vertelde dat alles geregeld was en dat er geen kosten aan verbonden waren! Dat is nog eens service!!!
Dan nu het navigatiesysteem, daar kan ik maar moeilijk aan wennen. Het instellen van een bestemming is op zich te doen maar dan gaan we rijden en worden er routes voorgesteld waarbij ik me afvraag of dit nu de snelste of kortste route is of misschien de autosnelweg vermijdende route? (en ja ik weet dat je het systeem kan instellen op type route). Als je een afslag mist dan wordt er geen nieuwe route berekend maar wordt je verzocht om te keren terwijl een nieuwe route veel logischer is. Ik mis met name de logica van de voorgestelde routes waardoor ik mezelf elke keer afvraag welke toeristische route ik vandaag weer zal rijden. Het ligt ook niet aan de software versie want ik heb vorige week de DVD van 2014 gekocht voor € 136,= wat ik overigens best wel erg duur vind. Mijn TomTom van € 99,= met lifetime kaart update werkte beter en is nog goedkoper ook. Ik zal eraan moeten wennen want ik ga er geen ander auto voor kopen maar het is wel irritant dat je navigatie onlogisch werkt.
Tot zover, op naar de vakantie en de eerste servicebeurt!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.