BMW X1 sDrive20i (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | X1 sDrive20i |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 74.500 km |
KM-stand laatst | 81.950 km |
Fijne X1
- 81.950 km
Doordat ik juni '23 met vroegpensioen ging en de auto van de zaak (Mercedes GLC 250CDI) moest inleveren stond ik voor de keuze welke auto zou ik privé willen gaan rijden.
Enkele overwegingen daarbij waren:
-SUV rijden, afgelopen 14 jaar MB GLK en GLC, bevalt qua zitpositie en ruimte prima, dus liefst weer een SUV.
-Ik verwacht aanzienlijk minder km's per jaar te gaan rijden, i.p.v. ca. 40.000 km nu ca. 15.000 km, daarom diesel minder aantrekkelijk.
-Kinderen zijn al enkele jaren het huis uit, dus iets kleinere auto zou prima zijn.
-Gezien de aflopende vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto's en de hoge prijzen voor elektrische auto's viel dit voor mij ook af.
Gezien mijn positieve ervaringen met Mercedes heb ik in eerste instantie gekeken naar een GLA, echter deze vind ik qua model niet echt mooi, zit- en kofferruimte valt tegen. Na vele reviews en advertenties bestudeerd te hebben viel mijn keuze op een metallic zwarte BMW X1 2.0 S-drive in Executive uitvoering: ruim, in 2 liter benzine uitvoering best vlot (192 pk), stoere uitstraling, mooie wielen.
Mijn ervaringen na ruim 1/2 jaar rijden met de auto zijn
overwegend positief:
-lekker ruim, met 4 personen kan je er prima in zitten,
kofferruimte is met ruim 500 ltr. inhoud top
-motor loopt super: snel, mooi stil en toch zuinig, afhankelijk van snelheid tussen de 1 op 14 en 1 op 16
-comfort: ik heb de standaard stoelen deze zijn helaas niet helemaal op maat in te stellen, lendesteun ontbreekt en zitvlak verlenging zit er ook niet op. De stoelen zitten echt niet slecht, maar de optionele sportstoelen zien er in ieder geval beter uit
De auto is wat steviger geveerd als dat ik van mijn Mercedessen gewend was, dus iets rustiger over de (te) vele drempels, auto stuurt strak door de bochten.
Bij voluit accelereren op nat wegdek willen de voorwielen nog wel eens doorslippen, dit kan echter ook liggen aan het merk van de banden (Maxxis en Lassa), als ze aan vervanging toe zijn maar eens een paar goede merkbanden er op laten leggen.
Kosten/Onderhoud: tot op heden geen klachten en nog geen onderhoud nodig gehad, alleen heb ik direct na aankoop een marter ultrasoon verdrijvingsapparaatje laten installeren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren