AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • X1
5

autoreview

BMW X1 sDrive20i (2018)

Anoniem
  • Review
9 januari 2020 om 18:47
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringX1 sDrive20i
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf12.000 km
KM-stand laatst18.500 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kan beter

  • 18.500 km
  • 9 januari 2020

Sinds 5 maanden ben ik in bezit van een BMW X1 2.0 Sdrive. Het betreft een demo die ik gekocht heb toen deze 10 maanden oud was met ongeveer 12.000 km op de teller. Hieronder een greep uit de uitrusting lijst.

• High Executive
• xLine (07HW)
• 18 inch LM Y-spaak (styling 569) (01XV)
• HUD – Head Up Display
• Trekhaak met afneembare kogel (0235)
• BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit (0775
• Elektrisch bediend glazen schuif-/kantel panoramadak (0402)
• Navigatiesysteem plus (06UP)
• M Sportstuurwiel met leder bekleed (0710)
• Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (0313)

Hiervoor had ik 2x een BMW 320i (F30). Ik vind het een erg mooie auto, maar nu, na 5 maanden, heb ik toch wel een aantal bedenkingen.

De auto lijkt in eerste instantie bijzonder stil, maar met name op de snelweg vind ik het erg rumoerig worden in de cabine, want;
- De runflat banden maken dan op bepaalde soorten asfalt wel heel erg veel lawaai, nog meer dan ik gewend was uit de 3-serie;
- Geluiden van buiten de auto dringen nogal makkelijk door naar binnen, alsof het raam niet helemaal goed gesloten is;
- Vanaf 120 km/h is er erg veel windgeruis, dat uiteraard toeneemt naar mate je harder rijdt.
Alles bij elkaar werkt dit erg vermoeiend en geeft niet het gevoel dat je in een auto van een premium merk rijdt. Gelukkig is de motor goed geïsoleerd, deze blijft altijd goed op de achtergrond en er zijn ook geen nare resonanties of andere dreun en bromgeluiden.

Een ander punt van irritatie is de besturing. Deze heeft moeite met de middenstand. Deze heeft vaak de neiging om naar links of rechts te sturen, alsof hij rond de middenstand over een hobbeltje floept. Op de snelweg trekt hij vaak naar rechts, met name als ik gas geef, laat ik hem uitrollen dan merk je niet veel. Ik denk dat de wielstanden wel in orde zijn maar dat dit fenomeen iets te maken heeft met de snelheid afhankelijke stuurbekrachtiging. Ik heb hier al het e.e.a. over gelezen op diverse Duitse fora. Ik vind het wel vermoeiend rijden.

Soms geeft hij plots een vreemd rukje aan het stuur, je moet dan wel alert zijn anders zou je nog ongelukken krijgen. Toen ik vorige week de snelweg opreed, en ik gaf gas, was het alsof het rechterwiel plots op een ijsplaat terecht kwam, ik begrijp hier niks van maar je schrikt wel.

De 7 traps DCT van Getrag doet zijn best, maar ik geef toch de voorkeur aan de 8 traps volautomaat van ZF, die schakelt toch mooier en soepeler. Vooral bij wat nadrukkelijker accelereren reageert hij moeizaam op het gaspedaal. Je gaat daarom wat harder duwen op het gaspedaal met als resultaat dat hij dan plots erg fors terugschakelt, dat was nou ook weer niet de bedoeling. Ook bij het wegrijden uit stilstand is een subtiele beroering van het gaspedaal noodzakelijk omdat je anders met een schok en doorslaande wielen uit de startblokken schiet.

De tractie op de voorwielen schieten naar mijn mening wel iets te kort, ik heb al verschillende keren meegemaakt dat deze de hechting met het wegdek te snel verliezen, bijvoorbeeld op witte wegmarkeringen en metalen brugverbindingen e.d.

Is er nou niets goed aan deze BMW X1 ? Ja natuurlijk wel:
• De ambiance in de auto geeft een rijk gevoel en ziet er mooi gemaakt uit,
• De zitpositie is uitstekend voor mij (lengte 1.87m)
• De sportstoelen zitten prima. Ja, ze zijn wat smal maar geven wel voldoende steun in de onderrug.
• De wegligging vind ik stevig, maar niet stug, eigenlijk heel neutraal en comfortabel.
• De Comfort Acces + keyless start werken erg fijn.
• Het gemiddeld verbruik komt op 1 op 13,7 daar ben ik wel tevreden mee.
• Ik vind het een mooie auto om te zien, ook niet onbelangrijk dacht ik.

Koop ik straks opnieuw een BMW, ik twijfel daar nu nog over. De problemen met het rumoer in de auto en de besturing moet ik nog gaan bespreken met de dealer. Echter met meer dan 40 jaar auto ervaring achter de rug vermoed ik dat deze niet opgelost gaan worden. Waarschijnlijk moet ik een paar jaar doorrijden en dan maar weer inruilen. Wel jammer, want ik hou van BMW en de prettige klantvriendelijke dealer.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW X1
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    sDrive20i High Executive M-Sport 19 Inch Afn.trekhaak Ned auto!

    BMW X1 sDrive20i High Executive M-Sport 19 Inch Afn.trekhaak Ned auto!

    • 2018
    • 64.568 km

    € 34.699

    sDrive20i High Executive Orange Edition Automaat | Trekhaak afneembaar | Panorama dak | Achteruitrijcamera | Leer | Stoelverwarming | Sportstoelen | Head-Up Display | X-Line

    BMW X1 sDrive20i High Executive Orange Edition Automaat | Trekhaak afneembaar | Panorama dak | Achteruitrijcamera | Leer | Stoelverwarming | Sportstoelen | Head-Up Display | X-Line

    • 2019
    • 45.129 km

    € 36.995

    AUTOMAAT/LED/STOELVERW/PDC/ELEK KLEP

    BMW X1 AUTOMAAT/LED/STOELVERW/PDC/ELEK KLEP

    • 2017
    • 73.838 km

    € 24.980

Meer BMW X1 occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW X1 specificaties
  • BMW X1 occasions
  • BMW X1 video's
Advies en informatie
  • BMW X1 tests
  • BMW X1 gebruikersreviews
  • BMW X1 index
PREMIUM
BMW X1 2.0D sDrive - Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI 180

BMW X1 2.0D sDrive - Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI 180

De 3008 is voor Peugeot een schot in de roos: de auto verkoopt als een tierelier. Kan de meest...

Lees meer
 

BMW X1 reviews

  • Review
    BMW X1 sDrive18i (2018)

    BMW X1 sDrive18i (2018)

    7
    • 28 augustus 2020
  • Review
    BMW X1 xDrive20i (2017)

    BMW X1 xDrive20i (2017)

    1
    • 9 januari 2020
  • Review
    BMW X1 sDrive20i (2018)

    BMW X1 sDrive20i (2018)

    5
    • 9 januari 2020
  • Review
    BMW X1 xDrive18d (2017)

    BMW X1 xDrive18d (2017)

    1
    • 8 juni 2019
  • Review
    BMW X1 sDrive18d Corporate Lease Edition (2018)

    BMW X1 sDrive18d Corporate Lease Edition...

    • 9 maart 2019
  • Review
    BMW X1 sDrive20i (2017)

    BMW X1 sDrive20i (2017)

    10
    • 30 november 2018
  • Review
    BMW X1 xDrive20i (2017)

    BMW X1 xDrive20i (2017)

    1
    • 29 november 2018
meer reviews
BMW X1 vs Peugeot 3008 - Dubbeltest

BMW X1 vs Peugeot 3008 - Dubbeltest

76

Peugeot heeft met zijn nieuwe 3008 een succesnummer in handen. Maar kan de SUV in dikke GT-trim...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    BMW X1 xDrive25e - Test

    BMW X1 xDrive25e - Test

    16
    • 19 januari 2021
  • Review
    BMW X1 xDrive25i (2019)

    BMW X1 xDrive25i (2019)

    3
    • 24 december 2020
  • Review
    BMW X1 sDrive20i VDL Nedcar Edition (2020)

    BMW X1 sDrive20i VDL Nedcar Edition (2020)

    1
    • 24 oktober 2020
  • Autonieuws
    BMW verhoogt afname VDL Nedcar

    BMW verhoogt afname VDL Nedcar

    14
    • 5 oktober 2020
  • BMW X1 Xdrive25e vs. Volvo XC40 Recharge T5 - Dubbeltest

    BMW X1 Xdrive25e vs. Volvo XC40 Recharge...

    • 25 september 2020
  • Autonieuws
    Eerste foto's nieuwe BMW X1

    Eerste foto's nieuwe BMW X1

    15
    • 8 september 2020
  • Review
    BMW X1 sDrive18i (2018)

    BMW X1 sDrive18i (2018)

    7
    • 28 augustus 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    BMW 4-serie Coupé krijgt meer vermogen

    BMW 4-serie Coupé krijgt meer vermogen

    14
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe BMW M2 Coupé glibbert rond

    Nieuwe BMW M2 Coupé glibbert rond

    3
    • 25 februari 2021
  • Review
    BMW 530d High Executive (2004)

    BMW 530d High Executive (2004)

    3
    • 22 februari 2021
  • Review
    BMW 535d High Executive (2005)

    BMW 535d High Executive (2005)

    3
    • 21 februari 2021
  • Review
    BMW 118i (2020)

    BMW 118i (2020)

    8
    • 20 februari 2021
  • Autonieuws
    BMW X7 bepantserd door Inkas

    BMW X7 bepantserd door Inkas

    6
    • 19 februari 2021
  • Review
    BMW i3s 94Ah Range Extender (2018)

    BMW i3s 94Ah Range Extender (2018)

    9
    • 18 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep