BMW M roadster (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | M roadster |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In mei 2005 was ik op vakantie in de Eiffel. In Bitburg (ja van het biertje) besloot ik mij te orienteren voor de koop van een nieuwe auto. Na het bezoeken van de Audi garage kwam ik bij een schitterende BMW garage (Schaal), waar ik op een imola rode MZ3 stuite. Wat een monster! Het uiterlijk verraadde direct dat het hier om een enorme wolf in ruwe schaapskleren ging. Ruim een half uur om de auto heen gelopen, een vriendelijke verkoper gesproken en vervolgens weer naar het hotel gekregen. Vanaf dat moment kreeg ik deze bijzondere auto niet meer uit mijn hoofd. De ochtend erna ben ik er weer heen gegaan, proefgereden over de prijs onderhandeld en de wagen gekocht! Ik kon niet wachten tot ik de auto kon halen. Toen ik de auto na 2 weken kon ophalen, stond deze glimmend klaar en had nog een uitgebreidde inspectie ondergaan. Van de directeur persoonlijk nog een M-pet, jas en sleutelhanger ontvangen omdat hij het geweldig vond dat ik vanuit Nederland deze auto bij hem kwam kopen. En toen op weg....
Dit was de mooiste rit van mijn leven. Open kap en met 321 pk over schitterende heuvels en door prachtige landerijen. Wat een power, tractie, wegligging en snelheidssensatie. De auto is van binnen bijna over the top afgewerkt, maar aan alles is gedacht. Na 2,5 jaar stap ik altijd nog met een enorme glimlach in deze auto. En het rijden? fenomenaal! Ondertussen is hij een paar keer getest op Zandvoort en dan krijg je toch wel heel veel respect voor wat de mannen bij BMW Motorsport voor elkaar hebben gekregen
PROBLEMEN
Banden... Die slijten en zijn duur. Ook zijn de remklauwen vervangen, maar voor het overige heb ik er nooit problemen mee gehad. Na een winter gaat de kap vlekkeloos open en de motor loopt na een 20 km weer als een zonnetje. En wat een prachtig geluid! Je moet je wel goed beseffen dat de auto niet heel praktisch is. Als tweede auto is ie ideaal, maar als je boodschappen doet, ga dan niet met de roadster. Of koop anders in elk geval geen 2 kratten bier. Maargoed, dat weet je bij de koop. Net als het brandstofverbruik. Met 1 op 8 is dit aan de hoge kant. Maar als je bedenkt wat je daar voor terug krijgt betaal ik iedere liter met liefde. Mijn vrouw vraagt zich altijd af van wie ik meer houd....van haar of van de auto. En ik kan u vertellen, mijn vrouw is geweldig! En m’n auto dus ook. Ik hoop er nog lang van te kunnen genieten. Verkopen? Ik denk er niet aan.
De sterren zullen misschien een vertekend beelt geven... Comfort, tsja een sportauto is wat harder geveerd. Maar Airco, electrische stoelen, elec. dak, stoelverwarming etc zit allemaal in deze auto, hij is zeer compleet. Voor een rit naar Spanje pak alleen ik toch echt de Volvo.
Prestaties: 0-100 in 5 sec. Wat wil je nog meer? 7500 toeren. 100 km/u waar 50 wordt geadviseerd? Gen probleem.
Betrouwbaarheid: De BMW heeft me nog nooit in de steek gelaten. Een beetje stuurmanskunst is echter wel vereist, want bij regen overstuurt de auto zeer snel. En dat is bedrieglijk. Niks traction control. Dat hoort niet in een sportwagen
Gebruikskosten: Zeer hoog. Hoog verbruik en erg dure onderdelen... Heb ik er graag voor over.
Het is nu sparen voor een M6, want die M heeft me overtuigd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.