BMW iX1 xDrive30 (2023) #10
autoreview
Signalement
Uitvoering | iX1 xDrive30 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 25.000 km |
Te duur en teveel manco`s voor een A merk.
- 25.000 km
Dit is mijn eerste BMW, mijn vorige auto was een VW Tiguan. Verschillende auto`s gehad, (Subaru XV, Renault Scienic, Toyota Verso), maar dit is de slechtste auto van allen...
Dit zijn mijn problemen die ik de afgelopen 2 jaar met de auto heb gehad. Het zijn mijn persoonlijk ervaringen met deze auto en of het merk BMW en/of ervaringen met electrisch rijden.
De Auto/Dealer:
1. Het scherm viel een paar keer uit tijdens het rijden, zou nu zijn opgelost met een software update..
2. BMW rekent overal een prijs voor (veel abonnement, eerste jaar laadkaart gratis, daarna wordt hier geld voor gerekend, terwijl je nog steeds een flinke opslag betaald, versus een gratis kaart als TAP).
3. Alles gaat bijna over het scherm, wat ik gevaarlijk vindt, beter een aantal knoppen en/of betere combinatie hiervan (Mercedes EQA heeft dit beter).
4. Regelmatig dat je opnieuw moet inloggen op de app..
5. Als je BMW app het niet doet (geen 4/5G netwerk), dan kan je de kabel niet ontgrendelen bij het laadpunt in de auto, je moet de auto in en weer door een aantal schermen heen. (Mercedes heeft gewoon ook een ontgrendelingsknop bij het laadpunt).
6. Terugroep actie, waar het zeer lang duurt voor een afspraak.
7. BMW parkeer app ook met kosten, Qpark levert zonder kosten/opslag.
8. De automatische achterbak ontgrendeling, met je voet, werkt gewoon bijna nooit, of gaat dicht als je er half instaat. (Niet bij mijn vorige auto`s gehad).
9. Achteruit inparkeren blokkeerde, omdat hij een drempel als obstakel zag, en kon dit niet uit zetten (of misschien weer over 100 schermen, maar dan heb je hier geen tijd voor).
10. De actieradius valt ontzettend tegen, vooral in de winter (200km), dit is geen stadsauto, ver onder de maat voor een SUV. In de zomer max 400km.
11. Verkeersbordensysteem/navigatie geeft vaak verkeerde informatie, 80 waar je 60 of 30 mag, of wegen die niet kloppen, gebruik nu Wayz.
12. De aflevering/bestelling was top, maar daarna hield de service op, en geen persoonlijk tintje zoals bij de andere auto-dealers..
Mijn auto is zeer compleet (alle opties erop), maar vind hem zeer tegenvallen voor de prijs (67000 euro), waarbij dit mijn duurste auto was, maar zeker niet de beste. De stoelen, hoogte e.d. zijn zeer goed, motor ook snel, maar de algemene beleving versus bijv de VW of Subaru XV vallen mij zeer persoonlijk tegen. Voor mij een reden niet meer naar BMW te gaan.
Electrisch rijden over het algemeen.
1. De prijzen per KW verschillen van .34 cent per KW tot .68 (zelfde laadsnelheid).
2. Laadsnelheid die afneemt als het druk is op het netwerk.
3. Laadpalen die niet werken en of niet/wel op de kaart staan.
4. De laadtijd in combinatie met afstand, we gaan voor langere afstanden met de Suzuki Swift van mijn partner, welke gewoon op benzine rijdt.
5. Wegenbelasting welke weer omhoog gaat.
Mijn volgende auto wordt weer een hybride en zeker geen BMW.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.