BMW i3s 120Ah Executive Edition (2019)

autoreview

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3s

Signalement

Uitvoeringi3s 120Ah Executive Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst1.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overstap op EV

  • 1.000 km

BMW i3 120 aH

Er zijn nog relatief weinig reviews van deze auto, dus denk ik dat wat meer info welkom is.
Waarom zo’n auto gekocht? Nou, er waren een paar redenen. Naast onze youngtimer zocht ik een 2e auto. Elektrisch was een grote kanshebber, want we leveren met onze zonnepanelen aardig wat stroom terug. Daarnaast ben ik gewoon zeer benieuwd hoe dit alles uitpakt. Je hoort er zoveel over, positief en negatief. En tenslotte, tja er zijn dit jaar nog heel wat voordeeltjes te krijgen; 4% bijtelling, geen wegenbelasting, subsidie op laadpaal en accessoires. Die laatste 2 voordelen wist ik niet, maar was een extra cadeau van de overheid. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Voor ons is dit dus een 2e auto. Dus voor lange afstanden kiezen we de Youngtimer op LPG. Waar ik me over verbaas is dat veel mensen steeds over de actieradius praten als probleem. Alsof dat het sleutelwoord is. Volgens mij moet je jezelf afvragen, waarvoor gebruik ik de auto, heb ik geduld, sta ik open voor verandering? Is het antwoord: nee, op de laatste 2 vragen, neem dan gewoon wat anders. Er zijn genoeg zuinige hybrides, schone diesels etc. te koop.
Maar waarom dan een i3? Nou, kijk je naar de auto hoe hij gemaakt is en hoe die in elkaar zit, dan moet je eigenlijk concluderen dat deze auto het meest milieu vriendelijkste is wat er te koop is. Je moet haast je eigen sokken gaan breien, wil je in deze auto gaan rijden. De fabriek wordt door windmolens aangedreven, de auto heeft onderdelen die van hennep en olijfolie gemaakt zijn, om alles zo ecologisch verantwoord te produceren. Over werkelijk alles is nagedacht. Natuurlijk ben ik bevooroordeeld omdat ik BMW liefhebber ben, maar toch, dit hebben de andere fabrikanten niet. Daarbij komt ook dat dit model al flink uitgerijpt is, dus geen kinderziektes meer zoals je die wel eens leest van een Tesla.
Hoe rijdt het? Nou gewoon lekker. Heel wendbaar in de stad (zeer korte draaicirkel) en super stil. Sommige mensen vinden de auto nog wat stoterig, maar dat deel ik totaal niet. Maak gewoon een proefrit, dan kun je het beste ervaren.
Hoe zit het met laden? Nou, wij hebben een laadpaal thuis. Die gebruik ik het meest. Dus dat probleem heb ik verder niet. Voor de afstanden die wij rijden is dat prima te doen. En actieradius (willen mensen toch weten)? Nou rij je veel in de stad, dan is 300km te halen, echt. Maar rij je alleen op snelwegen, reken dan op 230km
Zoveel verschil? Ja, maar dat kan ook anders. Je kunt de auto in verschillende modussen instellen. In de eco plus modus haal je meer km uit de auto, maar dan rij je niet harder dan 90 en minimale airco.
Zijn er verder voordelen? Ja, door dat je remt met het gaspedaal, als in een botsauto, raak je de rem bijna niet aan. Dus minder slijtage is minder onderhoud en fijnstof.
Zijn er dan geen nadelen? Jazeker, wees maar niet bang. De kofferbak is relatief klein. Ook is het niets voor digibeten. Alles werkt met apps etc. Heb je hier niets mee, loop er dan met een boog omheen. Maar dat geldt voor veel andere moderne auto’s. Ik ken veel mensen die dat als groot obstakel zien. Wat ik juist interessant vind, is voor hen een gruwel.
Verder zijn de deuren lastig te openen op een krappe parkeerplaats. Wat ook een nadeel is, onderaan de auto zit een strip onder de deur, die open is. Ik was de auto met de hand en daar blijft al het vuil in hangen. Dus voor mensen die de auto wassen in de wasstraat, niet verkeerd om dit nog even extra voor te wassen.
Qua plaatwerk is het allemaal kunststof en Carbon wat de klok slaat. Dus als je er qua schade wat mee krijgt, kan dit volgens mij aardig in de papieren lopen.
Qua model is het natuurlijk geen 8 serie, maar als je het verhaal achter de auto gelezen hebt, snap je het concept. Je kunt er gewoon ruim met 4 mensen in zitten, wat in een 8 serie nog minder is.
Verder heb ik geen mankementen aan de auto en alles werkt zoals het moet horen te werken.
Wij zijn in ieder geval heel blij met onze auto. Maar als je zelf geen eigen laadpaal hebt, je veel snelweg kilometers maakt en geduld niet je sterkste eigenschap is, vermoed ik niet dat dit iets voor je is.
Überhaupt het overwegen om wel of niet over te stappen naar een EV heeft sterk met jezelf en hoe en hoeveel je rijdt te maken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.