BMW i3s 120Ah (2020) #3

autoreview

BMW i3s 120Ah (2020)
BMW i3s 120Ah (2020)BMW i3s 120Ah (2020)BMW i3s 120Ah (2020)BMW i3s 120Ah (2020)BMW i3s 120Ah (2020)

Signalement

Uitvoeringi3s 120Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

I'll be back!

  • 29.990 km

Na eerder happy een I3 120ah gehad te hebben ben ik in de verleiding gekomen om een VW ID.4 te kopen in 2021. Op papier haast op alle fronten de betere auto, maar in praktijk was het toch anders. Het was het gewoon niet.

Inmiddels heeft de VW het huis weer verlaten en staat er een BMW I3s voor de deur. Een mooie kleur doet de auto veel goeds. Met de ervaring die ik had met de vorige i3, wist ik nu wat beter welke uitvoering ik wilde. Het moest iig een S worden met een "moonroof " en een opgewaardeerd interieur. Na een paar maanden zoeken gevonden in München een I3S met alle opties en hij doet inmiddels dienst als 1e auto. En... ik ben er meer dan blij mee.
Het is genieten om met de auto te rijden. Hij is snel als het moet en de S ligt beter op de weg in vergelijking met de standaard i3.
Als BMW deze auto nou eens echt serieus een kans had gegeven dan was het een niet te verslaan concept geweest. Een 180ah batterij lag al klaar bij Samsung. Daarbij een kleinere uiterlijke update en de auto had met nieuwe range van 400km+ een topper geweest in deze tijd. Echt jammer dat het niet zover gekomen is.
Het is een feest van herkenning om er weer in te rijden, hoewel ik natuurlijk wel eens watertandend naar de laadzuil naast mij kijk, waar de gemiddelde auto veel sneller asb het laden is.
Daarentegen is het zo, met enkele beperkingen in range nog altijd
Mij favoriete auto.
Het is moeilijk, zoniet onmogelijk om iemand die de auto niet kan waarderen uit te leggen waarom ik deze auto juist zo top vind. Is het de bouwtechniek, het eigenwijze, of misschien wel het mooie eenvoudige interieur? Ik kan het niet zeggen.
Wat ik wel kan zeggen is dat de I3S veel beter op de weg ligt in vergelijking met de i3 zonder S. Je krijgt ook amper opmerkingen over de dunne bandjes. Want dat zijn ze niet meer.
Het verbruik is nu in de zomer echt ok. 15 kW /100km haal ik prima op de Nederlandse snelweg (100). Laden gebeurd hoofdzakelijk thuis, maar tijdens de lange ritten in het buitenland snuffelt hij regelmatig aan een Ionity laadpaal. En dan weet ik weer waarom deze auto ooit zo'n indruk maakte: Een vlakke, langzaam oplopende laadcurve tot 86%. Ja idd Max 51 kWh, maar wel vlak.. dat is mooi.
ga hem vertroetelen tot hij niet meer wil. :)

Still going Strong 💪🏼

  • 43.000 km

Allereerst moet ik zeggen dat de auto
het prima doet. Er zitten voor inmiddels nieuwe Michelin e-primacy banden op (in de juiste maat!) en de auto heeft een beurt gehad waar op mijn verzoek de software van de auto naar de laatste versie is gezet. Tot m'n verbazing werkte daarna Apple CarPlay gewoon zoals het moet, via het volle scherm .:)
Via electrified heb ik vorige week ook weer eens de batterij status gecheckt. En tot mijn vreugde en tevens verbazing is de capaciteit nog altijd boven de fabrieks waarde bij aflevering van 120 Ah, en wel 123,8 Ah.
Het blijft een genot om deze auto te rijden. Het is een topper. In de zomer met airco uit (only fans), en dakje open, kom ik op 300km range. Voor mij prima als thuis lader. Natuurlijk kijk ik ook om mij heen na eventuele vervanging, maar nog niets kan in mij ogen tippen aan m'n I3s. Ik blijf er nog even in door rollen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.