BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016) #4

autoreview

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3

Signalement

Uitvoeringi3 94Ah High Voltage Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf109.872 km
KM-stand laatst109.871 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

115613

  • 109.871 km

Begin dit jaar kwamen we tot de conclusie dat een tweede auto handig/nodig was ivm werk en ophalen en wegbrengen van onze dochter naar de opvang en oppas oma's en opa's. We waren er eigenlijk ook gelijk van overtuigd dat het bijvoorkeur een elektrische auto moest zijn. Dan is je zoektocht anno 2022 met een budget van 20k lekker overzichtelijk. We hadden het snel beperkt tot de nieuwe instap fiat 500e 24kwh, VW e-up, Renault zoe 40/50 Z.E of een BMW i3. In de fiat kon alleen een kinderzitje via de achterklep een leuke Renault zou met koopaccu was lastig te vinden en na de i3 gereden te hebben voelde de e-up niet aan als een serieuze concurrent. Dus de BMW i3 stond snel bovenaan het lijstje mede omdat ik zelf al sinds de introductie een zwak heb voor die auto.

Na wat zoeken een leuk exemplaar gevonden, een van de eerste 94AH i3's met de meest relevante opties warmtepomp en Technology pack. Dat laatste had ik mij iets meer van voorgesteld kwaliteit van de acc valt tegen onze andere auto een Hyundai uit 2017 heeft dit veel beter voorelkaar.

De BMW i3 is onze eerste elektrische auto dus we hadden van te voren wat vraagtekens bij het beperkte realistische bereik van 140-150km in de winter en 200-220 in de zomer. Maar dat bleek volledig overbodig. In de praktijk blijken we op dagelijkse basis met deze auto niet meer dan 60km per dag te rijden. Ik heb 1x met samengeknepen billen gezeten toen ik een retourtje van 190km over hoofdzakelijk de snelweg reed dat was eigenlijk van te voren al een experiment en ik had op de heenweg redelijk doorgereden met snelheden boven de 130 (het was na 19:00). Uiteindelijk kwam ik gewoon thuis met wat rustiger rijden de laatste 50km, maar wel met het bericht op de navigatie de hele weg terug dat het niet zou lukken.

Maar goed de i3 is ontworpen als stadsauto en dat is ook waar hij excelleert. Zuinig, vlot, hoge zit en relatief ruimtelijk voor zijn afmeting. De i3 is aangeschaft als 2e auto maar inmiddels rijden we als het even kan onze ritten in deze auto. Na ruim 5000km staat het gemiddelde verbruik op 13,3kwh/100km dat valt alles mee want hij rijd als een kart en het vlotte optrekken verveelt nog steeds niet. Op warme dagen staat de airco altijd vol aan want met zijn grote ramen wordt het wel snel warm.

Minpunten? we missen apple CarPlay maar daar bestaan aftermarket oplossingen voor en dat gaan we binnenkort ook maar eens inbouwen. Voorlopig blijft de i3 die liefkozend tot de "panda" is gedoopt nog wel even en we zijn dusdanig enthousiast over elektrisch rijden dat onze andere auto als die tzt vervangen wordt ook elektrisch zal worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.