BMW i3 60Ah Range Extender (2014)

autoreview

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3

Signalement

Uitvoeringi3 60Ah Range Extender
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
KM-stand laatst56.000 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BEV met een Rex

  • 56.000 km

BMWi3, een bijzonder concept. De mijne heeft de rex, open dakje en leren bekleding. Geen luxe stereo.

Het is goed toeven, het interieur straalt rust uit en alles voelt degelijk aan.

De Rex gebruik ik 1x keer per maand. Meeste ritten zijn elektrisch, onder de 130 km actieradius, laden gebeurt slapend. Het verbruik als de rex aanstaat lijkt bij kruissnelheden onder de 100km; 1:18. Bij 130 gaat het stuk sneller, ik schat in zo’n 1:12. Bij lange afstanden handhaaf ik het laadniveau met de rex op 2/3 om aan het eind van de rit de accu leeg te rijden

De BMW stuur strak, snijdt probleemloos door het verkeer door het verkeer en menig auto heeft het nakijken qua acceleratie. In de 50 kilometerzone is ie in zijn element. Op de snelweg houdt het snel op. (130) rijden vreet stroom, het bereik daalt met het stijgen van de gem snelheid. Door constant 100 te rijden kom je verder. Ook kan de Rex 130 niet bijbenen, de capaciteit van de batterij loopt bij 130 steeds verder terug.

Het is een 4 persoonsauto, met beperkte laadruimte en vreemde achterdeuren. In de stad lijkt het ander verkeer soms stil te staan, zo soepel beweegt de auto zich door het verkeer. Dan is ie in zijn element en lijken auto’s met verbrandingsmotoren langzaam, luidruchtig, stinkend.

Tot slot, is ie mooi? Apart is ie zeker. De achterkant vind ik zelf niet echt mooi. Binnen in de auto is de meeste schoonheid te vinden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.