BMW i3 60Ah (2015)

autoreview

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3

Signalement

Uitvoeringi3 60Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst67.000 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gemengde ervaring

  • 67.000 km

Ik heb de I3 nu bijna 4 jaar in bezit, dus tijd voor een terugblik. De auto bevalt goed, maar toch vallen me een aantal zaken ook tegen.

Positief. Rijden met een elektrische auto is uiterst intuïtief en direct. Gas betekent versnellen, loslaten remmen. Altijd koppel, nooit schakelmomenten. Dit is uitermate geschikt voor files en stadsverkeer. De I3 is daar ook voor ontworpen. Wij maken ook lange ritten met de auto, voor snelheden >110 km/u vind ik de auto niet comfortabel. Dan wordt wind- en bandengeruis duidelijk hoorbaar en is de auto ook onrustig en zijwindgevoelig.
De auto is absoluut snel. Bij het stoplicht is er weinig sneller dan deze auto. Dat is 10 keer leuk en dan weet je dat.

Minder positief ben ik over de app van de auto. Deze is weinig stabiel: ik maak geregeld mee dat geen verbinding gemaakt kan worden met de auto. Jammer, want voorverwarmen en -koelen zijn twee zaken die erg plezierig zijn. De BMW dealer heeft al eens de SIM kaart nagekeken maar kon niets vinden.
Verder vind ik het navigatiesysteem niet goed. Afgezien van het feit dat dergelijke systemen maar dunnetjes zijn tov Google Maps (navigeer maar eens naar een Van der Valk hotel en je merkt het verschil) is het ook niet betrouwbaar. Met name de laadpunten verschijnen geregeld niet in beeld. En dat is met een 1e generatie I3 van levensbelang!

Meteen laatste punt: de actieradius. Voldoende of niet hangt sterk af van gebruik en voorbereiding. Wij hebben naast de I3 nog een andere auto voor lange afstanden. Toch hebben we ook afstanden van >250km met de auto gereden. Dat vergt planning (waar zit Fastned op de route) en mentale rust (3 keer 20 minuten laden, vinden de kinderen leuk). Lokaal is het uiteraard geen probleem.
Ik reken met een actieradius van 100km en die red ik altijd (behalve bij strenge vorst maar dat hebben we al even niet meer gezien). Betekent soms wel dat het tempo omlaag moet.

Resumerend: leuke auto, positieve uitstraling, fijn om te rijden. Maar toch wel een aantal vervelende punten die ik bij een nieuwe BMW eigenlijk niet had verwacht.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.