BMW 745e (2021)

autoreview

BMW 745e (2021)

Signalement

Uitvoering745e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf19.801 km
KM-stand laatst22.902 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De beste ooit!

  • 22.902 km

Sinds mijn 18e ben ik BMW rijder, en sindsdien is het nooit anders geweest. Heb er verschillende zakelijk gereden. Privé begon ik ooit met een 3-serie. Deze 7-serie is de zevende privé BMW, en ik kan er kort over zijn; het is de beste ooit! Dit is comfort en afwerking van het hoogste niveau! Als autoliefhebber doet dat wat met je. Geen piepjes, rammeltjes of kraakjes. Alles werkt en zit waar je het verwacht. Met dubbelglas rondom is de auto fluitsterstil, ook op hogere snelheid. Dit is met recht Oberklasse!

Wij rijden niet veel kilometers en kunnen zodoende gemiddeld 80 procent van de tijd electrisch rijden met de auto. Op de accu rijdt deze auto ongeveer 30 kilometer. Dat lijkt weinig, maar is perfect voor korte ritten in de stad. De dikke 6 cilinder hoeft dan niet gewekt te worden, en komt pas op de buitenwegen aan bod. Daar is het samenspel tussen de bezinemotor en elektromotor in de versnellingsbak top te noemen. De fijne 3 liter zes in lijn klinkt overigens ook erg prettig als je hem aanspreekt. Is hij dan onzuinig als de brandstofmotor start? Zeker niet! De auto weegt zowat twee ton, en laat een verbruik noteren van 1 op 17 op een dag met twee ritten van 135km per stuk. Natuurlijk gebruikt de auto dan ook zijn volledige accucapaciteit van 12kwh op, en electriciteit is niet gratis. Wanneer ik reken aan 30 cent per kwh en ik reken uit hoeveel benzine ik in theorie had getankt voor dat geld, dan kom ik steevast uit op een verbruik dat gelijk staat aan 1 op 14,5 tot 1 op 15 brandstofverbruik. Dat vind ik erg indrukwekkend voor zo een grote auto.

Zijn er ook nadelen?

Als ik een puntje van kritiek mag noemen, dan vind ik dat de auto niet prettig omgaat met dwarsrichels en putdeksels. De auto lijkt dan even een beetje te willen "dansen". Denk dat dit een neveneffect is van luchtvering rondom wellicht.

Natuurlijk is de kofferbak minder ruim dan die van de benzine en dieselvarianten, maar klein is hij allerminst. Twee grote koffers (een liggend en een staand) en twee stuks handbagage gaan er prima in. Genoeg voor drie weken zomervakantie.

Op naar veel kilometers fahrfreude!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.