BMW 745e (2019) #3

autoreview

BMW 745e (2019)
BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)BMW 745e (2019)

Signalement

Uitvoering745e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf58.150 km
KM-stand laatst93.500 km
Lezerswaardering: 36%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Oude 740i ingeruild voor een verse 745E

  • 58.150 km

Vandaag mijn “nieuwe” 745E opgehaald bij de heren van Qoets in Utrecht (erg fijn bedrijf overigens waar ik in de toekomst zeker meer zaken mee ga doen! )
Auto hebben ze er echt perfect bijgezet, dit was ook besproken evenals de nieuwe banden die er onder liggen.

Ik was al een tijdje opzoek naar een waardige opvolger voor de 740i, en heb naar een SQ7 gekeken, S-Klasse (coupe) en de 745E.

Deze was ik al meermaals tegen gekomen, maar door het getinte glas achter had ik er nooit echt aandacht aan geschonken, totdat ik toevallig bij de website van Qoets langs kwam, toch maar even de foto’s bekeken, en bleek dat deze auto gewoon alle opties had die ik zocht, en is echt omzettend rijk uitgevoerd, neem massage voor en achter, nachtzicht camera, Bowers & Wilkins audio, verstelbare comfort stoelen achterin, met rear Seat entertainment, Laser, dubbel glas rondom, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, megavol dus. Daarbij kwam ook de zeer aantrekkelijke km stand van 57XXX km.

Aanvraag gedaan, en binnen 30 minuten lag er een voorstel klaar wat zeker de goede kant op ging, uiteindelijk proefrit gepland ( komen aan huis) en uiteraard de auto gekocht.

Het verschil tussen de Pre-LCI en de LCI is ongekend, de auto is nog comfortabeler, stiller en zweeft echt over de weg, ik had nooit verwacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen de Pre-LCI en de LCI.

Ik heb er nu 300 km mee gereden, en komen uiteraard nog veel meer kilometers bij. Zal zo af en toe eens wat updaten, wij hebben in ieder geval veel zin in de rit naar Spanje van 2500KM heen, 2500KM terug, die op de planning staat voor komende zomer.




12000 km verder

  • 70.593 km

Ondertussen al weer de nodige kilometers verder, en wat een genot is deze auto. 3 weken geleden zijn wij naar Zuid Frankrijk gereden, en daar heeft de auto zijn kunnen echt bewezen. 21:00 weg gereden, en 07:30 in St. Tropez staan, zonder “kapot” te zijn van de reis. Het is een ontzettend fijne auto om lange ritten mee te rijden, stil, snel en ongelofelijk comfortabel.

Waar ik wel echt een probleem mee heb is de kleine tank, wat een gedoe om +/- om de 400KM te moeten tanken. Uiteraard wist ik van tevoren dat de auto een 40L tank heeft, toch valt het wel tegen.


Voor de rest niks te melden eigenlijk, auto krijgt volgende week een beurt, de heren van Qoets stuurde mij een berichtje dat de auto aan service toe was, en stelde voor het te verzorgen bij hun BMW service partner, auto wordt bij mij gehaald met vervangend vervoer en wordt na een dag weer terug gebracht, echt klasse en super geregeld.


Over enkele weken weer richting Zuid Frankrijk, een rit waar wij nu al weer naar uitkijken!

Fijne auto, te kleine tank

  • 93.500 km

Nog steeds erg blij met de auto, veel kilometers gereden zonder enige problemen. Wat mij wel erg tegenvalt is het overschakelen van Accu/ verbrandingsmotor of andersom, je merkt dat dat gewoon nog niet goed genoeg communiceert met elkaar ( helaas) en zeker met een koude motor is het gewoon erg aanwezig en pakt de versnellingsbak hem soms ook in een verkeerde versnelling op.

Daarbij is de tankinhoud van 40L gewoon veel te klein, om de 300/350 km mag er getankt worden. Uiteraard heeft dit een stukje met de rijstijl te maken, maar een auto van dit kaliber zou gewoon makkelijk 500/600 kilometer moeten kunnen rijden zoals bijvoorbeeld mijn oude 740i.

Op deze twee bovenstaande punten daargelaten ben ik meer dan tevreden. Deze auto is echt een verademing en een alleskunner, onlangs op en neer gereden naar Mayrhofen, en heenweg rustig aan gereden omdat het veel te druk was, heerlijke auto, terug weg in ongeveer 6 uur gedaan, en dan merk je dat dit echt een kanon is en nog redelijk bestuurbaar is. Tot 190/200 KM/H is de auto echt stil, je kan een gesprek fluisterend voeren, maar boven deze snelheden merk je dat het allemaal iets oncomfortabeler wordt. Het kan allemaal wel, maar dan wordt ook de besturing vager en merk je dat je “normale” remmen hebt als je de auto tot stilstand moet brengen.

Ik zit al wel weer te kijken naar wat andere auto’s maar wil hier eigenlijk nog even lekker mee doorrijden, zeker nog 50.000KM want de meeste afschrijving heb ik nu toch al gehad.

Over 5000 km krijgt de auto een grote beurt, als daar wat vreemds uit komt meld ik mij hier weer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.