BMW 740iL Executive (1993)

autoreview

BMW 7-serie

Signalement

Uitvoering740iL Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf56.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds enkele maanden rijd ik in een 740iL. In het verleden had ik een 730i V8. Na enkele omzwervingen via 5-Serie kon ik die 7 toch niet vergeten. Het lijnenspel blijft ook na al die jaren boeien. Ik bespeur soms een vage echo van oude Jaguars.
Voor dagelijks gebruik rijd ik een 540i Touring. Heerlijke auto die door zijn M-onderstel uitnodigt voor sneller rijden. Hoewel grofweg dezelfde motor in de 7 huist, is het een volslagen andere auto. Echt een luxe cruiser. Ik verbeeld me dat de verlengde versie nog soevereiner zoeft dan de ’gewone’ limo. Met dubbel glas is het echt fluisterstil. Dat doet de 540 hem niet na.

De auto kwam (ja echt) van een oude man die hem in 1993 had gekocht toen hij zijn zaak verkocht. Regelmatig ontvang ik nog emailtjes van zijn dochter dat hij graag verneemt of alles goed gaat/foto’s ontvangt. Wekenlang heb ik dagelijks Mobile.de gecheckt op een E32, L-uitvoering, dubbel glas, leer etc met (belangrijkste) weinig kilometers. Toen deze auto in november zag met slechts 56.000 km wist ik niet hoe snel ik moest reageren. Alles is zo goed als nieuw: leer is ongelofelijk zacht, matten als nieuw, gereedschap nog nooit gebruikt, de eerste banden vervangen vanwege opdrogen (!), afgezien van oliecontroles en winterbeurten, slechts een beurtje gehad!

Inmiddels staat hij op NL-kenteken (de RDW keuringsmeester was snel klaar) en heeft een uitgebreide beurt gehad bij de BMW dealer. Nieuwe Michelins, accu, relais (voor centrale deurvergrendeling) en een poreus slangetje voor de ruitersproeier is alles wat er vervangen is.

Aangezien ik slechts eens per twee weken rijdt, blijf ik voorlopig de BMW dealer bezoeken. Een van de monteurs heeft een voorliefde (zegt hij) voor dit model. In ieder geval weet hij er alles van. Bovendien blijft de historie daarmee ’puur’.

Slotsom: Deze gaat niet meer de deur uit!

PROBLEMEN

Een leeglopende accu door een ’hangend’ relaistje (zie boven).

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens