BMW 740i (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 740i |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 49.000 km |
KM-stand laatst | 92.875 km |
Ruim 40-duizend heerlijke kilometers
- 92.875 km
2,5 jaar geleden (49.000 km op de klok), vergezeld van een BMW-monteur over gegaan tot de koop van mijn huidige 740i. Geen Executive uitvoering, maar met ruim 30.000 DM aan accessoires ontbreekt alleen het dubbel glas. Oh ja, en een derde remlicht, dat was er toen nog niet (wel grappig). De leren stoelen (volledig elektrisch verstelbaar, verwarmd, geheugen dat ook de spiegels meeneemt) zitten heerlijk en alles werkt. Airco, park distance control (voor en achter), ingebouwde BMW-telefoon, overal interieurlampjes, zeer nauwkeurig boordcomputer etc. Opvallend is hoe goed de auto is, ook in details. Bijvoorbeeld de verlichting kan het vergelijk met moderne auto's aan. De typering "wie neu" was een understatement en is dat eigenlijk nog steeds. Een heerlijke auto die bij het gas geven begint te sleuren en dat lijkt nooit op te houden. Hij is wat aan de stille kant (in verhouding tot het vermogen) en schakelt heerlijk soepel op. Het is geen bochtenridder, maar wel een Autobahn-vriend. Som vraag ik me af waarom mensen nog nieuwe auto's kopen. Voor de prijs van een Dacia rijd je Oberklasse...
Kosten: de ruilstartmotor die de leverende youngtimer-garage uit Harderwijk er in zette, werd door hen niet goed genoeg vastgeschroefd. Een losse kabel maakte dat ik een keer stilstond. Kosten voor afslepen en vastschroeven €100.
Tweemaal een beurt kostte me €280 en recent €390. Verbruik is sinds ik hem kocht gemiddeld 11,0 liter per 100 km (1 op 9).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.