BMW 740i (1994)

autoreview

BMW 740i (1994)

Signalement

Uitvoering740i
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst92.875 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruim 40-duizend heerlijke kilometers

  • 92.875 km

2,5 jaar geleden (49.000 km op de klok), vergezeld van een BMW-monteur over gegaan tot de koop van mijn huidige 740i. Geen Executive uitvoering, maar met ruim 30.000 DM aan accessoires ontbreekt alleen het dubbel glas. Oh ja, en een derde remlicht, dat was er toen nog niet (wel grappig). De leren stoelen (volledig elektrisch verstelbaar, verwarmd, geheugen dat ook de spiegels meeneemt) zitten heerlijk en alles werkt. Airco, park distance control (voor en achter), ingebouwde BMW-telefoon, overal interieurlampjes, zeer nauwkeurig boordcomputer etc. Opvallend is hoe goed de auto is, ook in details. Bijvoorbeeld de verlichting kan het vergelijk met moderne auto's aan. De typering "wie neu" was een understatement en is dat eigenlijk nog steeds. Een heerlijke auto die bij het gas geven begint te sleuren en dat lijkt nooit op te houden. Hij is wat aan de stille kant (in verhouding tot het vermogen) en schakelt heerlijk soepel op. Het is geen bochtenridder, maar wel een Autobahn-vriend. Som vraag ik me af waarom mensen nog nieuwe auto's kopen. Voor de prijs van een Dacia rijd je Oberklasse...

Kosten: de ruilstartmotor die de leverende youngtimer-garage uit Harderwijk er in zette, werd door hen niet goed genoeg vastgeschroefd. Een losse kabel maakte dat ik een keer stilstond. Kosten voor afslepen en vastschroeven €100.
Tweemaal een beurt kostte me €280 en recent €390. Verbruik is sinds ik hem kocht gemiddeld 11,0 liter per 100 km (1 op 9).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.