BMW 730i-V8 (1992)

autoreview

BMW 7-serie

Signalement

Uitvoering730i-V8
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf212.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een jaar `vreemdgaan´ rijd ik nu toch weer in een BMW. Ik dacht dat de 730i 6 cylinder een machtige auto was, maar de V8 die ik nu bestuur is nog heftiger!

Pluspunten:
+ Na 12 jaar nog steeds degelijk in elkaar.
+ Geen rammeltjes en geen kraakjes.
+ Carroserie is top. Lak is nog steeds hard.
+ Deutsche Grundlichkeit!
+ Trekt snel en loopt loeihard ondanks de 1750kg.
+ Wegligging is dan ook nog steeds goed.
+ Ruim en stil.
+ Ondanks de leeftijd, nog steeds een imposante verschijning.
+ Geeft een superveilig gevoel.
+ Onderhoudskosten vallen enorm mee.

Nadelige punten:
- Lust wel een slokje Euro 98
- Lastig parkeren in de stad
- Lage restwaarde, inmiddels
- Reacties van anderen zijn niet altijd positief.

PROBLEMEN

Bij 220.000 km moest er een bobine vervangen worden. Kosten: 150 euro.
Bij 227.000 km is de auto APK gekeurd en is een labda-sensor vervangen, de wisserbladen zijn vervangen en is de bedrading van het stadlicht gerepareerd. Kosten: 130 euro
Bij 235.000 4 nieuwe banden (enorm mazzeltje)voor 340 euro
Bij 236.000 nieuwe remblokken voor en achter: 220 euro

Totale kosten van het bovenstaande, incl. de APK-keuring: € 840 ,-
En dat voor 24000 km. luxe.

Verder is er HELEMAAL niks mis mee.

Te verwachten problemen: Helemaal niks meer!

Zo wil ik nog wel een paar jaar BMW rijden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.