BMW 730i-V8 (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 730i-V8 |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 212.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een jaar `vreemdgaan´ rijd ik nu toch weer in een BMW. Ik dacht dat de 730i 6 cylinder een machtige auto was, maar de V8 die ik nu bestuur is nog heftiger!
Pluspunten:
+ Na 12 jaar nog steeds degelijk in elkaar.
+ Geen rammeltjes en geen kraakjes.
+ Carroserie is top. Lak is nog steeds hard.
+ Deutsche Grundlichkeit!
+ Trekt snel en loopt loeihard ondanks de 1750kg.
+ Wegligging is dan ook nog steeds goed.
+ Ruim en stil.
+ Ondanks de leeftijd, nog steeds een imposante verschijning.
+ Geeft een superveilig gevoel.
+ Onderhoudskosten vallen enorm mee.
Nadelige punten:
- Lust wel een slokje Euro 98
- Lastig parkeren in de stad
- Lage restwaarde, inmiddels
- Reacties van anderen zijn niet altijd positief.
PROBLEMEN
Bij 220.000 km moest er een bobine vervangen worden. Kosten: 150 euro.
Bij 227.000 km is de auto APK gekeurd en is een labda-sensor vervangen, de wisserbladen zijn vervangen en is de bedrading van het stadlicht gerepareerd. Kosten: 130 euro
Bij 235.000 4 nieuwe banden (enorm mazzeltje)voor 340 euro
Bij 236.000 nieuwe remblokken voor en achter: 220 euro
Totale kosten van het bovenstaande, incl. de APK-keuring: € 840 ,-
En dat voor 24000 km. luxe.
Verder is er HELEMAAL niks mis mee.
Te verwachten problemen: Helemaal niks meer!
Zo wil ik nog wel een paar jaar BMW rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.