BMW 645Ci S (2004) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | 645Ci S |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 51.000 km |
Een droom is werkelijkheid geworden
- 51.000 km
Na 16 jaar ervaring met diverse BMW modellen te hebben gehad (voornamelijk het E39 model in diverse uitvoeringen) werd het tijd voor iets anders. Ik zag al een tijdje een model op de website van een autohandelaar (waar ik mijn vorige BMW ook gekocht had en hele goede ervaringen mee heb) een mooie 645Ci staan. Ook zag ik een 750 maar die was al snel verkocht en net iets boven mijn budget. De 645 had een onwaarschijnlijk lage km stand maar de prijs maakte mij toch aan het twijfelen. Na enkele weken kon ik de verleiding toch niet weerstaan en heb contact gezocht en een afspraak gemaakt. Toen ik bij de beste man aankwam had hij hem al buiten klaargezet. Wat een schoonheid, nog niets eens gereden te hebben was ik al gelijk verkocht. Alles zag en voelde als nieuw aan, geen enkel teken van slijtage was te zien en dat bleek ook al tijdens de proefrit. Grondig heb ik hem van binnen en buiten geïnspecteerd, motor, onderstel, remmen, bediening, zittingen, onderkant auto, banden, eventuele bijgeluiden etc etc, alles deugde. Onderhoudshistorie, rekeningen, boekje en gegevens van de vorige eigenaren, 1 duitser en 1 nederlander........het deugde allemaal. Een zeer positief advies van een vriend van mij (die zelf een autobedrijf heeft) deed mij besluiten om deze te kopen.
Net een dag nadat ik de auto in bezit had bemerkte ik dat er geen alarm in zat, even een tegenvaller aangezien ik dacht dat elke BMW standaard een alarm heeft. Het bekende alarmledje onder spiegel ontbrak bij nader inzien. Meteen heb ik een afspraak gemaakt met Ekris te Utrecht waar ze mij vertelden dat BMW's uit Duitsland niet standaard een alarm hebben.
Nadat de alarm gemonteerd was voelde ik mij meteen wat prettiger. Zo'n auto zonder alarm dat kan natuurlijk niet. Daarna kwam echter het volgende probleem nl de motor wilde ineens niet starten. Ekris heeft helpen starten met een startbooster en gaf het advies om even een lange rit te maken om de accu op te laden. Prima natuurlijk, een lange rit is alleen maar plezierig met deze auto.
Na enkele dagen de auto voor mijn deur te hebben laten staan maakte ik aanstalten voor een lange rit, ook deze keer wilde de auto niet starten. ANWB wegenwacht gebeld om even langs te komen. Na metingen en controle bleek dat de spanning van de accu ruim onder de 10 volt was en dat is gewoon veel te laag, verder bleek de productiedatum van de accu eind 2003. De eerste accu zo te zien die waarschijnlijk al die jaren aan de druppelaar heeft gestaan. Aangezien hij bij mij gewoon buiten voor de deur staat en soms 1 1/2 a 2 weken stil (met nu een alarm als stroomtrekker) deed dat de accu de das om. Volgende dag bij mijn garage is er een nieuwe in gekomen en sindsdien geen problemen meer. Accu kreeg ik overigens vergoed van de autohandelaar.
Nu 8000 km verder heb ik alleen maar veel plezier met de auto. Sturen, rijden op hoge snelheid, bochtige bergwegen, het geluid, het comfort, het is allemaal geweldig. Verder is het wel erg wennen van het bekijks wat je hebt, het is een erg opvallende auto.
Ik zal zoveel als mogelijk mijn ervaringen aanvullen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 6-serie Cabrio 645Ci S Airco / Navi / Cruise / Elektr. ramen / Stoelverw. / NAP
- 2004
- 316.396 km

BMW 6-serie Cabrio 630i / Aut / Perfect service history / Carplay / Youngtimer / Only 76250Km / A1 EXAMPLE!
- 2007
- 76.250 km

BMW 6-serie Coupé 5.0 V10 *6-Speed Manual* 1/323 Binnenkort verwacht
- 2007
- 151.870 km