BMW 645Ci S (2004) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 645Ci S |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 27.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De 6-serie is eigenlijk een 5-serie in bodybuilders-outfit. De onderhuidse techniek (motoren, transmissie etc) zijn gelijk aan de 5-serie, maar het uiterlijk verschilt enorm. De 6 heeft een laag, gestrekt uiterlijk wat hem veel meer doet opvallen dan de wat ingetogen 5-serie. Mijn exemplaar is uitgevoerd in stemming zwart-metallic met een licht beige binnenbekleding. De 19-inch ellipsoïde wielen geven de auto een elegante uitstraling.
Binnenin is de 6 voorzien van alle mogelijke gemakken (samengepakt in het S-pakket): gescheiden airco, DVD-navigatie, telefoon, lederen bekleding, electrisch verstelbare sportstoelen, de lijst is eindeloos. Als extra heeft mijn 6 nog het glazen panoramadak en onderhuidse foefjes zoals het Dynamic Drive pakket (o.a. Active Steering en Active Stability Control) en adaptieve bochtverlichting.
Het i-Drive systeem heeft een wat steile leercurve maar eenmaal gewend is er goed mee uit de voeten te komen. Wel zitten sommige functies op een hopeloos ingewikkelde plaats. Voor het resetten van de boordcomputer zijn maar liefst 10 handelingen (duwen, draaien, klikken) nodig! Verder is jammer dat MP3-cd’s niet worden ondersteund, ook niet in de DVD-drive.
De ruimte voorin is prima voor elkaar, achterin is het uiteraard een stuk krapper. De 6-serie blijft een echte 2+2. Door de diepe zit op de achterbank kunnen niet al te lange (
PROBLEMEN
Bij de proefrit brandde er een airbaglampje (storing gordijnairbags rechtsvoor) wat bij aflevering verholpen was. Daarna waren nog 4 trips naar de dealer (waarbij en passant ook nog eens de voorruit eruit werd geramd) en in totaal 7 garagedagen nodig om het uiteindelijk te verhelpen. Een defecte stekker bleek de boosdoener. De auto is nu al maanden storingsvrij, wat een grote opluchting is.
Overigens geen klachten over de afhandeling door Ekris, men is zeer vriendelijk en zet echt een stapje extra om het op te kunnen lossen.
Verder éénmaal melding lekke band vanwege te hoge bandenspanning (3.0 bar terwijl 2.4 genoeg is) waardoor het controlesysteem in de war raakte.
Inbouw van de iPod-interface werd een groot drama door softwareproblemen (ik was niet de enige overigens). Pas na drie dagen klussen lukte het de auto weer aan de gang te krijgen, met nieuwe software maar ook nog zonder iPod. Pas in januari/februari verwacht men weer een poging te kunnen wagen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.