BMW 645Ci S (2004) #2

autoreview

BMW 645Ci S (2004)

Signalement

Uitvoering645Ci S
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf27.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 6-serie is eigenlijk een 5-serie in bodybuilders-outfit. De onderhuidse techniek (motoren, transmissie etc) zijn gelijk aan de 5-serie, maar het uiterlijk verschilt enorm. De 6 heeft een laag, gestrekt uiterlijk wat hem veel meer doet opvallen dan de wat ingetogen 5-serie. Mijn exemplaar is uitgevoerd in stemming zwart-metallic met een licht beige binnenbekleding. De 19-inch ellipsoïde wielen geven de auto een elegante uitstraling.

Binnenin is de 6 voorzien van alle mogelijke gemakken (samengepakt in het S-pakket): gescheiden airco, DVD-navigatie, telefoon, lederen bekleding, electrisch verstelbare sportstoelen, de lijst is eindeloos. Als extra heeft mijn 6 nog het glazen panoramadak en onderhuidse foefjes zoals het Dynamic Drive pakket (o.a. Active Steering en Active Stability Control) en adaptieve bochtverlichting.
Het i-Drive systeem heeft een wat steile leercurve maar eenmaal gewend is er goed mee uit de voeten te komen. Wel zitten sommige functies op een hopeloos ingewikkelde plaats. Voor het resetten van de boordcomputer zijn maar liefst 10 handelingen (duwen, draaien, klikken) nodig! Verder is jammer dat MP3-cd’s niet worden ondersteund, ook niet in de DVD-drive.

De ruimte voorin is prima voor elkaar, achterin is het uiteraard een stuk krapper. De 6-serie blijft een echte 2+2. Door de diepe zit op de achterbank kunnen niet al te lange (

PROBLEMEN

Bij de proefrit brandde er een airbaglampje (storing gordijnairbags rechtsvoor) wat bij aflevering verholpen was. Daarna waren nog 4 trips naar de dealer (waarbij en passant ook nog eens de voorruit eruit werd geramd) en in totaal 7 garagedagen nodig om het uiteindelijk te verhelpen. Een defecte stekker bleek de boosdoener. De auto is nu al maanden storingsvrij, wat een grote opluchting is.
Overigens geen klachten over de afhandeling door Ekris, men is zeer vriendelijk en zet echt een stapje extra om het op te kunnen lossen.
Verder éénmaal melding lekke band vanwege te hoge bandenspanning (3.0 bar terwijl 2.4 genoeg is) waardoor het controlesysteem in de war raakte.

Inbouw van de iPod-interface werd een groot drama door softwareproblemen (ik was niet de enige overigens). Pas na drie dagen klussen lukte het de auto weer aan de gang te krijgen, met nieuwe software maar ook nog zonder iPod. Pas in januari/februari verwacht men weer een poging te kunnen wagen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.