BMW 535i Gran Turismo High Executive (2010) #2

autoreview

BMW 535i Gran Turismo High Executive (2010)

Signalement

Uitvoering535i Gran Turismo High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf223.223 km
KM-stand laatst250.000 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lelijk maar inmiddels gewend

  • 223.223 km

Wat vond ik het bij de introductie een “gedrocht “. Inmiddels gewend en vind ik m zelfs mooi.
In November 2021 ruilde ik de E39 525i in op een A8 V8. Echter miste ik de BMW rijervaring. Dus op zoek naar een 7 serie.
Echter was ik de ruimte van de E39 Touring gewend. Al zoekende kwam ik vaker op een 5GT. Proefrit gemaakt… gevoel was er weer… en de A8 in maart ingeruild op de 5GT.

Vakantie

  • 235.000 km

Met 4 personen naar zuid Italië gereden. Er kunnen 2 grote koffers in en 4 weekend koffers. Wel de hoedenplank thuis laten (of onderin het opbergvak leggen). Door de verstelbare achterbank is de kofferruimte te vergroten, zonder aan de comfortabele zit met voldoende beenruimte achterin te moeten inleveren. Onze zoon is 1.80 en heeft de rit als zeer prettig ervaren. Voorin hebben we comfort stoelen(must) want de standaard stoelen zitten bagger. Minpuntje is voor mij het fluiten van de spiegels en de ramen bij hoge snelheden op de Autobahn. Voordeel daarbij is wel, dat je onder de 200 blijft. Met 180 is de Electronische Demping het best op de normale sportstand. Super stabiel. In de comfort stand heb je last van zijwind vanaf 100km/h, ondanks dat het systeem zelf bij regelt. Voor de motorolie, heb ik in overleg met de garage, gekozen voor de zwaardere 10W60. Daarbij wel de Ceramic toevoeging van Liqui Moly gebruikt. Geeft net een iets meer soepelere start. Motor loopt als een zonnetje

Ervaring

  • 250.000 km

Berry 1552715
Inmiddels een gereviseerd blok uit 2014 van een X5 bij Huizing gekocht en door Garage Bekkers uit Helmond-Stiphout er in laten bouwen. Vanwege de Euro 6 uit 2014, en mijn ECU uit 2010, heb ik de injectoren gewisseld voor de 2-de serie Euro 5. Inmiddels 25.000km verder en een kleine 10.000€ armer. Maar daarvoor ook meteen wat aanpassingen gedaan. Downpipe met 200Cat, BMS open-air, Wagner grote Intercooler, bobines van NGK met bijbehorende Irodium bogies. Voorvering vond ik ietwat slap en vervangen door Eibach. Remmen rondom vervangen door geventileerde-geperforeerde sport schijven en ATE ceramische blokken. Het is dus een heel project geworden. De beleving is enorm. Flink trekkracht onderin. De automaat is ook voorzien van verse olie en filter, waardoor deze nog soepeler schakelt, dan voorheen. Je merkt dat het een logge auto is, dus en krappe bochtenwerk is wat minder. Verbruik van 1:8,5 km naar 1:9,5 gegaan door de modificaties. Remweg is behoorlijk ingekort.

Stage 2

  • 250.000 km

Hardware aanpassing 25PK toegenomen en koppel met 50 Nm.
Planning voor Stage2 staat op verlanglijstje bij Digicar in Deventer. Daar kunnen ze de auto verder optimaliseren.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.