BMW 535i Gran Turismo High Executive (2010) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 535i Gran Turismo High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 223.223 km |
KM-stand laatst | 250.000 km |
Lelijk maar inmiddels gewend
- 223.223 km
Wat vond ik het bij de introductie een “gedrocht “. Inmiddels gewend en vind ik m zelfs mooi.
In November 2021 ruilde ik de E39 525i in op een A8 V8. Echter miste ik de BMW rijervaring. Dus op zoek naar een 7 serie.
Echter was ik de ruimte van de E39 Touring gewend. Al zoekende kwam ik vaker op een 5GT. Proefrit gemaakt… gevoel was er weer… en de A8 in maart ingeruild op de 5GT.
Vakantie
- 235.000 km
Met 4 personen naar zuid Italië gereden. Er kunnen 2 grote koffers in en 4 weekend koffers. Wel de hoedenplank thuis laten (of onderin het opbergvak leggen). Door de verstelbare achterbank is de kofferruimte te vergroten, zonder aan de comfortabele zit met voldoende beenruimte achterin te moeten inleveren. Onze zoon is 1.80 en heeft de rit als zeer prettig ervaren. Voorin hebben we comfort stoelen(must) want de standaard stoelen zitten bagger. Minpuntje is voor mij het fluiten van de spiegels en de ramen bij hoge snelheden op de Autobahn. Voordeel daarbij is wel, dat je onder de 200 blijft. Met 180 is de Electronische Demping het best op de normale sportstand. Super stabiel. In de comfort stand heb je last van zijwind vanaf 100km/h, ondanks dat het systeem zelf bij regelt. Voor de motorolie, heb ik in overleg met de garage, gekozen voor de zwaardere 10W60. Daarbij wel de Ceramic toevoeging van Liqui Moly gebruikt. Geeft net een iets meer soepelere start. Motor loopt als een zonnetje
Ervaring
- 250.000 km
Berry 1552715
Inmiddels een gereviseerd blok uit 2014 van een X5 bij Huizing gekocht en door Garage Bekkers uit Helmond-Stiphout er in laten bouwen. Vanwege de Euro 6 uit 2014, en mijn ECU uit 2010, heb ik de injectoren gewisseld voor de 2-de serie Euro 5. Inmiddels 25.000km verder en een kleine 10.000€ armer. Maar daarvoor ook meteen wat aanpassingen gedaan. Downpipe met 200Cat, BMS open-air, Wagner grote Intercooler, bobines van NGK met bijbehorende Irodium bogies. Voorvering vond ik ietwat slap en vervangen door Eibach. Remmen rondom vervangen door geventileerde-geperforeerde sport schijven en ATE ceramische blokken. Het is dus een heel project geworden. De beleving is enorm. Flink trekkracht onderin. De automaat is ook voorzien van verse olie en filter, waardoor deze nog soepeler schakelt, dan voorheen. Je merkt dat het een logge auto is, dus en krappe bochtenwerk is wat minder. Verbruik van 1:8,5 km naar 1:9,5 gegaan door de modificaties. Remweg is behoorlijk ingekort.
Stage 2
- 250.000 km
Hardware aanpassing 25PK toegenomen en koppel met 50 Nm.
Planning voor Stage2 staat op verlanglijstje bij Digicar in Deventer. Daar kunnen ze de auto verder optimaliseren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.