AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 535i Gran Turismo Executive (2010)

autoreview

BMW 535i Gran Turismo Executive (2010)

Signalement

Uitvoering535i Gran Turismo Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf181.350 km
KM-stand laatst196.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De bultrug

  • 185.230 km

Half december 2023 ben ik gaan kijken voor deze BMW daar ik al een tijdje gek gemaakt werd op m’n werk. Deze auto was namelijk van een collega geweest, hij had ‘m ingeruild voor een nieuwere 3GT. In eerste instantie vond ik zo’n 5GT niet de allermooiste BMW ( soort bultrug) maar hoe vaker ik de auto zag op plaatjes hoe mooier ik hem begon te vinden.Dus, toch maar eens kijken en proefrijden. Tja, als je er dan in zit en vervolgens een proefrit maakt….dat rijdt wel heel erg lekker als je vanuit een Lexus CT overstapt in de 5GT.
Uiteindelijk dus de CT ingeruild voor de GT. Mooi donkerblauw metallic met licht lederen bekleding. De motor was gereviseerd, hij verbruikte namelijk iets koelwater. De garage heeft toen ie door mijn collega was ingeruild gelijk maar besloten dat de hele motor gereviseerd moest worden. Dit is natuurlijk wel prettig : ik had namelijk ook wat negatieve ervaringen gelezen vwb lagerschade. Er waren wel een paar issues vlak voordat ik kocht: radio deed het niet(geen geluid) en vocht in rechter koplamp. Dit werd allemaal opgelost en nu zijn we alweer een paar duizend kilometer verder. Het rijdt uiteraard wel een stukje prijziger dan de Lexus. de CT reed 1:20 en deze…… tot nu toe 4000 km verder 1: 8,5. Op de snelweg is 1:11 zeker haalbaar. Natuurlijk is dat knopje “sport” af en toe ook erg verleidelijk. Maar het comfort is super en m’n vrouw is er veeeeeeel blijer mee dan met de CT. Deze vond ze te laag zitten. Dus dan is de GT een top auto zonder dat je hoeft over te stappen op een SUV. Helaas is sinds kort toch weer een ergernis ontstaan wat je toch niet verwacht met zo’n luxe auto: de radio/cd geeft geen geluid meer. Ook het geluidje wanneer er een waarschuwing wordt weergegeven ( geen gordel of tank bijna leeg) klinkt niet meer. Ik weet niet of dit probleem door een defecte versterker in de achterbak komt maar dat moet ik binnenkort even laten uitzoeken. De garantie is uiteraard weer net verlopen. Voor de rest, BMW maakt rijden zeker geweldig ( tot nu toe dan). Ik zal binnenkort wat uitgebreider verslag doen. Wordt vervolgd…….

Vandaag 19mei: geluidsprobleem wezen googelen, schijnt erg vaak voor te komen. Ik las een tip om de reservesleutel eens te proberen en ja hoor: weer geluid. Ik heb nog niet gereden om te luisteren of het geluid nu blijft maar we gaan het meemaken. Gister had ik ook wel even geluid maar dat was na10min weer verdwenen.
Een ander dingetje wat ik nog niet vermeld had is het kanteldak. Deze heeft een beetje last van adhd: als ik het knopje indruk om het dak te openen gaat ie open, maar als ik weer het knopje indruk om weer te sluiten gaat ie gelijk weer open. Weer drukken: dicht/open dicht/open. Nadat ie dan eeeeiiinnnnddddelijk dicht was bleek ie té ver dichtgegaan zodat er lekkere windruis ontstond. Hierna het schuifdak volledig opengedaan en weer gesloten: dak is nu vlak dicht. 🤔🤔🤔🤔
Dingetjes die ik verder nog wil doen aan de auto: bak een keer preventief laten flushen en misschien een keer naar de voorwielophanging laten kijken. Naar mijn idee kán het wat steviger. Het is natuurlijk een auto van 14 jaar oud dus misschien hebben wat rubber busjes wat vernieuwing nodig.

Radio???

  • 185.245 km

Vandaag 22mei weer met de auto naar m'n werk. Gister op de fiets. Helaas weer géén geluid uit de radio etc. Morgen maar eens bellen naar Molenaar Heerhugowaard om wat uit te laten zoeken. Tevens is er weer een nieuw akkefietje bijgekomen: druppels water in de kofferbak.Er lag wat water in de voorste rand van de kofferbak. Nog een uitzoekklusje erbij. Krijg een beetje het gevoel van "BMW maakt rijden geweldig uitdagend" ..... wordt vervolgd. Aan de tip van "de dude" vwb het dak ben ik nog niet aan toegekomen. In het weekend eens rustig kijken.

Vervolg radio en water

  • 185.305 km

Zaterdag 1 juni naar BMW garage Molenaar in Heerhugowaard geweest om de auto te laten uitlezen op storingen. Er bleek inderdaad een foutmelding te zitten in de versterker ( te snel warm worden). De nieuwprijs hiervan bezorgde me wel bijna een hartverzakking: rond de 2000 euro. Hij gaat kijken wat ie voor me kan doen vwb een vervanger/ gebruikt exemplaar. Tevens kwam nog naar voren dat er storing zou zitten in de linker deurgreep vwb de keyless- entry maar daar heb ik totaal geen last van. 55euro betaald voor het uitlezen en een nieuwe afspraak gemaakt voor 1 juli voor de versterker. Wordt vervolgd. Het waterlekkage probleem lijkt opgelost. Als je kleine achterklep opendoet heb je aan beide zijden die delen waar de scharnieren inkomen: daar bleef water instaan. Wanneer je de grote klep in z’n geheel opendoet zit aan de zijkant van de kunststof kap een gaatje waar dat water uit moet stromen: die zaten verstopt door vuilophoping: probleem opgelost. (Hoop ik)

Weer een paar km erbij

  • 191.365 km

Half aug naar Kroatië afgereisd. Eerst de auto voorzien van verse olie omdat de motor bij aanschaf gereviseerd was. Misschien totaal overbodig maar toch maar gedaan.
Wat een heerlijke reisauto is dit: in vergelijking met de Lexus CT is de bultrug toch wel een stuk prettiger om een lange reis mee te maken. En heerlijk dat je wat meer vermogen hebt.
Verbruik heen en weer was ca. 1:12. Toch niet verkeerd. Nog gekke dingen?? De radio doet het nog steeds prima nadat ik de versterker retour had gekregen zonder dat er iets aan gedaan was…..apart. De autosleutel heb ik per ongeluk getest op zeewaterdichtheid: daar kan ie dus niet tegen😏 Ging zwemmen met mijn autosleutel nog in m’n zak: kon me wel voor m’n kop schieten. Maarja, gelukkig nog wel de auto open kunnen maken met de fysieke sleutel en daarna de zender tegen de stuurkolom houden waarna de auto kon starten. Wordt een gevalletje nieuwe sleutel bestellen. Voor de rest, getankt in Kroatië voor 1.57, erg prettig , prima weer gehad daar en heerlijk gezoefd over de Autobahn.

Jaarafrekening

  • 196.800 km

Een jaar verder met de bultrug. Wat heeft me dat gekost vwb rekeningen bij de garage?
De volgende dingen zijn gedaan:
- spanrol vervangen ( zeurend piepgeluidje) 293,85
-nieuwe olie en filter in de automaatbak. 243,34
-nieuwe condensor+ aircoservice. 505,66
-kleine beurt 243,34
-APK. 59,80
Totaal. 1345,99 euro
Wegenbelasting kost me tegenwoordig 115/maand. Benzinekosten…..tja, dat moet je maar gauw skippen🫣🫣 (rond de 2200euro)
Of electrisch rijden goedkoper is…..?? Ik heb geen mogelijkheid om naast m’n huis op te laden, prijzig in aanschaf… voorlopig maar op dino-sap blijven rijden. En dat bevalt me nog steeds prima.
Komend voorjaar staan er nieuwe banden en stabilisatorstangetjes op de planning

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (11)

Reageren