AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie Touring
18

autoreview

BMW 535d Touring High Executive (2011)

Anoniem
  • Review
19 oktober 2011 om 21:13
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering535d Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst23.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 2.500 km
  • 19 oktober 2011

Na 67.000 comfortabele kilometers in een BMW 5GT ben ik verliefd geworden op een ander. Ik ben vreemd gegaan met een Touring op het moment dat de 5GT bij de garage stond en toen was ik verkocht. De 5 Touring heeft alle voordelen van de 5GT, maar niet de nadelen! Met name de wegligging in bochten en op rontondes, het directere stuurgedrag en het betere rijgevoel vielen me op.

Met de dealer kon ik tot een acceptabel plaatje komen, dus in mei onderstaande specificatie besteld:

BMW 535d Touring (313 pk, 630 Nm )
Carbonswartz Metallic
Oyster/schwarz bekleding
High Executive (zit nu standaard ook het 'spiegelpakket' in met o.a. dimmende binnen- en buitenspiegels)
M-Sportpakket
Exterieurlijn Aluminium zijdeglans
Fineline antraciet interieurlijsten (had liever de standaard interieurlijsten gehad, maar die zijn niet te leveren icm M pakket)
Verwarmd stuurwiel
Sporttransmissie
Adaptive drive
Trekhaak met wegklapbare kogel
Panoramadak
Dimmende binnenspiegel
Verstelbare Lendensteun
Verlichtingspakket
Active cruise control
Lane departure warning
Dode hoek waarschuwing
12 V aansluiting
Grootlicht assistent
Bandenspanningsweergave
Automatisch openen/sluiten kofferdeksel
Hifi professional
Black panel instrumentenpaneel (heet nu: uitbreiding instrumentenpaneel)
Wielen: Styling 331 19' (dus geen M-velgen)
Winter: Styling 330 18'
Zwarte zonneklep rechts
Klasse 5 alarm
Getinte achterruit (individual tinting vind ik te donker aan de zijkant, alleen de achterruit wordt nu tetint)

2 oktober opgehaald en geen moment spijt gehad van de ruil. Hij is minder opvallend, maar rijdt zo veel strakker.

Een paar dingen uitgelicht:
- 535d: met de 535d heb je zoveel vermogen, je komt zelden aan gebruik van het complete vermogen toe, door de verkeersdrukte. Maar als je een keer door kunt drukken, dan gaat'ie ook als de brandweer. Het onderstel, de besturing, de isolatie is zo goed dat de echte snelheidsbeleving soms wat achterblijft en je schrikt als je op je teller kijkt. De 530GT was snel (6,9 sec tot 100), de 535d is echt supersnel (5,5 sec tot 100). Met een verbruik tegen de 1:14 ben ik heel tevreden, is ongeveer gelijk aan de 5GT.

- Dimmende buitenspiegels: die werken op de sensor van de dimmende binnenspiegel, dus daar heb je niet zoveel aan op het moment dat de zon in je buitenspiegel schijnt. Dat is jammer.

- Fineline antraciet interieurlijsten: die glimmen me wat teveel, waardoor als je langs een rij bomen rijdt je die bomen voorbij ziet komen in die lijsten, door je zijraam. Dat is irritant.

- Adaptive drive: werkt geweldig, comfort als je het wilt, sportief een stuk straffer. Toch weet ik niet of ik het nog een keer zou bestellen, omdat sport mijn favoriete stand is en dus een M onderstel misschien wel voldoende geweest zou zijn. Maar op langere ritten met de familie bewijst comfort misschien zijn waarde nog.

- Panoramadak: maakt op de snelwel echt veel minder herrie dan in de 5GT.

- Active cruise control: geweldige optie, even wennen maar daarna genieten. Gewone cruisecontrol gebruikte ik niet vaak, deze bijna iedere dag. Vooral op 80km wegen en bij druk verkeer op de snelweg. Als de snelheidsverschillen te groot worden dan functioneert het niet, bij een willekeurige vrachtwagen schiet hij onnodig vroeg in de remmen.

- De bijbehorende botswaarschuwing: zou liever een flink signaal krijgen ipv een rood autootje tussen de tellers. Of mijn hand zit er voor, of ik zit opzij te kijken, in beide gevallen zie ik de melding niet.

- Dode hoek waarschuwing: ik heb in een Volvo V60 gereden en daar functioneerde het een stuk beter. Het lampje is niet fel genoeg om op te vallen en een groot deel van de voertuigen gaan aan die sensoren voorbij. En als hij 'm wel ziet dan ben je er al drie keer voorbij voordat het lampje uit gaat. Gaat het mis omdat je naar rechts wilt en er zit er een naast dan trilt je stuur, maar dat doet'ie ook met je lane departure warning. Dus denk je dat je iets te laat was met je knipperlicht en duw je hem toch door. Functioneert slecht.

- Bandespanningsweergave: geniaal, je ziet ook de temperatuur van je banden. Blijkt als je 0,2 bar verschil hebt in druk dat de temperatuur meteen meerdere graden scheelt.

- Hifi professional: ben blij dat ik het genomen heb, maar heb nog niet het wauw-gevoel. Voel de lage tonen niet en zit te stoeien met de equalizer voor de juiste sound.

- 18' winterbanden: ben benieuwd (of bang) hoe dat gaat rijden, die 19' bevalt me wel, maar volgens de garage gaan er geen kettingen om.

Al met al een fijne en zeer snelle auto, rustig in het verkeer totdat je een keer goed gas geeft. Maar dat duurt maar even, want dan rij je heel veel harder dan mag.

Snelheid vervaagt

  • 8.000 km
  • 12 december 2011

Wat is die auto enorm goed. Of het het onderstel is of het enorme vermogen daar ben ik nog niet achter. Maar alle snelheid vervaagt, hij gaat zo rustig, zo makkelijk zo onwijs hard, dat gaat nog een keer goed geld kosten ben ik bang.

Waar ik in eerste instantie vooral de sportstand aan had staan begint de comfortstand, zeker op langere stukken, toch zijn nut te bewijzen qua onderstelafstemming. Comfort+ heb ik een keer geprobeerd, maar dat is niet mijn ding. Van ECO pro is na een week spelen de lol ook weer af, die gebruik ik nooit meer.

Het verbruik schommelt nogal en heeft volgens mij te maken met de temperatuur. Wanneer de motor eenmaal warmgedraaid is gaat'ie lekker, maar dat duurt in de regel even. Pas van midden NL naar midden Belgie gereden met een verbruik van 1:14,5. Af en toe even doortrekken, voor de rest met het verkeer meegereden. Even een stukje door het dorp is zomaar 1:8, terwijl je dan niet eens boven de 60 komt. Maar gemiddeld zit ik, met koude starts, stoplichtsprintjes en lekker het gas erop tussen de 1:12 en 1:13. Nou ja, voor 313 pk... De S5 van mijn buurman verbruikte het dubbele :)

De active cruise control zou ik direct weer aankruisen. Wat een zegen, dat ding. Op lange tweebaanswegen en in de file perfect, gebruik 'm veel vaker dan ik de cruise control gebruikte. Maar ook in de mist, radar op maximale afstand en rijden maar. Toch een paar extra ogen die de boel in de gaten houden. En onlangs uit de mist, met de zon tegen en een klein Peugeotje voor me met de mistlampen nog aan, ook al was de mist verdwenen. De remlichten vielen niet op, maar ondanks dat ik niet op de radar reed piepte mijn auto, begon hij vast met remmen en had ik direct maximale remdruk (pedaal is al keihard bovenin), ik denk dat het me een aanrijding heeft bespaard. Geweldig systeem.

Wat ik echt niet meer zou bestellen is de lane-departure warning, die functioneert wel maar blijkbaar ben ik altijd iets te laat met mijn knipperlicht of zo, en de dode hoek waarschuwing. Dat systeem functioneert niet. Had direct al mijn twijfels maar dacht nog dat het misschien zou wennen, maar nee... Jammer, niet goed, geld terug? Adaptive drive weet ik niet of ik het weer zou aankruisen, denk dat ik voor het (veel goedkopere) M onderstel zou gaan.

Wat wel fijn is, en niet duur, is de stuurverwarming. Heelijk! Lekkere warme handjes, alleen zou een tussenstandje wel lekker zijn - op een gegeven moment is het stuur wel heeel warm. Ook prettig is de afleesbare bandenspanning, je checkt al rijdende de spanning en ziet direct de temperatuur van je banden. Niet dat je daar iets aan hebt, maar wel leuk om te zien. Overigens is links achter zowel op zomer als op winterbanden altijd een paar graden kouder.

Het aftermarket DVD systeem van BMW laten installeren, maar dat was niet helemaal goed dus is vandaag onder garantie vervangen.

Bang door alle commotie in verband met zijwind heb ik daar extra op gelet. Maar ik kan niet zeggen dat het in deze configuratie heftiger is dan in de 5GT die ik hiervoor had. Zeker als je het onderstel op SPORT zet, heb je helemaal nergens last van.

Winterbandjes zitten er ondertussen onder, binnenkort een trip met vrouw, kinders en snowboard naar winters Noorwegen op het programma, ik ben benieuwd!

Brandweer

  • 23.000 km
  • 16 april 2012

Alles went, zelfs de power van een 535d... hij gaat nog steeds als de brandweer, met zo'n gemak dat het soms weinig indruk meer maakt. Je bent gewoon gewend (en verwend) dat je in no-time langs je voorganger bent.

Het verbruik van 1:14 haal ik niet meer, ik hou het per tank bij en zit heel constant op de 1:11,8 tot 1:12. Bij langere, enigszins rustige ritten is 1:14,5 haalbaar. Daarbij opgemerkt dat ik eco-pro nooit gebruik, de auto meestal in de sport-modus staat en ik graag van het acceleratievermogen geniet wanneer het kan.

Als pakezel ondertussen een vakantie naar het winterse Noorwegen en Oostenrijk achter de rug. In Duitsland stiekem de 250 aangetikt terwijl de rest van de familie rustig dvd zat te kijken. Zonder problemen wordt die snelheid bereikt, maar het is wel hard. Zal in iedere auto wel hard zijn :)

19' zomerwielen liggen er ondertussen weer onder, waardoor hij nog iets lekkerder stuurt en nog stiller is. Nog 2.500 km te gaan tot zijn eerste beurt, tot nu toe heeft zich geen enkele storing voorgedaan, dus prima!

Ik kan zo nog geen andere F10/F11 535d-reviews vinden, ben benieuwd naar hun ervaringen!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    520I EXECUTIVE  JOUNGTIMER ECHT GOED VERZORGD

    BMW 520I EXECUTIVE JOUNGTIMER ECHT GOED VERZORGD

    • 1997
    • 322.036 km

    € 2.995

    Touring 540i xDrive M-Sport H&K, Panoramadak, El. Trekhaak, enz

    BMW 5-serie Touring 540i xDrive M-Sport H&K, Panoramadak, El. Trekhaak, enz

    • 2017
    • 62.085 km

    € 54.500

    Touring 520d High Executive TRKHK/HEADUP/COMFORT/MPAKKET

    BMW 5-serie Touring 520d High Executive TRKHK/HEADUP/COMFORT/MPAKKET

    • 2013
    • 173.196 km

    € 16.950

Meer BMW 5-serie occasions

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
Jaguar XF Sportbrake - BMW 5-serie Touring

Jaguar XF Sportbrake - BMW 5-serie Touring

Eindelijk durft Jaguar het weer eens aan om een stationwagon uit te brengen. In deze dubbeltest...

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Review
    BMW 528i Touring High Executive (2012)

    BMW 528i Touring High Executive (2012)

    5
    • 27 augustus 2020
  • Review
    BMW 535i Touring High Executive (2011)

    BMW 535i Touring High Executive (2011)

    8
    • 31 januari 2020
  • Review
    BMW M550d xDrive Touring (2013)

    BMW M550d xDrive Touring (2013)

    4
    • 26 januari 2019
  • Review
    BMW 523i Touring High Executive (2010)

    BMW 523i Touring High Executive (2010)

    4
    • 28 december 2018
  • Review
    BMW M550d xDrive Touring (2012)

    BMW M550d xDrive Touring (2012)

    1
    • 9 juli 2018
  • Review
    BMW 528i Touring High Executive (2010)

    BMW 528i Touring High Executive (2010)

    2
    • 17 februari 2018
  • Review
    BMW 535i Touring (2010)

    BMW 535i Touring (2010)

    4
    • 4 januari 2018
meer reviews
Dubbeltest - Audi S6 vs. BMW M550d

Dubbeltest - Audi S6 vs. BMW M550d

176

Stel: je bent in de markt voor een BMW M5 Touring. Dan heb je mooi pech, want de Beiers leveren...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    BMW 540i xDrive

    BMW 540i xDrive

    17
    • 4 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW laat heftige M5 CS alvast zien

    BMW laat heftige M5 CS alvast zien

    29
    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 5-serie (2020)

    BMW 5-serie (2020)

    5
    • 22 december 2020
  • Review
    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    • 21 december 2020
  • Review
    BMW 520i touring Executive (2002)

    BMW 520i touring Executive (2002)

    5
    • 15 december 2020
  • Review
    BMW M535i (1986)

    BMW M535i (1986)

    22
    • 1 december 2020
  • Review
    BMW 530e (2017)

    BMW 530e (2017)

    3
    • 11 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Back to Basics: BMW iX3

    Back to Basics: BMW iX3

    44
    • 16 januari 2021
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    6
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    13
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    6
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    13
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    40
    • 11 januari 2021
  • Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    • 8 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep