BMW 535d High Executive (2006) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 535d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 120.500 km |
KM-stand laatst | 220.000 km |
BMW 535D High EXE
- 220.000 km
Nadat ik mijn vorige auto, een 530D touring High EXE, nog goed kon verkopen moest ik op korte termijn weer een andere auto zoeken.
Ik rij sinds enkele jaren in de E60-E61 5 serie (achtereenvolgens een 525D touring, bovengenoemde 530D touring) en dat bevalt me dusdanig goed dat de volgende weer een funfer zou worden.
De 525D vond ik motorisch echt te zwak voor dit kaliber auto dus het moest minimaal weer een 530D worden met een high exe pakket, dit laatste omdat als je eenmaal verwend bent met alle luxe het moeilijk is om een stapje terug te doen.
Na een poosje en 3-4 bezichtigingen later viel mijn oog via het internet op een net geposte 535D sedan bij een bmw vakgarage met 120.000 km gelopen. Het betreft weer een high exe uitvoering met mooi beige interieur, weer eens wat anders dan zwart.
Einge minpunt waren de originele 17"standaard velgen (styling 138)die ik niet mooi vind, maar daar heb ik na een maandje mooie 18"velgen onder geplaatst waardoor de auto meer uitstraling krijgt.
Eigenlijk wilde ik een auto met minder dan een ton gereden, omdat ik ong 60.000km per jaar rij en mijn auto's altijd weer verkoop voordat ze 180.000km gelopen hebben. Dit ivm de afschrijving.
Ik ben toch gaan kijken en na een proefrit en onderhandeling besloten om deze aan te schaffen, incl 6mnd garantie. Ik ben de 2e eigenaar.
Er zaten 2 putjes in het dak die vakkundig weggehaald zijn en de auto is van binnen en buiten gereinigd.
Verder was de auto helemaal schadevrij.
Tijdens de rit naar huis (110km) viel me plotseling op dat bij stationair draaiende motor de naald van de toerenteller schommelde, terwijl ik geen trilling in de motor voelde.
Meteen gebeld en afgesproken om het even aan te kijken. Na een paar dagen teruggegaan en is de luchtmassameter gereinigd waarna het minder was, alhoewel het tot op heden nog altijd aanwezig is, echter minimaal. Op diverse forums lees ik dat het misschien aan de versnellingsbak kan liggen dus ook gezien de huidige kmstand is het wel een goed om de automaatolie te verversen en alles te laten checken.
Buiten het bovenstaande is er sinds de aanschaf begin maart 2011 tot nu en 45.000km verder niets aan de auto geweest buiten hetreguliere onderhoud, zoals beurt, wisserbladen.
Het rijden in deze auto is elke dag weer een feest. Het enorme koppel zorgt ervoor dat je zonder het gas diep hoeft in te trappen makkelijk met het verkeer meekomt, en als je wilt veranderd de goedmoedige lobbes in een raceauto die in 6,5 seconden naar de honderd knalt.
Ook het verbruik is met 1:13 vreemd genoeg minder dan in de 525D met 1:12 die ik 2 jaar geleden reed met dezelfde rijstijl.
Update 20-12-2012:
Na bijna 2 jaar genoten te hebben van deze fantastische auto heb ik deze verkocht.
Kmstand bijna 220.000.
Problemen afgelopen 2 jaar: accu vervangen, startmotor vernieuwd en preventief de automaatbakolie laten verversen bij ZF in Dortmund.
Je leest veel problemen op internet over deze auto's maar daar heb ik dus totaal geen last van gehad.
Over de bijna 100.000 km die ik met de auto gereden heb komt een gemiddeld verbuik uit van 12.8 per liter en een kmprijs waarin alles berekent is van 35 ct per km!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.