BMW 535d Executive (2005)

autoreview

BMW 535d Executive (2005)

Signalement

Uitvoering535d Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst116.500 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf en 1e review

  • 112.000 km

De volgende optielijst:

Type NC91
Model 535d - EUR
Development Code E60
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M57X
Displacement 3.00
Power 200
Drivetrain HECK
Transmission AUT
Color Carbonschwarz Metallic - 416
Upholstery Leder Dakota/rotorange - LCRK
Production Date 2005
2NP M Lt/aly W. Double Spoke 135 M W.runfla M Lm R. Doppelspeiche 135 M Notlauf
205 Automatic Transmission Automatic Getriebe
217 Active Steering Aktivlenkung
261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere
300 Emergency Wheel Notrad
302 Alarm System Alarmanlage
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
339 Satin Chrome Shadow Line
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
416 Sunblinds Sonnenschutzrollos
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
442 Cupholder Getraenkehalter
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light Xenon-licht
563 Lights Package Lichtpaket
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
610 Head Up Display Head-up Display
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.
698 Area-code 2 Area-code 2
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung
8SP Cop Control Cop Steuerung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
868 Language Version Dutch Sprachversion Niederlaendisch
877 Deletion Cross-over Operation Ueberkreuzbedienung Entfall
886 Dutch / On-board Documentation Hollaendisch / Bordliteratur
Standard Equipment
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten

Dingen gedaan:
- APK (01-2016) bij aflevering 102000 km
- Snap-in Adapter iPhone 6 (S) (€171,95)
- Navigatie update DVD (€81,00)
- Swirlflaps LATEN verwijderen, blanking plates geplaatst, EGR afgetopt, 6 nieuwe gloeibougies (€149,27) vervangen, hoofdthermostaat vervangen (€52,08), software aangepast 103000 km Totaal €1329,77
- EGR Thermostaat vervangen 103000 km (€43,03)
- PDC sensoren voor vervangen 103000 km (€60,82)
- PDC sensoren achter vervangen 103000 km (€60,82)
- Carbon black lak 103000 km (€31,95)
- Koelvloeistof temp sensor vervangen 103000 km (€36,47)
- 1 set D1S Osram CBI 66144 (Xenon) geplaatst 103000 km (€159,90)
- 1 set H7 MTEC Halogen bulbs super white (Grootlicht) geplaatst 103000 km (€19,99)
- 1 set LED Angel Eyes 40 Watt Marker geplaatst 103000 km (€60,00)
- HG zwarte nieren. 103000 km (€59,85)
- Draagarmen achter vervangen 104000 km (€165,35)
- Uitlijnen 104000 km (€62,99)
- 1 x AUX IN ADAPTER KABEL MP3 geplaatst 104000 km (€14,99)
- Diverse coderingen laten doen. 104000 km (€50,00)
- Zonnebril houder 108000 (€39,89)
- Luchtfilter vervangen 108000 km (€33,72)
- Interieurfilters vervangen 108000 km (€30,80)
- Airco reinigen 108000 km (€12,49)
- Airco radiator vervangen 108000 km (€145,00)
- Airco LATEN afvullen en afpersen 108000 km (€60,00)
- Brandstoffilter vervangen 108000 km (€34,64)
- Remolie vervangen 110000 km (€28,00)
- Ruitenwissers vervangen 110000 km (€35,32)
- Carter ventilatie vervangen 110000 km (€76,69)
- LED module deur vervangen 110000 km (€28,47)
- Stuurmodule pdc vervangen 110000 km (€60,00)
- Dashcam geïnstalleerd 110000 km (€319,00)
- Powermagic pro geïnstalleerd 110000 km (€49,95)
- Origineel reserve wiel geplaatst (€125,00)
- Winterbanden en velgen aangeschaft (€250,00)
- Sparewheel bracket 112000 km (€19,80)
- Vacuum slangen LATEN vervangen incl arbeid 112000 km (€350,90)
- Onderdruksturing turbolader 112000 km (€26,77)
- Olie vervangen 112000 km (€96,08)
- Oliefilter vervangen 112000 km (€13,82)
- AUC sensor vervangen 112000 km (€68,21)
- Gloeibougie stuurapparaat vervangen 112000 km (€119,52)
- Brandstofverwarmer en filter vervangen 112000 km (€239,64)
- PDC kabelboom voor vervangen 112000 km (€93,43)
- PDC kabelboom achter vervangen 112000 km (€93,43)
- Electronisch ventiel onderdrukaansturing 112500 km (€113,97)
- Electronisch ventiel drukveranderingselement 112500 km (€113,97)
- 4 nieuwe PDC sensoren voor 112500 km (€665,44)
- 4 nieuwe PDC sensoren achter 112500 km (€665,44)
- Draagarm achter 112500 km (€283,40)

Was alles nodig ? Nee maar ik start graag met relatieve zekerheid en een fijner gevoel dat ik weet dat het gebeurd is ;)

Nog te doen:
- Velgen herstellen van stoeprandschade
- Nieuwe centrecaps plaatsen (reeds in bezit) (€35,55)
- Nieuwe M stickers op wielen plaatsen (reeds in bezit) (€16,05)
- Tzt geperforeerde schijven rondom
- Tzt nieuwe remblokken

Mods waar ik over denk:
- Kofferbak lipje
- Interieurlijsten vervangen door carbon black
- Achterruiten blinderen

Aanvullende update

Zoals u ziet is er al een hoop aan gedaan en ik ben helaas nog niet klaar. Wat weerhoudt me dan om de auto niet weg te doen ?
1. De auto rijdt zo heerlijk
2. De auto is nog in behandeling van de dealer waar ik hem gekocht heb.


Maar even een review ondanks de mankementen, preventief onderhoud en aanvullingen die ik aan de auto heb gedaan.

Uiterlijk;
Ik ben van een auto uit 2013 terug gegaan naar een auto van 2005. Vreemd zult u denken. Klopt. Ik heb een groot nadeel en dat is autoliefhebberij. De E60 met M-pakket heeft me altijd al geboeid en die wilde ik een keer rijden. Ik vond de auto ook op internet en volgde de auto al een hele poos. Toen mijn eigen auto verkocht en naar de dealer gereden. Auto dus gekocht. Terug naar uiterlijk. Ik blijf het een machtig mooi model vinden. Evenals bijv de E30 en E46. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Speciaal de uitvoering met M-pakket spreekt mij aan. Carbonblack daarbij en het moest hem worden. Bij deze.

Motorisch;
Wat een machtig blok met heerlijk veel power. De kracht onderin is heerlijk. In vrijwel alle toeren blijft de motor doortrekken en in een mum van tijd zit je ver boven de toegestane snelheid. Het geluid van de motor qua db is daarentegen zelfs minder als van bijv de 535i benzine uitvoering. Met zijn 560nM en 272pk kun je met menig sportieve auto mee indien je dat wilt.

Ophanging;
Het is geen E46 of E90 met m onderstel. Deze zijn om te smijten. De E60 nodigt meer uit om te cruisen. En om eerlijk te zijn bevalt me dat prima.

Dashboard;
Te vergelijken met de E90 pri-LCI. Alles zit er op en er aan. Verlichtingschakelaars alsmede de HUD schakelaar zijn niet te zien vanuit normale zitpositie en je bent dus even de aandacht van de weg kwijt als je deze wilt bedienen. De rest is prima te bedienen. Wel mis ik weer de olietemperatuur meter. De HeadUp Display was mijn eerste ervaring met dit fenomeen. Mooi, en nog enorm praktisch ook. Je aandacht zit veel meer op de weg. Snelheid te zien, je navigatie en cruisecontrol. Ik vind het een hele mooie optie en nog nuttig ook.

CCC;
Dezelfde uitvoering als in de E90 pre-LCI. Nav prof etc aanwezig maar traag. Het werkt allemaal naar behoren maar een stuk trager als de CIC die ik in mijn E90 LCI had.

Versnellingsbak;
Prima en wederom hetzelfde als mijn E91 pre-LCI. Trager en wat meer stoterig tov de nieuwere in de E90 LCI.

Interieur;
Gewoonweg mooi. BMW eigen. Heerlijke sportstoelen die in alle standen te verstellen zijn. Leer, verwarmd.

Voordat ik de auto ging aanschaffen heb ik me eerst verdiept in de ziektes etc van de motor en auto. Wat kom je dan tegen. Swirlflaps die een enorme ravage kunnen aanrichten, EGR die verstopt kan raken en het roetfilter. Ik heb dan ook de swirlflaps en het filter van de roetfilter er uit laten halen. Ook de EGR afgetopt. Daarna softwarematig uit laten schakelen. Wat ik merkte is dat de auto iets smoother loopt.

Als je mijn lijstje met reparaties doorscanned dan kom je een hoop tegen. Dat klopt. Een aantal dingen zijn gewoon aanschaf dingen. Een aantal dingen zijn gewoon preventief gedaan omdat ik dat graag wilde maar ook een aantal zaken die me tot heden nog ergeren.
-PDC en de gap boven de 3200 toeren die er is.
Beide zaken zijn nog in behandeling bij de dealer.

PDC heb ik zelf al de bumperkabels vervangen, alle sensoren en de stuurautomaat. Het diagnose programma Rheingold blijft aangeven dat er een voeding probleem is. Ook nadat testprogramma's doorlopen zijn.
3200 toeren gap. De auto heeft ineens geen power meer boven de 3200 toeren. Vacuum slangen geinspecteerd, vervangen maar zonder resultaat. Door Rheingold alle ventielen en pneumatische kleppen gecontroleerd. Ze zijn allemaal aan te sturen in Rheingold. Grote turbo defect ???? We gaan het zien de komende periode.

Waarom al wat gebreken ondanks de relatief lage kmstand ? Ik weet het niet. De vorige eigenaar heeft, naar zeggen, er alleen snelweg km's mee gereden. Wel heeft de auto bijna een jaar buiten stil gestaan.

De dealer, waar ik de naam in een later stadium van zal melden, is tot heden enorm meewerkend om alles op te lossen. Dus ik heb goede hoop dat alles binnenkort weer 100% is.

Ik hou u op de hoogte van mijn bevindingen.

Verkocht

  • 116.500 km

Met toch een beetje pijn in mijn hart de auto de deur uit gedaan.
In het afgelopen half jaar is er erg veel gerepareerd, vervangen etc. Ondanks de lage km stand blijft dit toch een beetje een raadsel.
Dankzij de dealer waar ik hem gekocht had heb ik dat kunnen doen. Zelden zo'n hulpvaardige dealer meegemaakt.
Echter na de garantie kwamen er weer een aantal zaken naar boven zoals draagarmen.

Het was voor de eerste keer dat ik een wat oudere auto kocht en heb me (en waarschijnlijk gewoon pech) daar toch in vergist.

Nu ben ik een behoorlijk kieskeurig persoon en moet alles perfect zijn. Wellicht heeft de volgende eigenaar er veel plezier mee en is er in de toekomst geen defect meer. Er is tenslotte al behoorlijk wat aan vervangen en gerepareerd.

Terug naar de auto. Wat een machtig krachtig voertuig is dit zeg. Een heerlijke cruiser, een monster als het moet zijn en een mooi uiterlijk.

Ik wens de nieuwe eigenaar er veel veilige km's mee met hopelijk minder ellende als ik heb gehad.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.