BMW 530d Touring (2004)

autoreview

BMW 530d Touring (2004)

Signalement

Uitvoering530d Touring
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf94.400 km
KM-stand laatst161.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijn maar duur

  • 161.000 km

Ik heb deze auto in juni 2008 gekocht bij een BMW dealer in duitsland. Ten opzichte van mijn vorige BMW is deze auto veel beter op langere afstanden. Na aankoop heb ik meteen andere wielen en het M-pakket gekocht.
Het verbruik van de auto is gemiddeld 8,4 L/100km tegen 7,1 bij de 320d. De auto heeft het sportonderstel wat wel zorgt voor een wat te stug veergedrag voor dit type auto.
Uitrusting:
Navigatie pro - fijn werkend systeem, maar wel wat traag
Bluetooth - Ik herken de problemen uit de andere reviews niet, alles (behalve interne adresboek van de telefoon)werkt incl Iphone
Headup display - geweldig !!!!!!
Xenon lampen - waarom geen los te vervangen glazen zoals bij de 3-serie
Panoramadak - fijn, maar niet probleemloos
Spraaksturing - in mij ogen zinloos
comfortstoelen - heerlijk, en echt een must voor deze auto
Stuurwiel - versleten rand vervangen voor een opnieuw en dikker bekleed exemplaar.

Problemen.
Vreemd genoeg zijn het allemaal veel voorkomende:
2008:
niveauregeling uitgevallen, al op de dag van aankoop, onder garantie nieuwe pomp en electronica

panoramadak, wilde niet meer dicht, nieuw mechanisch deel onder garantie
2009:
Trillen na het monteren van nieuwe banden (Vredestein Ultrac sessanta), banden blijke niet rond te zijn ! Heb ik weer, vriekante banden. Banden zijn bij een gespecialiseerd bedrijf afgedraaid.Helaas is het trillen nog heel licht aanwezig.
Geen
2010:
uitlaatspruitstuk gescheurd, vervangen voor 600 euro

Inlaatspruitstuk, garage gevraagd de Swirll flaps te verwijderen, is niet gedaan omdat ik een verbeterde versie zou hebben, wel 300 euro moeten betalen.

Heftig trillen tijdens remmen, stuurhuis bleek losgetrild te zijn. Alles is weer vastgezet en trillen is weg.
Weer trillen tijdens remmen, nu de schijven en blokken vervangen en meteen geboorde schijven genomen. Voor de looks zijn ze perfect, maar helaas remmen de originele schijven beter.
Op advies van diverse fora en bladen is ook de bakolie vervangen.
Roetfilter zal binnenkort ook vervangen moeten worden.

Conclusie:
De auto geeft een tweeledig gevoel. Aan de ene kant vindt ik de problemen/onderhoudskosten gewoon te veel/hoog voor de dit type auto, het is tenslotte niet bepaald een budgetauto. Aan de andere kant is het een genot om in te rijden. Ik rij 1 à 2x per jaar naar Murcia in Spanje en dan is deze auto echt het beste wat je kunt hebben, geweldige prestaties, redelijk verbruik, enorme ruimte en alles wat de rit aangenaam maakt. Ik rij 2100km nonstop in 17-18 uur en vindt het jammer als ik er weer ben.
Al met al zal ik deze auto, mits er niet nog meer onderhoud bij komt,nog wel even rijden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.