BMW 530d Touring (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530d Touring |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 94.400 km |
KM-stand laatst | 161.000 km |
Fijn maar duur
- 161.000 km
Ik heb deze auto in juni 2008 gekocht bij een BMW dealer in duitsland. Ten opzichte van mijn vorige BMW is deze auto veel beter op langere afstanden. Na aankoop heb ik meteen andere wielen en het M-pakket gekocht.
Het verbruik van de auto is gemiddeld 8,4 L/100km tegen 7,1 bij de 320d. De auto heeft het sportonderstel wat wel zorgt voor een wat te stug veergedrag voor dit type auto.
Uitrusting:
Navigatie pro - fijn werkend systeem, maar wel wat traag
Bluetooth - Ik herken de problemen uit de andere reviews niet, alles (behalve interne adresboek van de telefoon)werkt incl Iphone
Headup display - geweldig !!!!!!
Xenon lampen - waarom geen los te vervangen glazen zoals bij de 3-serie
Panoramadak - fijn, maar niet probleemloos
Spraaksturing - in mij ogen zinloos
comfortstoelen - heerlijk, en echt een must voor deze auto
Stuurwiel - versleten rand vervangen voor een opnieuw en dikker bekleed exemplaar.
Problemen.
Vreemd genoeg zijn het allemaal veel voorkomende:
2008:
niveauregeling uitgevallen, al op de dag van aankoop, onder garantie nieuwe pomp en electronica
panoramadak, wilde niet meer dicht, nieuw mechanisch deel onder garantie
2009:
Trillen na het monteren van nieuwe banden (Vredestein Ultrac sessanta), banden blijke niet rond te zijn ! Heb ik weer, vriekante banden. Banden zijn bij een gespecialiseerd bedrijf afgedraaid.Helaas is het trillen nog heel licht aanwezig.
Geen
2010:
uitlaatspruitstuk gescheurd, vervangen voor 600 euro
Inlaatspruitstuk, garage gevraagd de Swirll flaps te verwijderen, is niet gedaan omdat ik een verbeterde versie zou hebben, wel 300 euro moeten betalen.
Heftig trillen tijdens remmen, stuurhuis bleek losgetrild te zijn. Alles is weer vastgezet en trillen is weg.
Weer trillen tijdens remmen, nu de schijven en blokken vervangen en meteen geboorde schijven genomen. Voor de looks zijn ze perfect, maar helaas remmen de originele schijven beter.
Op advies van diverse fora en bladen is ook de bakolie vervangen.
Roetfilter zal binnenkort ook vervangen moeten worden.
Conclusie:
De auto geeft een tweeledig gevoel. Aan de ene kant vindt ik de problemen/onderhoudskosten gewoon te veel/hoog voor de dit type auto, het is tenslotte niet bepaald een budgetauto. Aan de andere kant is het een genot om in te rijden. Ik rij 1 à 2x per jaar naar Murcia in Spanje en dan is deze auto echt het beste wat je kunt hebben, geweldige prestaties, redelijk verbruik, enorme ruimte en alles wat de rit aangenaam maakt. Ik rij 2100km nonstop in 17-18 uur en vindt het jammer als ik er weer ben.
Al met al zal ik deze auto, mits er niet nog meer onderhoud bij komt,nog wel even rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.