BMW 530d Executive (2004)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie - interieurBMW 5-serie - interieurBMW 5-serie - interieur

Signalement

Uitvoering530d Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Motor
Snelle beresterke 6 cilinder diesel met goed (snel)reagerende automatische 6 bak. Het schakelen voelt men totaal niet, het gaat zijdezacht. Bij 160km/uur draait hij een rustige 2200 toeren. Het rode gebied begint pas bij 4600 toeren!
Inrijden
Nog nooit heb ik een auto ingereden met een toegestane 150 km/uur (of max.3500 toeren) de eerste 2000km.
Comfort
Ruime zetels. Ik heb er lendensteunen bij, maar de gewone standaard zetels zijn ook al top.
Beenruimte
Voorin mocht het wat meer zijn (ik ben zelf 1,94 meter), achterin is het dan ook nog prima vertoeven als ik mijn zetel in de achterste stand zet.
Bediening
De centrale knop om bijna alle electronica te bediening is reuze simpel. Men kan ook door middel van het telefoonnummer te roepen de ingebouwde Duitstalige dame een telefoonnummer laten kiezen, handig.
Telefoon
Programmering van mijn ingebouwde bluetooth Siemens S55 verliep vlekkeloos.
Navigatie
Af fabriek erg duur bij BMW (ca. 3700 euro)en geen DIN formaat (dus niet over te plaatsen naar de volgende auto), dus dan maar via mijn Ipaq samen met TomTom Navigator 3.
Rijcomfort
Top! Ook nog een MB E-klasse 270CDI of 320CDI overwogen, maar die vond nogal ’Amerikaans’ aandoen; te sterke stuurbekrachtiging, een slappe voortrein en bovendien kleinere zetels en ’slechts’ een automatische 5 bak. De E is meer een auto voor 50 of 60 plussers.
Conclusie
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Wel value for money.

PROBLEMEN

Geen, bovendien de 1e nieuwe auto van mij die eens conform planning (op tijd dus) is afgeleverd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.