BMW 528i (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 528i |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 168.500 km |
KM-stand laatst | 173.341 km |
Rijden met de BMW
- 173.188 km
Weer een BMW.
Na in het verleden een BMW 528i exe model E39 en een 535i exe ook E39 gereden te hebben en voor deze auto nog 11 maanden in een BMW 750li high executive model E66 nu een BMW f10 528i high executive.
Ik heb de auto aangeschaft bij Henk Pellegrom auto,s in Geldermalsen(hij heeft mij eerder ook de 535i exe verkocht in 2007)
Even een toelichting over de 750li hiervoor.
In December 2020 mocht ik van mijn vrouw mijn droom auto kopen, een BMW 7 serie verlengd model facelift E66( niet ieders keuze maar voor mij wel) dit is een auto waarbij als de bestuurders stoel in mijn stand staat, ik zelf nog achterin kan zitten.
Ik ben zelf 1.95 meter lang en wanneer we met meer dan 3 personen in de auto rijden moet ik mijn stoel naar voren zetten zodat er een 4de persoon achter mij kan zitten. Niet echt ideaal, gelukkig komt dit ook niet vaak meer voor.
De reden dat ik die maar 11 maanden heb gehad heeft met mijn vrouw te maken. Zij is maar 1.59 meter lang en het lukte maar niet om de auto de baas te worden( zij rijdt meer in de auto dan ik, aangezien ik een bus rijd voor mijn werk) de auto was te groot en door slecht werkende parkeersensoren(vervangen bij aanschaf) niet te handelen. Ook was de V8 een zeer krachtige motor met ontzettend veel power. Tel daarbij de aankomende kosten op( klepsteelrubbers, automaat bak revisie.) dan was voor haar de keuze niet moeilijk. Er moest een andere auto komen.
Dan nu. Gelukkig is het weer een BMW geworden.
Het rijden in een BMW heeft toch iets extra’s, vooral voor de bestuurder.
Naar het zoeken van een vervanger viel deze auto direct op door zijn mooie(persoonlijke smaak) velgen. 20inch style 253 velgen(origineel voor een 7 serie van het model F01. Rij ik toch een beetje 7)
De BMW F10 vind ik een zeer geslaagd model.
Aangezien de meest wenselijke opties op deze auto aanwezig waren was ik snel verkocht.
Het belangrijkste vind ik de comfort stoelen. Uitgebreid elektrisch te verstellen en het leuke extra hiervan is het sleutel geheugen.
Als ik de auto open met mijn sleutel zie ik de stoel al naar mijn stoel instelling gaan( denk aan lengte verschil met mijn vrouw)
Daarbij geeft de stoel ook optimale steun voor rug en benen. Een optimale zit dus.
Mijn vrouw wilde graag een open dakje, dus✅
Leuk detail is dat ook het zonnescherm hiervoor elektrisch te bedienen is.
Het head-up display is een extra die we tijdens een proefrit met een eerdere BMW hadden ervaren. Erg handig omdat je hierdoor je ogen meer op de weg kan houden. Niet echt een must maar wel leuk.
Een leuke extra, die ook op de 750li zat, is het softclose systeem voor de deuren. Niet de deuren dicht smijten maar gewoon een klik en de deur sluit zichzelf verder. Ben gek op dit soort gadgets.
Verder vind ik de auto er van buiten mooi uitzien door de velgen en de M-sport bumpers. Op de laatste foto is te zien dat ik de nieren ook in M-sport design heb geplaatst. Ook dit is een persoonlijke smaak.
Wat vind ik minder leuk cq jammer!
De spoiler op de achterklep, alhoewel een klein exemplaar, had voor mij niet gehoeven.
Wat ik jammer vind is dat er geen elektrisch bediende achterklep op zit.
Misschien ga ik deze zelf monteren met mijn jongste zoon(bedrijfsauto technicus). Deze optie zat op de 750li ook en ja, ik ben gek op gadgets.
Als laatste vind ik het ook jammer dat de spiegels niet automatisch inklappen bij het op slot doen van de auto. Je moet het knopje 2 seconden ingedrukt houden om de spiegels in te laten klappen. Klappen wel gelijk weer open bij openen van de auto.
We hebben de auto op 26 November 2021 opgehaald.
Het rijden is in één woord: geweldig.
De motor doet zeer soepel zijn werk. Heeft altijd voldoende power beschikbaar.
Ik ben een rustige rijder, die het meest op cruisecontrol rijdt en dan is het toch wel een rare gewaarwording dat de auto zelf tot stilstand komt en weer weg rijdt als je de adaptieve functie gebruikt. Zorgt er wel voor dat de rit nog relaxter wordt.
(Had deze functie ook op mijn Ford Transit Custom, die wanneer je onder de 20km/h komt uitschakelde.)
Het wil niet zeggen dat ik ook af en toe de auto lekker zijn sporen geef.
Het geluid van de zes in lijn is een genot voor de oren.
De auto stuurt heerlijk en door het adaptieve onderstel kun je zelf instellen hoe je wilt rijden. Staat meestal in comfort stand. Af en toe in de sport stand voor de lol.
We hebben nu in 4 maanden tijd +/- 4700 km gereden met de auto.
Volgens de boordcomputer rijden we gemiddeld 8,9 liter op 100km.
Dit is ruim 1 op 11,2km per liter. Aangezien er altijd een afwijking is gok ik dat het verbruik ergens tussen de 10,5 en 11 km op 1 liter is.
De vaste kosten zijn €78,80 voor de verzekering(dit is inclusief pech hulp)
Allrisk. €84,- per maand wegenbelasting.
Na een week met de auto gereden te hebben, bleek de auto een beetje zoekerig te schakelen. Na een week terug geweest naar de garage en die heeft de bak gereset.
Uiteindelijk bleek dit toch niet afdoende te zijn.
Ook is er een nieuwe koplamp-unit geplaatst ivm lekkage van de oude unit.
De auto is vorige week terug geweest voor de garantie afhandeling en daarbij is de bak gespoeld. Ook zijn de bougies vervangen voor betere kwaliteit bougies. Kan er ook nog wel eens voor zorgen dat de auto af en toe stottert.
Ook is er iets in de rechter achterdeur hersteld. Als het geregend had en de deur werd geopend kwam er een redelijk grote hoeveelheid water uit de deur vallen.
Dit alles is dus verholpen(niet alles viel onder garantie). Ik heb hier niets voor hoeven te betalen.
Al met al een dikke pluim voor Henk Pellegrom auto,s
Tevens heb ik maandag de grote velgen weer onder de auto geplaatst alsmede de nieren vervangen. Zie foto 4
Ik heb kort na aanschaf van de auto velgen met winterbanden gekocht. 17inch style 236. Een mooie originele set met bijna nieuwe banden voor maar €400,-
Een koopje naar mijn idee.
Tot zover dit review.
De auto heeft bij aanschaf een nieuwe apk keuring en een service beurt gehad.
Dus ik zal na de nieuwe keuring weer een update schrijven met de kosten e.d.
Heerlijk toeren
- 173.188 km
Hallo.
Hierbij weer eens een review van mijn huidige auto.
(Er staat nog een oude review van mijn BMW535i van een hele tijd geleden.)
De auto.
Een zwarte BMW 528i high executive met m-sport bumpers.
Deze heeft nog de zes in lijn motor.
Het vermogen is 258pk
Een greep uit de opties
8 traps automaat
Leren bekleding
Stoel verwarming
Comfort stoelen (20 voudig elektrisch te verstellen)
Navigatie professional(10inch beeldscherm)
Elektrisch schuif kantel dak
Dode hoek sensor
Bots waarschuwing
Head-up display.
Elektrisch zonnescherm op achterruit
Handbediende zonneschermen op zij ruiten achter
Elektrisch bedienbare en inklapbare spiegels
Adaptief onderstel.
Adaptieve cruise control
Softclose systeem op de deuren.
20 inch style 253 velgen
Er zijn nog veel meer opties aanwezig die standaard aanwezig zijn op een BMW f10
Foto toegevoegd
- 173.341 km
Nog een foto toegevoegd. Heb deze gisteren gemaakt.
Vind hem te mooi om niet te delen?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 520i Executive | Automaat | Xenon | Navigatie
- 2012
- 201.694 km

BMW 5-serie Touring 535d RWD High Executive | Panoramadak | Softclose | ACC | Comfort seats | Xenon | Navi | NL auto!! | Keurige dealer onderhouden 535d met bijna alle opties!!
- 2013
- 119.331 km

BMW 5-serie ALPINA D5 BITURBO - SCHUIF./KANT.DAK - 20 INCH - ZEER NETJES!
- 2011
- 288.407 km