BMW 525d High Executive (2010) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 525d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 14.800 km |
KM-stand laatst | 102.000 km |
de eerste kilometers
- 20.000 km
Mijn zakelijke auto heb ik verkocht. Uit Duitsland heb ik een BMW 5serie gehaald van een half jaar oud. Een vanaf de 2e week van januari rijdt ik mijn zakelijke kilometers in een F10. Nee, geen oude volvo vrachtwagen, maar een nieuw model 5 serie van BMW.
Ik moet zeggen het is best een regel en zoekwerk, maar het loont echt als je een auto uit duitsland haalt. Een vergelijkbare auto (ook een half jaar oud) bij een BMW dealer kost al 10 mille meer om maar te zwijgen over het verschil met de nieuwprijs. Mijn advies, als je iets meer geduld en tijd er voor vrij maakt, kan het een behoorlijke duit schelen.
Over het rijden kan ik kort zijn. Super! Ik heb een adaptief onderstel en de 8 traps automaat. Natuurlijk zijn er veel mensen die het niet exclusief genoeg vinden, maar ja, dit rijdt gewoon goed. Punt. Ik gun dit gewoon iedereen.
Het grote nadeel zijn de kosten. Echt niet normaal. Mijn advies, gebruik ook het internet. Ik heb een set winterbanden gekocht (orgineel) met nieuwe banden via internet voor weer 150 euro goedkoper dan bij de dealer. Wisselen van de banden kan ook makkelijk zelf, dus zo spaar je weer een beetje.
Enig probleem wat ik gehad heb tot nu toe is een kapotte accu. Doordat die al een poos stil gestaan had in Duitsland, was dat over en uit. In Nederland is dit echter keurig op garantie vervangen.
Dus qua auto weinig op aan te merken, behalve dan de kosten. Mocht ik verder problemen hebben, dan meld ik me zeker.
het zit erop
- 102.000 km
Zakelijk rijdt ik nu een poos in deze auto. Maar omdat ik geen bijtelling wil, moet je in Nederland bijna register accountant zijn om je boekhouding sluitend te krijgen met de kilometer administratie. Dus heb ik besloten geen zakelijke auto meer te gaan rijden.
Wat ik van de auto vindt? Voor 99% een aanrader. Er zijn eigenlijk maar 3 dingen die nadelig zijn.
- De kofferbak gaat (zeker in vergelijk met een E60) moeilijk dicht. Je moet echt een flinke duw geven.
- de volume regeling zit op het stuur aan de rechter kant. Ik gebruik die het meest, omdat je rechter hand ook de Idrive bedient is dit niet practisch
- de kosten. Qua aanschaf en afschrijving. Tja je weet het als je hem koopt, maar toch....
Verder niets dan lof en een echte aanrader.
Ik wens de volgende eigenaar er veel plezier mee!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 5-serie Touring 520d Executive + LEDER / TREKHAAK
- 2012
- 330.217 km

BMW 5-serie Touring 523i High Executive // NAVI // LEDER // ELECTRISCHE TREKHAAK // PANORAMADAK // CLIMA //
- 2010
- 228.820 km

BMW 5-serie Touring 520d High Executive M Sport|Navi|Cruise|Leder|Clima|Trekhaak|
- 2013
- 290.312 km