BMW 525d High Executive (2010) #2

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie TouringBMW 5-serie Touring

Signalement

Uitvoering525d High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf14.800 km
KM-stand laatst102.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste kilometers

  • 20.000 km

Mijn zakelijke auto heb ik verkocht. Uit Duitsland heb ik een BMW 5serie gehaald van een half jaar oud. Een vanaf de 2e week van januari rijdt ik mijn zakelijke kilometers in een F10. Nee, geen oude volvo vrachtwagen, maar een nieuw model 5 serie van BMW.
Ik moet zeggen het is best een regel en zoekwerk, maar het loont echt als je een auto uit duitsland haalt. Een vergelijkbare auto (ook een half jaar oud) bij een BMW dealer kost al 10 mille meer om maar te zwijgen over het verschil met de nieuwprijs. Mijn advies, als je iets meer geduld en tijd er voor vrij maakt, kan het een behoorlijke duit schelen.
Over het rijden kan ik kort zijn. Super! Ik heb een adaptief onderstel en de 8 traps automaat. Natuurlijk zijn er veel mensen die het niet exclusief genoeg vinden, maar ja, dit rijdt gewoon goed. Punt. Ik gun dit gewoon iedereen.
Het grote nadeel zijn de kosten. Echt niet normaal. Mijn advies, gebruik ook het internet. Ik heb een set winterbanden gekocht (orgineel) met nieuwe banden via internet voor weer 150 euro goedkoper dan bij de dealer. Wisselen van de banden kan ook makkelijk zelf, dus zo spaar je weer een beetje.
Enig probleem wat ik gehad heb tot nu toe is een kapotte accu. Doordat die al een poos stil gestaan had in Duitsland, was dat over en uit. In Nederland is dit echter keurig op garantie vervangen.
Dus qua auto weinig op aan te merken, behalve dan de kosten. Mocht ik verder problemen hebben, dan meld ik me zeker.

het zit erop

  • 102.000 km

Zakelijk rijdt ik nu een poos in deze auto. Maar omdat ik geen bijtelling wil, moet je in Nederland bijna register accountant zijn om je boekhouding sluitend te krijgen met de kilometer administratie. Dus heb ik besloten geen zakelijke auto meer te gaan rijden.
Wat ik van de auto vindt? Voor 99% een aanrader. Er zijn eigenlijk maar 3 dingen die nadelig zijn.
- De kofferbak gaat (zeker in vergelijk met een E60) moeilijk dicht. Je moet echt een flinke duw geven.
- de volume regeling zit op het stuur aan de rechter kant. Ik gebruik die het meest, omdat je rechter hand ook de Idrive bedient is dit niet practisch
- de kosten. Qua aanschaf en afschrijving. Tja je weet het als je hem koopt, maar toch....
Verder niets dan lof en een echte aanrader.
Ik wens de volgende eigenaar er veel plezier mee!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.