BMW 523i (2011)

autoreview

BMW 523i (2011)

Signalement

Uitvoering523i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf22.450 km
KM-stand laatst46.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Family Car!

  • 23.200 km

Twee weken geleden de BMW cabrio achtergelaten bij de dealer en ingeruild voor een BMW 5-serie. Met een dochter van 15 maanden en een 2e baby op komst, werd de BMW Cab toch iets te klein... Daarnaast vond ik de nieuwe BMW 5 serie toch wel heel erg fraai; wat een vooruitgang met de oude 5! Ook nog gekeken naar de nieuwe X3, Q5, A6 en 'the car with the star', maar onze voorkeur was zeer duidelijk BMW. X3 scoorde hoog op de verlanglijst maar omdat ik een jong gebruikte auto zocht (de afschrijving over het 1e jaar laat ik graag aan iemand anders over), viel de X3 vrij snel af; een zeer mager aanbod. Ook de US bouwkwaliteit speelde een (terechte?) rol. Uiteindelijk dus gekozen voor een 523i van een klein jaar oud met de 3l, 6-in-lijn! In de 3Cab lag een 2L, 4 cilinder, 170PK motor. En dat was niet de meest geweldige motor vond ik; niet genoeg power en tsja, slechts 4 cilinders.... In de 5 moest dus zeker de 3l 6-in-lijn komen. Voor een jong gebruikte 5 met deze motor en de 'goede' opties, betaal je nu ongeveer net zoveel als voor een nieuwe 520i HE - zeker nu de automaat tijdelijk gratis is. Maarja, dan heb je dus 184PK en een 4 cilinder. 14PK meer voor een auto die nog zwaarder is dan de 3Cab. Mij lijkt het helemaal niks, zeker niet in een 5 serie, maar ben erg benieuwd naar reviews!
De auto die ik heb gekocht heeft alle opties van de High Executive, alleen is het geen HE (de auto komt uit Duitsland); alarm 3 is later ingebouwd. Daarnaast zijn er opties zoals de automaat, schuif/kanteldak, 18" 328 velgen, USB-Audio. Kleur is SophistoGrau - met Oyster/Zwart leder interieur; erg fraai vinden wij.
Heb de auto nu 2 weken en hij bevalt zeer goed; mis de cabrio nog niet (zeker niet met dit weer!). Het geluid van de 6 cilinder is erg fraai en de auto heeft genoeg power en grip (zeker met de winterbanden). Navi Pro met USB Audio is erg fraai; ITouch is connected en zeer aardig om via het 'splitscreen' de entertainment details te zien (weergave album hoes) en de navigatie die automatisch dat deel vh scherm overneemt als er een afslag komt.
Gisteren toch 'ns op de achterbank plaatsgenomen; dat viel niet mee.... Ben zef 1.93 en als ik achter mezelf zou moeten zitten, zou ik daar niet blij van worden. Nouja, ik zal daar zeker niet te vaak zitten!
Een puntje zijn de winterbanden; heb de auto met winterbanden gekocht dus moet rond Maart gaan uitkijken naar nieuwe zomerbanden. Als iemand advies heeft over goede zomerbanden, houd ik me aanbevolen!
In andere reviews over de F10 veel gelezen over windgevoeligheid. Herken het zelf niet; auto ligt als een blok op de weg en overvind geen overmatig windgeruis. Nog een opmerking over de automaat; wat een fantastische bak! Was voorheen slechts de Avis rental cars in de US gewend (van Kia to Jeep, van Mustang tot Town Car) en dat is geen vergelijk. Ook de Golf DSG waar ik onlangs in reed kan niet in de schaduw staan van deze 8traps automaat. Kortom erg tevreden tot nu toe!

CJIB & Einde Winter!

  • 24.500 km

Nog wat foto's ge-upload. Ook ondertussen nieuwe zomerbanden en velgen besteld; ze gaan er as. maandag op. Kwam nog in de verleiding om niet originele BMW velgen te kopen (made in Italy); een behoorlijk prijsverschil maar vond het uiteindelijk niet het risico waard - het blijft vreemd om bij zo'n auto te bezuinigen op de velgen en banden. Dus maar gewoon origineel BMW 18". Andere uitgaven; de eerste bon van het CJIB kwam binnen - 93E (incl de 6E administratiekosten..) voor 12km te hard op de A27. Wat een irritatie, vooral omdat ik ze niet heb zien staan natuurlijk - dat was een duur weekendje Brussel... Naar Brussel op en neer stelt trouwens helemaal niks voor in de 5; hij rijdt nog steeds geweldig. Wel af en toe onverklaarbare agressie van mede weggebuikers - een 'gepimpte' Arosa (op zich al hilarisch) die me afsnijdt in een parkeergarage!? Nouja, veel plezier met uw Arosa met after-market spoilers en andere onzin.
Toen ik bij de BMW dealer was, nog gevraagd over Internet/ConnectedDrive - de auto is er klaar voor maar het werkt alleen als je een contract bij BMW afsluit; 400E voor het 1e jaar, 100E voor elk jaar daarna. Dat lijkt me wat veel..... Bluetooth via de telefoon werkt, met de telefoon kan ik op Internet, dus er zou toch op een redelijk simpele manier moeten zijn om Internet te kunnen krijgen op het scherm zonder ConnectedDrive contract? Misschien 'ns wat forums bekijken. Iemand hier ervaring mee?

Parkeersensors

  • 46.000 km

Alweer probleemloos een jaar verder; nu met 2 kinderzitjes achterin en een bugaboo donkey (een mooie duo kinderwagen) die regelmatig meegesleurd wordt. Heb de koffertest onlangs uitgevoerd toen 2 grote koffers, 3 kleine, handbagage en een stroller meemoesten naar schiphol - partner moest tussen de kinderstoeltjes zitten, maar het ging allemaal redelijk makkelijk mee; leve de 5 en ik heb echt geen touring nodig!
Wel in 1 maand 2 kleine aanrijdingen gehad.... De eerste in een autowasstraat.... Voelde een klap en jawel, een Volvo rijder was in de wasstraat tegen mn auto gereden - ik vond het nog een behoorlijke klap maar, ongelofelijk, er was helemaal niks te zien. Maar hallo! In een wasstraat tegen een andere auto aanrijden??? Enkele weken later was de voorkant aan de beurt; op een parkeerterrein vond een Mitsubishi rijder het nodig achteruit te gaan rijden terwijl ik achter 'm stond; toeteren mocht niet baten - hij had het echt gemund op een BMW rijder.... Wederom een behoorlijke klap met veel gekraak. Ik was echt overtuigd dat er schade was maar wederom, niks te zien.... Toch maar gegevens genoteerd; kunnen parkeersensors niet verplicht worden?..... Voorlopig blijven we tevreden verder rijden zonder zichtbare schade!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.