BMW 520i High Executive (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 11 km |
KM-stand laatst | 1.140 km |
inrijden
- 1.140 km
13 maart 2012 was het zover, de BMW 520i HE A8 met innovationpakket werd afgeleverd.
Sinds de sneakpreview van 2010 bij de importeur was ik ervan overtuigd dat dit 'm moest worden. Het was niet zo dat ik ontevreden was over de Audi maar ik vond en vind het model van de 5-serie prachtig. Ik reed diesel omdat ik het koppel kon waarderen maar kilometertechnisch was het niet juist om diesel te rijden. Ik had gekozen voor de instapmotor met multitronic met flink wat opties maar had spijt van de zwakte van de motor, niettemin, hij voldeed prima. Welnu de BMW, het is nog pril, maar hij rijdt in een woord fantastisch. Ondanks alle onheilsboodschappen op het internet (autoweek reviews) en meerdere proefritten 520D/520i, de knoop doorgehakt en gekozen voor een fully loaded 520i. Ik weet dat voor dat geld makkelijk een 535i voor de deur had kunnen staan, maar ik gebruik de auto alleen zakelijk en dus niet al te lange ritten en heb gekozen voor comfort. Aangezien ik nog geen reviews van de 520i had gezien, schrijf ik deze review. Aangezien ik nog een 6 cylinder van een ander merk bezit, weet ik het verschil wel en begrijp ik het gemor van de 6 cylinder adepten wel, maar ik vind dat de 520i meer dan adequaat is toegerust voor zijn taak. Zet hem in sport en hij gaat als de brandweer. Mag nog niet want hij moet 2000 km ingereden worden (niet boven 160 km en niet boven 4500 rpm), vreemd voor zo'n moderne motor. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik altijd doorrijd maar de eco-pro stand is wel heel leuk. Je begint echt je best te doen om zo zuinig mogelijk te rijden. Mijn beginverbruik was 10,4 l gemiddeld en is nu bij de 2de tank gezakt naar 9,7l en ik heb vertrouwen dat dit nog lager kan worden. Boven verwachting.
Innovationpakket, je hebt het niet nodig maar wat is het heerlijk, camera's in de voorbumper, achterklep en zijspiegels, adaptive cruisecontrol, active steering, meesturende achterwielen, head-up display. Je merkt dan wel dat je snel verwend wordt en dat je in ander auto's misgrijpt op bepaalde zaken.
De kleur is imperialblau en staat hem fantastisch met zwart dakotaleer op sportstoelen. Wat trouwens belachelijk is, is dat je als je sportstoelen bestelt, de lendesteunen dan bij moet bestellen (zijn dan electrisch), bijna vergeten te doen. Een controle van de bestellijst heeft dit weten te voorkomen.
Na wat meer kilometers zal ik wat meer vertellen en ik zal zo spoedig mogelijk foto's uploaden.
Voorlopig hoop ik te kunnen gaan genieten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.