BMW 520i High Executive (2012) #2

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie TouringBMW 5-serie Touring

Signalement

Uitvoering520i High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW

  • 23.000 km

Na vele jaren rijplezier afscheid genomen van mijn 525d. Dat het weer een BMW moest worden was een uitgemaakte zaak. Vond van de alternatieven de A6 interessant, erg mooie auto. Maar die rijdt toch echt een stuk minder, hij heeft een gevoelloze besturing en een hele nare cvt automaat. Onbegrijpelijk in zo'n auto.

Ik heb gekozen voor een 520i High Executive. Ik vond de 520d ook interessant maar vond het motorgeluid lelijk, en daarnaast was ik onder de indruk van de stilte, souplesse en kracht van de 520i. Die laat niets te wensen over.

De auto stond op voorraad, ik kon binnen een week rijden. De uitvoering is mooi, donkergrijze lak, zwart leer, 18 inch velgen. Helaas geen schuifdak.

Ten opzichte van de vorige is met name het interieur een enorme verbetering; de kwaliteit is met sprongen vooruit gegaan, evenals het ontwerp. Voornaam en elegant.
De auto is een slagje groter en rijdt anders. Meer op comfort gericht, zachter geveerd.

De auto heeft nog geen onderhoud nodig, dus daar valt niks over te zeggen. Ik ben dan ook niet meer bij de dealer geweest sinds ik de auto ophaalde.

We zijn nu 23.000 km verder. De auto bevalt uitstekend, pluspunten zijn met name de rust, de automaat, de rijeigenschappen en het interieur.
Minpunten zijn er ook; de drive knop met de vier knoppen er om heen is niet handig. De bediening van het systeem is niet altijd even overzichtelijk. Ook is het irritant dat het start stop systeem niet uitschakelbaar is. En de BMW lettertjes op de dorpels laten los…ben ze al kwijt.

Verbruik is alleszins redelijk, zo'n 1 op 12 gemiddeld. Ik gebruik het ecopro systeem op de snelweg in combinatie met de cruise control. Het systeem rapporteert dan de brandstof besparing.

eerste apk

  • 90.000 km

De eerste APK keuring is een feit. Gelet op de leeftijd niet zo vreemd dat die geen problemen aan het licht bracht. Wel een aanleiding wat gebruikservaringen te delen.
De auto blijft een heel plezierige metgezel. Probleemloos, comfortabel en alleszins redelijk in de kosten.

Het comfort is fantastisch. De stilte, het bedieningsgemak, de stoelen, de ruimte, alles draagt bij aan een aangename reiservaring.

Onderhoud is minimaal, ongeveer een keer per jaar een beurt, die kost bij de dealer tegen de EUR 300. Er is nog geen enkel onderdeel vervangen vanaf nieuw, behalve banden en onderhoudsgerelateerde zaken zoals filters. Remblokken etc zijn nog origineel. Benzineverbruik is 1 op 12 gemiddeld, waarbij de snelheidslimieten in Nederland redelijk gerespecteerd worden. Niet echt zuinig, maar het is ook een flinke auto.

Een paar maren zijn er echter ook. De koelvin is erg rumoerig, zeker in de tweede stand. De dealer vindt dit niet abnormaal en geeft aan dat dit type daar wat last van heeft. Tsja...
Tweede punt zijn de banden. Die cuppen vrij snel, na zo'n 20.000 km, en gelet op het feit dat het 18 inch run flat banden betreft is vervanging een kostbare aangelegenheid. Als oorzaak wordt de lichtmetalen wielophanging aangedragen, in combinatie met de hardheid van de runflat banden. Ik moet het maar aannemen. Irritant is het wel.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.