BMW 520i Executive (2003)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie - interieurBMW 5-serie - interieurBMW 5-serie - interieur

Signalement

Uitvoering520i Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Elke dag vind ik het weer een feest om in de 5-serie te rijden. Zoals de wagen stuurt en rijdt vind ik fenomenaal. Natuurlijk valt er ook wel iets op aan te merken maar daar kom ik straks op terug.
Zoals voor veel BMW modellen typerend is vind ik de eerste kennismaking in de regel nogal wennen. Dit model is nu een jaar op de markt en nog steeds verbazen bepaalde design kenmerken. Daarentegen is het gevoel nu overwegend positief wat ook de kracht van goed design blijkt te zijn. Je moet haar leren waarderen zogezegd. Plaats nemend achter het stuur laat de stoel zich goed instellen - als mijn vrouw er bijvoorbeeld in gereden heeft. Toch kan de stoel niet overdreven ver naar achteren. Echt grote kerels komen volgens mij wat krap uit met de instellingen. En nu het eerste minpunt - wat zich op langere ritten wreekt - er zit geen lendesteunverstelling op. Mijn oude Touring van 95 had een electrische: deze heeft nada, niets. En dan te bedenken dat de zithoekverstelling elektrisch is net als de zonwering voor de achterruit. Een kwestie van keuzes maken.
De 2,2 liter levert 170 pk en houdt op zich niet over maar het geeft in combinatie met de automaat toch een super rijgedrag. Akkoord, een 2,5 of 3 liter past wellicht beter bij het karakter en de mogelijkheden van de auto maar levert ook m eer bekeuringen op. Ik rijd er regelmatig mee in Duitsland: probleemloos 220, maar snel versnellen of een vette Audi afschudden lukt me dan niet meer. De automaat gaat in de regel wel in de sportstand aangezien de 6-bak rijdt als een variomatic in de comfort stand. Bij 50 km staat de gang al in 4 of 5. In de sportstand blijven de versnellingen langer hangen wat sportiever rijdt maar ook minder gezapig klinkt.
Het verbruik vind ik opvallend goed: tussen 9,5 en 10 liter gemiddeld. Chapeau!
Het veel geroemde i-drive systeem is oké naar mijn mening. Als je niet helemaal a-computer bent, en wie is dat nog tegenwoordig, heb je vrijwel onmiddellijk door hoe het werkt en hoe je een keuze moet maken. Bovendien oogt het dashboard hierdoor zo rustig: uitstekende knoppen of toetsen zijn er nauwelijks. De wagen is verder ruim te noemen maar levert in combinatie met park distance control geen problemen op. De garage heb ik niet meer bezocht, alleen voor de 20.000 beurt.

PROBLEMEN

Geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.