BMW 520d High Executive (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 313.000 km |
Ophalen nieuwe auto!
- 1 km
Even met terugwerkende kracht, maar op 7 januari heb ik deze 520D bij de dealer opgehaald. Hiervoor had ik ook een 520 (F10).
Uitvoering van de auto:
- High Executive;
- Innovation pack
- stoelventilatie
- actief zetels
- comfort zetels
- schuifdak
- actief HIFI systeem
- BMW apps
De vorige 5 serie had 80.000 op de teller staan (in 16 maanden) en de dealer had een mooi aanbod gedaan.
Omdat ik zeer veel in de auto zit was mijn grootste wens de actieve cruise control met stop-en-go. Ik kan je vertellen dat dit een genot is.
Active Cruise Control
De eerste keer dat je hiermee gaat rijden hou je de voet bij de rem. Echter, het systeem is zeer betrouwbaar. Ik heb afgelopen zomer een rit op de ring van Parijs gehad waarbij de auto voor me totaal geen verlichting had (ook geen remlichten) en deze auto in 1 van de tunnels vol op de rem ging. De botswaarschuwing begon te piepen, remmen gingen erop en de kop-staart was voorkomen.
Stoelventilatie:
Op lange ritten, maar ook op warme dagen is dit werkelijk geweldig. Je stapt 'droog' uit je auto.
Actief zetels:
Ik weet niet of ik deze optie nogmaals zou meebestellen. Het is op lange ritten wel prettig om je wervelkolom te ontlasten, maar de massage stoelen in een Mercedes zijn stukken beter.
Apps/Connected drive:
Echt veel gebruik ik het niet, maar in verband met de vele verschillende bestemmingen die ik heb is het wel heel prettig dat je direct vanuit Google Maps je navigatie systeem kan programmeren!
Zomerbanden vervangen
- 101.000 km
Na bijna 60.000 KM op de zomerbanden zijn ze vervangen. Er zaten Pirelli's onder, ben weer terug naar de Continental. Ik wil graag banden met minimaal rij geluid. Ondanks dat de voorbanden nog wel 10.000 KM mee konden heb ik deze ook laten vervangen. Ik vond ze een naar geluid geven en de bandenexpert vertelde mij dat dit 'cuppen' was.
Met de runflat Continental ben ik helemaal blij. Het rijd weer buitengewoon comfortabel.
Verder 'recent' de 90.000 kilometer beurt gehad (de teller stond inmiddels op 97.000 km). De kosten waren laag, EURO 400 incl. de BTW.
Eerste kosten
- 277.000 km
Al een tijd niets meer geschreven. Maar de auto is nog steeds in eigendom. Na bijna 7 jaar en 277000 KM op te teller blijft het een genot om in deze 4 cilinder te rijden.
Bij de laatste beurt voor het eerst wel wat meer kosten gehad. De 2 draagarmen voor zijn vervangen. En een veer aan de voorzijde. Kosten toch zo rond de 1500 euro.
De winterbanden die ik nu heb zijn van Bridgestone. Die rijden toch wat minder fijn. De zomerbanden zijn ook van Bridgestone en dat is dan weer een genot. De zomerbanden rollen zeer stil af wat het comfort verhoogd.
Verbruik van de auto is laag. Ik rij regelmatig een tank leeg met 1 op 18.
Ik vermoed dat de volgende (hoge) kosten de uitlaat zal zijn. Rond deze kilometerstand moet deze vervangen worden. Het roetfilter kan nog even mee volgens de garage. Maar komend jaar moet deze wel vervangen worden. Verwachting zo rond de 900-1000 euro.
Afscheid!
- 313.000 km
Na veel wikken en wegen toch besloten de auto te verkopen. Het aantal kilometers dat ik rij is beduidend minder geworden. En de kosten van zo'n auto zijn toch stevig.
Na dik 8 jaar en 313000km zonder problemen in een dergelijke auto geeft aan wat de kwaliteit is. Het is het geld meer dan waard.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.