BMW 520d Executive (2010)

autoreview

BMW 520d Executive (2010)

Signalement

Uitvoering520d Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf33 km
KM-stand laatst57.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

heel nieuwe ervaring

  • 33 km

Na ruim 5 jaar en 210.000km probleemloos gereden te hebben in mijn Jaguar X type , heb ik nu de keuze gemaakt om deze auto in te ruilen.

om lang verhaal kort te maken , de keuze is gemaakt om een nieuwe 5 series Diesel te kopen met automaat. Kleur wit en diverse opties,aangezien deze op voorraad stond bij Ekris in Utrecht.

Als "anglofiel" waren de reacties van omgeving niet van de lucht... ( Duitse auto , Verraad.. enz) . dit uiteraard met een vriendschappelijke achtergrond.

De keuze van deze auto is mede bepaald door de kosten/km welke nu lager moeten liggen dan een vergelijkbare auto ( XF , E-series )

Eerste rijervaring is gewoon perfect , maar kan er na 33km. natuurlijk nog niets van vertellen. Moet wel studeren om alle mogelijkheden van instrumentarium in te stellen.

gewoon top...

  • 1.200 km

Ruim een week en 1150km gereden te hebben met de nieuwe 520D automaat rest mij maar een conclusie : gewoon top.

afgelopen week gecombineerde ritten gemaakt stad/snelweg en kom tot een gemiddelde van 6,1 liter/100km. ( 1:16,4 ) . Dus niet gek voor een begin , maar moet en kan straks nog veel zuiniger.

Wel even puzzelen hoe de navigatie werkt , even wennen na ruim 5 jaar Navigatie van een Jaguar , maar alles moet wennen.
Heb vaak de ruimte van kofferbak nodig voor mijn werk, maar met passen en meten gaan de gekste voorwerpen erin. Ofschoon de auto niet een van de "kleinste" is , is parkeren ook zonder parkeerhulp gewoon een fluitje van een cent.

Rijden is een geweldige ervaring , fluisterstil , en je merkt dat de 8traps automaat eerlijk overschakeld en het toerental laag houdt. Uiteraard meningen verschillen van "pooierbak tot "stoere mooie verschijning" ..... ach alles went.
extra optie van verlichting in de deurhandgrepen spreekt tot verbazing.

Nadeel ( tje)
Heb vaak de kofferbak nodig , dus misschien achteraf een electrische kofferbak opener/sluiter had geen overbodige luxe geweest. Er zit geen handgreep aan de auto om de zware klep te sluiten.

Gewone stalen wintervelgen zijn nog niet te koop , dus ben op dit moment verplicht de duurdere BMW velgen te kopen met Noodloopeigenschappen.

kofferbakopener

  • 1.500 km

idd , heb vandaag nav. review een knopje ontdekt schuin onder dashboard om kofferbak automatisch te openen.
Je wordt iedere dag wijzer......... thanx.

nieuwe ervaringen in de praktijk

  • 6.000 km

afgelopen weekend onder barre en drukke rijomstandigheden naar Frankfurt (aM) geweest.
Met navigatie op pad gegaan , en wist niet dat er zoveel informatie op het beeldscherm te zien was ( wat te denken van "onopgeruimd obstakel op de weg".) klinkt grappig maar werd gewaarschuwd via informatiepanel op de autobahn hiervoor , dus ga automatisch nog oplettender rijden. Op aangegeven lokatie idd. een afgevallen lading.
Kortom : met dit voorbeeld gaat ook weer een heel nieuwe wereld in de "informatievoorziening" open.

Zal niet ingaan op de technische ins en outs van de auto maar kan wel zeggen dat rijden in elk opzicht een feest is. Over ieder detail is nagedacht , en alles klopt.
Dacht met een Jaguar alles gezien te hebben maar deze auto is gewoon op en top rijdersauto. Ondanks het formaat is rijden in de stad en parkeren in kleine garages geen probleem mede door parkinghelp.

Rijdt op 17" winterbanden gemiddeld 1:18 stad/snelwegritten , dus is gewoon goed.

Moet alleen nog uitzoeken hoe ik navigatiestem kan veranderen , vind de "zuid-Nederlandse vrouwenstem" niet relaxed om te horen, dus moet eens kijken een andere stem in te kunnen programmeren.

Gaan binnenkort eindejaars feesten richting Munchen , helaas is de fabriek niet open tussen kerst en oud/nieuw maar verheug me er al op richting de geboorteplaats van mijn "Beamer" te gaan.

PROBLEMEN :

Geen
alleen ruitenwisservloeistof bijvullen.
( NB : wordt overigens ook op display aangegeven).

blijft een "feestje"

  • 10.500 km

Inmiddels de "magische" eerste 10000 km. met de auto gereden.

Oa. lekker weekje richting de geboortestad Munchen ( de foto's), en natuurlijk niet vergeten bij BMW-Welt even te kijken.........

Ondanks barre weersomstandigheden blijft de auto gewoon heerlijk zijn werk doen , ligt als een blok op de weg ( ofschoon je soms voelt dat je met een achterwielaandrijven rijdt ).
Ondanks eerdere gewenning met de navigatie vind ik deze beter dat in mijn vorige auto , alle mededelingen op de route worden feilloos aangegeven op het display,
de zit in de auto gewoon goed , ook na een grote rit kom je fris uit de auto zonder klachten in rug en/of benen.

Gemiddeld na 10000km rijdt de auto 5,7l/100 km dus het verbruik mag er zijn voor deze auto.

Uiteraard merk je in het normale stadsverkeer dat het een grotere auto is , maar met assistentie van de parkhulp gaat inparkeren in de kleinste gaatjes geweldig.

Tijdens verblijf in Munchen deed het knopje : MAX-Airco het niet echter blijkt dat deze niet werkt bij een temperatuur van minus 7
graden , moet je maar weten natuurlijk.

Gaan binnenkort maar weer terug voor fabrieksbezoek en korte vakantie , dus verheug me alweer op een plezierige heenreis.
Helaas blijkt de kofferruimte na een weekje shoppen te klein , dus wordt waarschijnlijk een aanhangwagen achter de auto. ha,ha,ha,ha , Gekheid , natuurlijk is de kofferruimte voldoende voor de dagelijkse boodschappen , koffers etc.

KORTOM :

na ruim 2,5 maand nog steeds geen spijt van de aankoop van deze geweldige auto.

nog steeds een "feestje""

  • 57.600 km

ruim een jaar verder en bijna 60tkm verder kan ik maar een ding zeggen :

in alles een perfecte auto.
een keer een onderhoudsbeurt van 350 euro , verder probleemloos en..........
laatste keer 4,6liter/100 km.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.