BMW 520d (2011) #2

autoreview

BMW 520d (2011)

Signalement

Uitvoering520d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

mijn bmw

  • 15.000 km

zo de eerste 15000 km zitten erop, tijd om een eerste tussenverslag te maken van mijn 520 d , foto's volgen nog.
Mijn auto gekocht met als opties, navi-pro, sportautomaat, xenon en leder, gewone banden geen RF
DE algemene ervaring qua verkoop en aflevering met garage sneyers was , net als met mijn vorige Bmw echt top, zeer proffesionele garage met toch nog een kleinschalig familiaal karakter, je bent niet klant nummer 52464.
reeds één week na aflevering vertrokken naar Barcelona zodat ik meteen een goede indruk van de auto kon opdoen.
1: afmetingen, dit was een grote zorg omdat de vijf toch een forse auto is, dit blijkt reuze mee te vallen, je hebt nooit het gevoel met een echt grote wagen onderweg te zijn , hij is zeer wendbaar, parkeersensoren zijn e chter een must en zeker als je bijv in ondergrondse nauwe parkeergarages moet manoeuvreren . 2 de motor-versnellingsbak : in één woord, zalig! de motor voelt nooit ondergemotoriseerd aan en de achtbak is naar mijn mening de beste op de markt, heb deze van enkele andere merken o.a Mercedes en audi uitgetest, maar deze schakelautomaat is baas boven baas! In de bergen is de sportstand zeker erg aan te bevelen.
een woord over het verbruik, ik rij vrij veel snelweg, gemiddeld zo'n 130 en mijn algemeen verbruik is 6 liter/100 km waar ik zeer tevreden mee ben.
3:uitrusting/electronica : de idrive werkt erg vlot en zowel de radio als het navigatiesysteem voldoen meer dan aan mijn verwachtingen. de automatische ruitenwisser wacht soms wel te lang alvorens in gang te schieten.
ik heb zowel mijn ipod als mijn iphone in de centrale armsteun zitten en dit werkt zonder fout, het hands-free telefoneren werkt feilloos en de geluidskwaliteit van de gesprekken is dik oké
4: vering-rijden-comfort de vering van de auto is voor mij net goed afgesteld, de motor is bijna onhoorbaar maar daardoor let je wat meer op windgeruis, doch dit wordt nooit storend.
een goede zitpositie vinden is geen probleem, hoewel de zetels voor mij iets hoger hadden gemogen.

belangrijkste pluspunten
-zuinig en krachtige motor
-schitterende automaat
-fantastische lange afstandcruiser

belangrijkste minpunten
-soms reflecties in voorruit
-bij hoge snelheden voelt de auto iets minder zeker aan in vergelijking met mijn 3 serie
-in de bochten een beetje een krakend geluid dat komt van het leder van de stoelen dat tegen de plastic plaat schuurt waar de knoppen voor de zetelverstelling opzitten (mogelijk op te lossen door een beetje ledervet tussen te smeren?

al bij al is elke rit met deze wagen een waar genot , deze winter een nieuw tussenverslag

door de winter

  • 26.000 km

Ondertussen weer 10,000 km op de teller bijgevoegd.
Mijn tevredenheid over deze wagen is nog steeds even groot als een half jaar geleden. Heb de wagen uitgerust met winterbanden dunlop sports en alu velgen ( aftermarket) totaalprijs 1450 euro, maar in winterse omstandigheden is dit echt wel een must.
Tot heden nog geen enkel probleem , hoe klein ook te melden, de wagen moet binnen 4000 km binnen voor eerste onderhoud.
Het verbruik is wel een ietsje toegenomen, ik zit nu aan een algemeen gemiddelde van 6 liter/100 km rond; maar ben met dat cijfer nog steeds tevreden.
Het ruime formaat van de wagen is nog steeds geen probleem, het is ongelooflijk hoe precies je deze auto kan zetten, zelfs in nauwe parkeergarages.
kortom, ik verzin nog steeds excuses om toch maar de weg op te gaan, this car rocks!

en steeds verder

  • 36.000 km

De auto is nu 14 maanden en heeft 34000 km gelopen, tussenverslag.
De eerste onderhoudsbeurt zit erop, prijs 450 euro, niet mis, blijkt vooral dat de kostprijs van de synthetische olie de doorslag geeft. De service van de garage blijft een groot pluspunt.
Het verbruik van de wagen blijft hangen net onder de zes liter, met voorzichtig rijden haal ik vlot 5.5 lt wat voor deze forse wagen echt wel super is. Rijden met een Bmw went, maar als je net als ik gedurende een 10 dagen met een huurwagen onderweg bent leer je opnieuw de kwaliteiten van de vijf waarderen.
Bij aankoop van de wagen vreesde ik dat ik veel last zou hebben van steenslag (mijn vorige drie serie had daar wel last van) gelukkig kan ik zeggen dat er tot op heden nauwelijks schade is ten gevolge van steenslag!
De automaat blijft de optie waar ik het gelukkigst mee ben, deze automaat van ZF is werkelijk topklasse, mijn vader heeft ook een automaat (citroen) en die lijkt wel uit de middeleeuwen te komen in vergelijking met deze van de beemer.
Sommigen klagen over zijwindgevoeligheid, en ik kan wel bevestigen dat de vijf daar enigszins gevoelig voor is, een euvel waar echter wel meer grotere wagens aan lijden, het enige minpunt dat ik kan opgeven, ik heb de indruk dat bij snelheden boven de 180 de besturing van de bmw wat zweverig wordt, iets wat ik op de drie serie helemaal niet had.
LOs hiervan heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop, in de huidige omstandigheden zal mijn volgende wagen zeker terug een bmw worden !

en weer de winter in

  • 44.000 km

even korte update, gisteren opnieuw de wintersloffen op de auto gelegd, had de auto een maand geleden nog eens in de speciale swisswax gezet zodat hij er weer tegen kan.
ondertussen dus 44,000 km en wat mij betreft is de wagen halfweg , sinds laatste review is de motorkap niet open geweest, ik moet zeggen dat ik er zelf soms van sta te kijken maar deze auto loopt en loopt en... geen piepje, kraakje of kleinste mechanische foutje, heb helaas wel een kleine carosserieschade vooraan laten herstellen (tegen paaltje getikt)
Of ik nu een buitengewoon goeie 520 heb gekregen, of dat de meeste zo zijn? binnenkort zal het duidelijker worden, mijn zus heeft identiek dezelfde wagen gekocht.
Binnenkort weer een aantal grote ritten, na de winter weer een verslag

the show goes on

  • 60.000 km

Zo de auto heeft zijn 60K beurt gehad, ben nog in afwachting van de factuur, ook meteen een volledige update van het navigatiesysteem laten doen, dit is wel prijzig 188 eur !
Normaal zou ik nu stilaan beginnen rondkijken voor een nieuwe wagen, voor de eerste keer heb ik daar geen behoefte aan. Iets dat perfect werkt kan je nauwelijks verbeteren door iets anders. Nog nooit heb ik een auto gehad die zo probleemloos de kilometers afmaalt. Meer, ik geniet nog evenveel van elke kilometer als het was de eerste! Deze auto ken ik tot in de finesse, hij laat zich tot op de millimeter plaatsen, het verbruik blijft erg gelijkmatig op 6.1 l/100km, en verder geen hikje, piepje of kraakje, respect !

Samenvatting

  • 75.000 km

Mijn auto is aan zijn vierde jaar begonnen, en is op weg naar de 80000 km. tijd dus voor een eindverslag.
Met geen enkele wagen heb ik ooit langer gereden dan deze Bmw, wat al meteen aangeeft hoe goed hij wel is.

Onvoorzien onderhoud: buiten een onverwacht contact met een paaltje, waar ik de auto niet voor verantwoordelijk kan houden, heeft deze bmw zijn kilometers afgelegd zonder één mankementje, niet één probleem of probleempje, hoe klein ook kan ik hier vermelden.
score 10/10, beter kan gewoon niet.

Staat van het voertuig: ik sta bekend als een poetsfreak van mijn auto, na al die tijd ziet de wagen er zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant nog nagelnieuw uit score 10/10

Verbruik: ik heb elke 10000 km mijn boordcomputer gereset, het hoogst gemeten gemiddeld verbruik over die afstand is 6,2 l/100km
ik vermeld wel dat 85 % van mijn ritten plaatsvinden op snelwegen en buitenstadse wegen. score 9/10

onderhoudskosten: de auto heeft 2 beurten gehad, samen voor een bedrag van 1100 eur, hier moet ik wel bij vermelden dat er in dit bedrag de (dure) update van het gps systeem inbegrepen is
score 6/10

Rijplezier en comfort: gewoonweg schitterend, oké het zich schuin naar achteren is pet, maar daar hebben vrijwel alle auto's wel last van tegenwoordig. het vergt ook even gewenning om de afmetingen van de toch wel ruime auto te leren kennen, maar eens dat gebeurt kan je hem perfect plaatsen. Als enige puntjes; bij hoge snelheden wordt het stuur wat vaag en lijdt de rechtuitstabiliteit. score 9/10

Garage en service: ik ben zeer tevreden van garage Sneyers 9/10

Algemene score : 8,5 /10 maar zonder het kostenkapittel zou ik een 9,5 hebben kunnen geven.
Deze wagen zal een warme plaats behouden in mijn herinneringen , en is tot op heden de beste auto waar ik mee gereden heb.
Het grote dilemma, wat next?
De komende maanden ga ik uitkijken voor een nieuwe auto; enerzijds zou ik terug een 5 serie nemen, probleem is dat er in 2016 een nieuwe gaat uitkomen.
ik heb onlangs met de nieuwe X5 gereden en dat viel wel mee, alleen de prijs......
Ik ben nog van plan binnenkort met de nieuwe mercedes C klasse te gaan rijden om eens te vergelijken, doch op dit moment is de kans zeer groot dat ik opnieuw in een bmw zal zitten, ik laat het nog weten

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.