BMW 420i Gran Coupé High Executive (2015) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 420i Gran Coupé High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 78.000 km |
eerste review voor de 30k km beurt
- 25.400 km
Na het lezen van allerlei reviews zal ik nu ook mijn review online zetten ter lering ende vermaeck.
Mijn BMW 118D was ruim over 200.000km dus het werd tijd voor een andere(overigens ook een prima auto en heerlijk zuinig)
In ongeveer 3 maanden tijd een aantall auto’s proefgereden, Peugot 508, BMW320D Touring, Audi A5 Sportback. (De rest van de merken heb ik niks mee)
Alles is een kwestie van smaak maar de Peugot was te zacht, de Audi A5 stuurt te sloom, zeker na de 1 serie Dus uiteindelijk toch de BMW320D Touring bovenaan de shortlist.
In eerste instantie dus niet eens voor een 4 serie gekeken, had niet verwacht dat die binnen budget lag. Om een lang verhaal kort te maken, toch een proefrit gemaakt in een BMW 420D HE bij Renova in Breda, een heel weekend van.
Tja, wat zal ik zeggen… dat doen ze goed! Na een weekend rijden werd het dus de 420D High Executive haha auto zat werkelijk vol gepropt met opties.
Ook het optionele adaptieve cruisecontrol, wat is dat heerlijk in de file zeg, werd na de proefrit toegevoegd aan de bestellijst.
Het proces:
Alle boekjes meegekregen en van buiten geleerd, en meerdere wagens geconfigureerd op de btw site. Na lang configureren is het toch een 420i geworden.
Het aanschaf verschil van bijna 5000 euro goedkoper in prijs en uitgezet tegen de toen geldende brandstof prijzen gaf aan dat het bij 50.000 per jaar amper 1200 euro scheelde na 3 jaar.
Ook in het achterhoofd houdend dat de nieuwe diesel regels vanuit de overheid wellicht aangescherpt kunnen worden lijkt tot op heden de benzine de juiste aankoop.
Bestelling:
De BMW site kon ik ondertussen van buiten en configureren was een kwestie van een paar klikken en de juiste pakketten combineren… Helaas!!!
BMW heeft in die periode de Modern Line en Sportline op een andere manier aangepast en al mijn configuraties waren om zeep.
Dus weer opnieuw, Ondertussen de BMW opgewaardeerd met een M-pakket en weer lekker verder configureren.
Uiteindelijke bestelling een 420iA High Executive met M-pakket en Individual kleur Pyrrit Brown.
Aflevering:
Na 9 weken wachten was het dan eindelijk zo ver!!!
Wat een plaatje… alleen niet wat ik had besteld…. verkeerde lijsten rondom de ramen…
Wat blijkt: De lijsten in hoogglans zijn duurder van de alu lijsten van het High Executive pakket zijn duurder dus die hebben voorrang…
De dealer heeft aangeboden ze te vervangen maar ik laat het zo, het staat super :-)
De eerste kilometers:
Heerlijk auto, M-pakket is strak maar met de standaard 18inch velgen prima!
De automaat is super! flippers werken ook prima maar gebruik je amper.
Auto rijdt vlot en kan lekker meekomen in het verkeer.
De pluspunten:
Freude am Fahren! Jawohl!
Het verbruik is goed te noemen, ik rijd veel snelweg zeker 90% van de tijd: 1/13.2
Het Harman Kardon setje is zalig!
De stoelen zitten ook heerlijk, inclusief alle instel opties.
Realtime google verkeer, geweldig!
Head-up display!!! geweldig, ogen op de weg en toch je oa. je navi zien.
Erg fijne climatronic, werkte erg goed tijdens de vakantie.
Speed limit info, gewoon handig.
lane change warning, idem!
De minpunten:
Banden: wat een windgeruis… jammer dat mag toch niet bij zo’n auto!
Navigatie niet bijgewerkt!!! ligt niet aan BMW maar aan de map zelf.
Connecteddrive services, wat een aanfluiting!
Remote services, idem
Het achteraf inbouwen van een standkachel, niet mogelijk???
tanken, ik vind dat de het pistool wel heel snel afslaat…. steile vul opening misschien?
42 euro voor een asbak?
Tot op heden dus zeer tevreden maar er zijn wel enkele opties die ik mensen echt afraad te kopen:
DAB radio: schakelt zo vaak over in NL, echt geen toegevoegde waarde. In Duitsland werkt het overigens feilloos…
Surround view: ik denk tot op heden 2 keer op die knop geduwd… parkeersensoren zijn ruim voldoende.
meer updates na de 30.000km beurt…
afslaan tankpistool
- 30.500 km
De eerste beurt zit er op.
Geen bijzonderheden, de standaard zaken vervangen
oliefilters en nieuwe olie.
Ik heb het probleem gemeld dat bij het tanken het tankpistool steeds afslaat rond de 50-51 liter. Het is een 60liter tank dus dit zou is niet normaal moeten zijn.
Volgende week terug en hierbij gaan de ze automatische ontluchting bekijken/vervangen.
Wordt vervolgd.
Update 23/11:
BMW Nederland heeft aangegeven dat de hele vulhals vervangen gaat worden.
tankproblemen opgelost
- 34.000 km
De tankproblemen zijn opgelost.
Alles vervangen, tankhals, sensoren etc etc.
Ik ben weer blij!
Verkocht!
- 78.000 km
Na veel kilometers, ruim 78000 mag deze naar een volgend baasje. Ik hoop dat hij er net zo zuinig op blijft als ik, want de auto verkeerde in uitstekende staat!
De kleurstelling blijft mijn favoriet en vind het jammer dat ik hem toch moet verkopen ivm grotere afstanden voor woon-werk verkeer.
Ik heb de afgelopen weken alles weer eens de review laten passen van audi a5/a6/a7, mercedes cls, BMW 5xx(GT) maar uiteindelijk toch weer uitgekomen op een BMW 4 serie.
Deze keer wordt het een 435xd...
Een 420D was voor het verbruik beter geweest maar ik kon deze 435 niet laten staan.... :-) (iets met emotie ;-)
review volgt later!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.