Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Coupé

BMW 330Cd Executive (2003) #3

autoreview

4
BMW 330Cd Executive (2003) #3
BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3BMW 330Cd Executive (2003) #3
Anoniem
  • Gebruikersreview
18 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering330Cd Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17 maart 2008

Hiervoor een Bmw 530d gehad en was er zeer tevreden over. Toevallig deze auto tegen gekomen. Eerst zitten twijfelen maar toch maar gedaan.
Het is een hele mooie Coupe executive van 11/2003 maar gelukkig wel het facelift model.
Luxe uitvoering met grootbeeld navigatie, harmann/kardon installatie, half leer enz enz.
Auto rijdt subliem natuurlijk zijn er wat min puntjes .
Auto rijdt wel heel stug maar dat komt door het M onderstel. En er zitten 17 inch velgen onder de auto.
Na wat andere revieuws te hebben gelezen, bleek dat ik niet de enig ben die de auto vond ’zoeken’ bij snelheden boven de 200 km/h. Top 250 km/h op te teller.
Beetje last van wind geruis bij hoge snelheden. (radio wat harder zetten en het is over)
Nog even de pluspunten die de min punten doen vergeten.
GEWELDIGE MOTOR
Automaat bak schakelt heerlijk en denkt mee bij rotondes.
Geweldige acceleratie.
Prachtige uitstraling.
Een min puntje nog.. De auto heeft standaard geen bekerhouder. Voor iemand die 10.000km per maand rijdt is dat best irritant

30.000km verder..

De aantal kilometers per maand zijn gelukkig minder geworden dan gedacht. Na 30.000km lijkt de auto steeds mooier en beter te rijden. Door de nieuwe draagarmsrubbers is het zoeken bij hoge snelheden heel erg afgenomen.
Er zit nu ook een hele handige bekerhouder in. =D
Wij zijn in tussentijd ook met de auto op vakantie naar Spanje geweest. In een woord TOP. Nogmaals een geweldige motor en wegligging vooral op de Spaanse wegen met veel bochten en hellingen.

60.000km verder:
Auto bevalt tot op heden heel goed. verder geen problemen gehad met de auto.

PROBLEMEN

  • 17 maart 2008

Vanaf aanschaf 18-01-2008:
2 weken na aanschaf, naar Frankrijk gereden onderweg gaf de auto een storing aan in het display. Versnellingsbak springt in de noodstand. Tot volgende tankstation gereden.
Auto van contact gehad op slot en weer gestart
Storingslampje uit.
Tijdens het rijden opgemerkt dat de auto heel erg twijfelde bij het overschakelen van de 4e naar 5e versnelling.
De auto bij de bmw Dealer in Frankrijk laten uitlezen.
De werkplaatschef gaf aan, de olie+filter laten vervangen van de versnellingsbak en dan moet het goed zijn.
Modus zelf schakelen gebruikt tot aankomst weer in Nederland. Ander kwam de storing weer naar boven.

Voordat ik aan onkosten ga beginnen de auto bij verschillende garages laten uitlezen.
Conclusie
Nieuwe gereviseerde versnellingsbak.
Schijnt een probleem te zijn bij deze auto’s maar ook bij de 5-serie, X5 3.0d.
Deze laten monteren bij een bedrijf in Lunteren die er een op voorraad had waarbij er verstevigde onderdelen in zijn gekomen.
Inclusief 1 jaar garantie ongeacht de kilometers.
Auto rijdt nu super geen storingen meer. Jammer genoeg heeft deze grap mij 3000,- gekost.
Voor de rest geen verder problemen gehad.
Op dit moment begint de turbo heel erg te fluiten. We wachten het af. Al met al rij ik nog met heel veel plezier in de auto.

20.000 km verder..

Wat betreft onderhoudkosten zijn deze heel erg meegevallen na de nieuwe versnellingsbak.
-Nieuwe draagarmrubbers
-Remblokken v+a
-Olie+filter.
-4 Nieuwe banden.

Tot op heden ontzettend tevreden met de BMW. Fluiten van de turbo is verder geen probleem geworden. Het zijn roetdeeltjes die aan de schoepen zitten van de turbo en door het draaien geluid gaan maken.

60.000km verder.
Geen verder onkosten gehad aan de auto.

Al met al Kan geen afscheid nemen van de auto!!

Heb de BMW nu een half jaar geleden verkocht is heel goed bevallen.
Kosten per kilomter waren 0.08,- Lijkt mij niet zo heel gek.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 318i Business Edition Plus (4D/8A)
€ 669
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 3-serie Compact (e90) 2.5 TI 325 6 Versn.

    BMW 3-serie Compact (e90) 2.5 TI 325 6 Versn.

    • 2003
    • 251.955 km

    € 4.990

    BMW 325i Business Line

    BMW 325i Business Line

    • 2006
    • 257.000 km

    € 5.890

    BMW 318i Executive

    BMW 318i Executive

    • 2003
    • 212.525 km

    € 1.950

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: facelift

    496
    • 18 mei 2022

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 330Cd Executive (2004)

    BMW 330Cd Executive (2004)

    26
    • 3 december 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 320Ci Executive (2003)

    BMW 320Ci Executive (2003)

    • 17 december 2013
  • Gebruikersreview
    BMW 330Cd Executive (2004)

    BMW 330Cd Executive (2004)

    2
    • 17 februari 2013
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Competition (2005)

    BMW M3 Competition (2005)

    13
    • 19 mei 2011
  • Gebruikersreview
    BMW 318Ci Executive (2003)

    BMW 318Ci Executive (2003)

    6
    • 7 september 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 325Ci Executive (2004)

    BMW 325Ci Executive (2004)

    5
    • 30 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 320Cd Executive (2005)

    BMW 320Cd Executive (2005)

    • 4 augustus 2009
meer reviews
Klokje rond BMW 330Cd

Klokje rond BMW 330Cd

8

Een BMW met een dieselmotor. Ooit ondenkbaar, maar inmiddels al 25 jaar een feit. Sterker:...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    27
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    1
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    45
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    98
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    27
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 116i (2022)

    BMW 116i (2022)

    2
    • 22 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    88
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    1
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gelekt

    BMW M4 CSL gelekt

    17
    • 19 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden