BMW 330Cd Executive (2003) #3

autoreview

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering330Cd Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hiervoor een Bmw 530d gehad en was er zeer tevreden over. Toevallig deze auto tegen gekomen. Eerst zitten twijfelen maar toch maar gedaan.
Het is een hele mooie Coupe executive van 11/2003 maar gelukkig wel het facelift model.
Luxe uitvoering met grootbeeld navigatie, harmann/kardon installatie, half leer enz enz.
Auto rijdt subliem natuurlijk zijn er wat min puntjes .
Auto rijdt wel heel stug maar dat komt door het M onderstel. En er zitten 17 inch velgen onder de auto.
Na wat andere revieuws te hebben gelezen, bleek dat ik niet de enig ben die de auto vond ’zoeken’ bij snelheden boven de 200 km/h. Top 250 km/h op te teller.
Beetje last van wind geruis bij hoge snelheden. (radio wat harder zetten en het is over)
Nog even de pluspunten die de min punten doen vergeten.
GEWELDIGE MOTOR
Automaat bak schakelt heerlijk en denkt mee bij rotondes.
Geweldige acceleratie.
Prachtige uitstraling.
Een min puntje nog.. De auto heeft standaard geen bekerhouder. Voor iemand die 10.000km per maand rijdt is dat best irritant

30.000km verder..

De aantal kilometers per maand zijn gelukkig minder geworden dan gedacht. Na 30.000km lijkt de auto steeds mooier en beter te rijden. Door de nieuwe draagarmsrubbers is het zoeken bij hoge snelheden heel erg afgenomen.
Er zit nu ook een hele handige bekerhouder in. =D
Wij zijn in tussentijd ook met de auto op vakantie naar Spanje geweest. In een woord TOP. Nogmaals een geweldige motor en wegligging vooral op de Spaanse wegen met veel bochten en hellingen.

60.000km verder:
Auto bevalt tot op heden heel goed. verder geen problemen gehad met de auto.

PROBLEMEN

Vanaf aanschaf 18-01-2008:
2 weken na aanschaf, naar Frankrijk gereden onderweg gaf de auto een storing aan in het display. Versnellingsbak springt in de noodstand. Tot volgende tankstation gereden.
Auto van contact gehad op slot en weer gestart
Storingslampje uit.
Tijdens het rijden opgemerkt dat de auto heel erg twijfelde bij het overschakelen van de 4e naar 5e versnelling.
De auto bij de bmw Dealer in Frankrijk laten uitlezen.
De werkplaatschef gaf aan, de olie+filter laten vervangen van de versnellingsbak en dan moet het goed zijn.
Modus zelf schakelen gebruikt tot aankomst weer in Nederland. Ander kwam de storing weer naar boven.

Voordat ik aan onkosten ga beginnen de auto bij verschillende garages laten uitlezen.
Conclusie
Nieuwe gereviseerde versnellingsbak.
Schijnt een probleem te zijn bij deze auto’s maar ook bij de 5-serie, X5 3.0d.
Deze laten monteren bij een bedrijf in Lunteren die er een op voorraad had waarbij er verstevigde onderdelen in zijn gekomen.
Inclusief 1 jaar garantie ongeacht de kilometers.
Auto rijdt nu super geen storingen meer. Jammer genoeg heeft deze grap mij 3000,- gekost.
Voor de rest geen verder problemen gehad.
Op dit moment begint de turbo heel erg te fluiten. We wachten het af. Al met al rij ik nog met heel veel plezier in de auto.

20.000 km verder..

Wat betreft onderhoudkosten zijn deze heel erg meegevallen na de nieuwe versnellingsbak.
-Nieuwe draagarmrubbers
-Remblokken v+a
-Olie+filter.
-4 Nieuwe banden.

Tot op heden ontzettend tevreden met de BMW. Fluiten van de turbo is verder geen probleem geworden. Het zijn roetdeeltjes die aan de schoepen zitten van de turbo en door het draaien geluid gaan maken.

60.000km verder.
Geen verder onkosten gehad aan de auto.

Al met al Kan geen afscheid nemen van de auto!!

Heb de BMW nu een half jaar geleden verkocht is heel goed bevallen.
Kosten per kilomter waren 0.08,- Lijkt mij niet zo heel gek.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.