BMW 320i Touring (2018) #5

autoreview

BMW 320i Touring (2018)

Signalement

Uitvoering320i Touring
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf52.000 km
KM-stand laatst97.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review: BMW 320i M-Sport

  • 97.000 km

Dag allemaal,

Intro:
Graag wil ik mijn ervaringen m.b.t. mijn BMW 320i delen. Ik heb deze auto op moment van schrijven bijna een jaar in mijn bezit. Vorig jaar 1 september 2023, gekocht bij de BMW dealer als zijnde premium select occasion. Bij aankoop stond er ongeveer 52.000 km op de teller. Nu bijna een jaar later staat de teller op 97.000 km.

Het betreft dus een BMW 320i LCI uit 2018, met het M-Sport pakket. De kleur is Saphirschwarz, met een cognac lederen bekleding. Verder heeft de auto niet heel veel extra opties.

Comfort:
Ik ben redelijk breed, dus was tijdens de proefrit verbaasd dat de stoelen zo goed zaten. Je kan ze op meerdere manieren instellen. De stoelen zijn met de hand te bedienen, wat ik soms wat moeizaam vond gaan. Ik had bij voorkeur liever elektrische stoelen gehad maar dat liet het budget niet toe. Verder is de auto een comfortabele reisgenoot. Ik ben afgelopen jaar meerdere malen in Oostenrijk geweest (wintersport en zomervakantie). Je hebt achterin genoeg ruimte voor de spullen.

Prestaties / rijgedrag:
Deze variant van de 3 serie heeft de B48 motor onder de kap liggen. En is goed voor 184PK. In Nederland is dit genoeg vermogen om goed mee te komen met het verkeer. In Duitsland vind ik het toch fijner om wat meer vermogen te hebben. Vooral om van 100 naar 200 te Accelereren kan wat mij betreft wat sneller :).

De auto beschikt over 4 standen, namelijk: eco pro, comfort, sport en sport +. De stand eco pro gebruik ik eigenlijk nooit. Het meeste rij ik in de comfort stand, het was in het begin wel even wennen, de gasrespons is vergeleken met andere auto's wat traag. Wanneer je de auto in de sport of sport + stand zet wordt het sturen wat zwaarder en is de gasrespons een stuk beter. Echter vind ik het zwaarder worden van het stuur niet nodig.

Betrouwbaarheid:
Het afgelopen jaar heb ik twee problemen gehad. 1 dag na aankoop van de auto kwam ik erachter dat er op de vloer bij de achterbank water de auto in kwam. Meteen de dealer gebeld en ik kon de volgende dag terecht. Het bleek dat het deurfolie loszat. Uiteraard is dit onder garantie vervangen. Enkele maanden later had ik een probleem met het klokkenpaneel. Tussen mijn tellers in heb ik een klein scherm waarin ik de navigatie kan zien. Op de een of andere manier was dit vastgelopen. Ook hiervoor ben ik naar de BMW dealer gegaan, ze hebben daar een nieuw klokkenpaneel geïnstalleerd.

Kosten:
Het afgelopen jaar heb ik de volgende kosten gehad:
Olie + filters
Microfilter
Remmen voor + achter
Remschijven voor
Totale kosten: € 1.576,48












8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.