BMW 320i Touring (2018) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Touring |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 52.000 km |
KM-stand laatst | 97.000 km |
Review: BMW 320i M-Sport
- 97.000 km
Dag allemaal,
Intro:
Graag wil ik mijn ervaringen m.b.t. mijn BMW 320i delen. Ik heb deze auto op moment van schrijven bijna een jaar in mijn bezit. Vorig jaar 1 september 2023, gekocht bij de BMW dealer als zijnde premium select occasion. Bij aankoop stond er ongeveer 52.000 km op de teller. Nu bijna een jaar later staat de teller op 97.000 km.
Het betreft dus een BMW 320i LCI uit 2018, met het M-Sport pakket. De kleur is Saphirschwarz, met een cognac lederen bekleding. Verder heeft de auto niet heel veel extra opties.
Comfort:
Ik ben redelijk breed, dus was tijdens de proefrit verbaasd dat de stoelen zo goed zaten. Je kan ze op meerdere manieren instellen. De stoelen zijn met de hand te bedienen, wat ik soms wat moeizaam vond gaan. Ik had bij voorkeur liever elektrische stoelen gehad maar dat liet het budget niet toe. Verder is de auto een comfortabele reisgenoot. Ik ben afgelopen jaar meerdere malen in Oostenrijk geweest (wintersport en zomervakantie). Je hebt achterin genoeg ruimte voor de spullen.
Prestaties / rijgedrag:
Deze variant van de 3 serie heeft de B48 motor onder de kap liggen. En is goed voor 184PK. In Nederland is dit genoeg vermogen om goed mee te komen met het verkeer. In Duitsland vind ik het toch fijner om wat meer vermogen te hebben. Vooral om van 100 naar 200 te Accelereren kan wat mij betreft wat sneller :).
De auto beschikt over 4 standen, namelijk: eco pro, comfort, sport en sport +. De stand eco pro gebruik ik eigenlijk nooit. Het meeste rij ik in de comfort stand, het was in het begin wel even wennen, de gasrespons is vergeleken met andere auto's wat traag. Wanneer je de auto in de sport of sport + stand zet wordt het sturen wat zwaarder en is de gasrespons een stuk beter. Echter vind ik het zwaarder worden van het stuur niet nodig.
Betrouwbaarheid:
Het afgelopen jaar heb ik twee problemen gehad. 1 dag na aankoop van de auto kwam ik erachter dat er op de vloer bij de achterbank water de auto in kwam. Meteen de dealer gebeld en ik kon de volgende dag terecht. Het bleek dat het deurfolie loszat. Uiteraard is dit onder garantie vervangen. Enkele maanden later had ik een probleem met het klokkenpaneel. Tussen mijn tellers in heb ik een klein scherm waarin ik de navigatie kan zien. Op de een of andere manier was dit vastgelopen. Ook hiervoor ben ik naar de BMW dealer gegaan, ze hebben daar een nieuw klokkenpaneel geïnstalleerd.
Kosten:
Het afgelopen jaar heb ik de volgende kosten gehad:
Olie + filters
Microfilter
Remmen voor + achter
Remschijven voor
Totale kosten: € 1.576,48
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 3-serie Touring 318i Executive Automaat / M-Pakket / Sport-Leder / Navi / Trekhaak / Clima / 18" Velgen / PDC / Cruise / LED /
- 2018
- 198.893 km

BMW 3-serie Touring 316i M Sport Edition Automaat|Trekhaak|Navi|Xenon|Alcantara
- 2015
- 193.407 km

BMW 318i Corporate Lease Executive
- 2018
- 165.200 km