BMW 318ti Compact (2002)

autoreview

BMW 3-serie Compact
BMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie CompactBMW 3-serie Compact - interieurBMW 3-serie Compact - interieur

Signalement

Uitvoering318ti Compact
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 18%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De BMW Compact e46 is sinds november 2005 in mijn bezit. De auto heb ik voor 4000 euro onder de marktwaarde gekocht van een leasemaatschappij. Direct na aanschaf nieuwe banden eronder (waren helemaal op), de koppeling en enkele riemen laten vervangen. 1000 euro verder. Rijdt wel als nieuw!
De rijkwaliteiten zijn werkelijk superieur. Heeft dezelfde wielbasis als alle andere 3 serie e46, maar wel standaard sportonderstel, is daardoor erg koersvast rechtuit en in bochten.
In januari 2007 heb ik het standaard interieur zelf vervangen voor een nieuw sportinterieur dat ik op marktplaats heb gekocht voor een schijntje, kwam uit een 325 compact die is gestript voor de racerij. De stoelen zijn perfect verstelbaar (vooral de verlenging van zitting) en bieden op lange ritten zeer goed zitcomfort.
Inmiddels mee naar Zuid-Frankrijk geweest en 2 keer naar wintersport. Loopt probleemloos 200 en houdt gemakkelijk hoge snelheden vol in de bergen.
In verband met de achterwielaandrijving zijn winterbanden toch wel aan te raden bij winterse weersomstandigheden, verschil met zomerbanden is goed te merken.

Probleemloze auto totdat in november 2007 de krukassensor het begaf. De auto liet mij langs de snelweg staan. Reparatie kostte 400 Euro(!).

Ben nu 50.000 km en 2 1/2 jaar verder en zou eigenlijk een grotere gezinsauto moeten kopen, maar kan geen afstand doen van de compact. De auto rijdt na 175.000 km nog steeds als nieuw, het interieur is ook nog steeds als nieuw en dergelijke rijkwaliteiten vind je niet in een mpv. Dan maar een dakkoffer erop voor de bagage in de vakantie en gewoon door blijven rijden.

PROBLEMEN

Krukassensor kapot bij 165.000 km, dure grap (400 euro incl montage).
Verder normaal onderhoud zoals remschijven en blokken. Prijzen zijn niet hoger dan bij andere merken, maar goed, het is ook maar een kleine BMW

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.