BMW 318i Touring M Sport Corporate Lease (2019) #2

autoreview

BMW 318i Touring M Sport Corporate Lease (2019)

Signalement

Uitvoering318i Touring M Sport Corporate Lease
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst112.965 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke cruiser

  • 98.600 km

Wat een topbak is dit! Laat ik daar mee beginnen.

Na een bmw 1 serie te hebben gehad en nog een Clio RS en 208 GTI wilde ik nu weer wat volwasseners en groters, ook met het oog op de toekomst. Al gauw kwam ik bij een BMW 3-serie of een Alfa Romeo Giulia uit. De Giulia was eigenlijk altijd al een jongensdroom maar toch ben ik voor de BMW gegaan. Waarom? Het interieur is lekker opgeruimd, alles is om de bestuurder heen gebouwd met een groot entertainment scherm maar bovenal omdat deze auto een station (touring) is en is uitgerust met het M-pakket en M-sportonderstel.

Hij stuurt lekker, de ZF8 is als vanouds heerlijk en de rijmodi bieden genoeg variatie. Minpunt: je komt met die 3 cilinder met 136 pl gewoon wat pk te kort in zo’n grote auto. Daarom gekozen voor een milde chip naar ongeveer 155-160 pk en 240 nm. Hierdoor is hij niet traag te noemen maar snel is anders. Je kunt hem naar 170 pk en 280nm krijgen maar dan ga je teveel vragen van zo’n blokje vind ik. Heb er namelijk een dag mee gereden maar vond dit té, durf zelfs te stellen dat mijn BMW daarmee sneller van 100 naar 140 ging dan mijn Clio RS met 200 pk (die nog helemaal standaard was). Invoegen is geen probleem en het went snel. Wat mij ook tegenvalt zijn toch wel wat kraakjes in het interieur, ze komen uit de deurlijsten, bij het schuin nemen van drempels. Afijn, dit stoort ook niet.

Gebruikskosten: ja die zijn er, en onderhoud ook, maar dat weet je als je een BMW of zelfs Alfa koopt. Je kunt met gemak 1 op 14 en zelfs 1 op 15 halen denk ik! Maar met een wat sterkere rechtervoet, en altijd genietend van de ijskoude airco is 1 op 13 reeel voor mij.

Kleine aanpassingen die zijn gemaakt:
- Remklauwen blauw
- Nieuwe set zomerbanden en antraciete velgen zijn besteld, gekozen voor de breedteset met 19 inch velgen (komen komende week)
- Apple CarPlay geactiveerd (wat een verademing)
- Start-Stop uitgeschakeld
- Achterspoiler zwart gewrapt

Van deze set wielen en velgen (18 inch) maak ik mijn winterset (all-seasons).

Op naar die vakantie naar Spanje van de zomer! Heb nu al zin in de rit erheen, en wat zullen wij uitgerust aankomen daar (Clio RS gewend).

Nog steeds genieten

  • 112.965 km

Tijd voor een nieuwe review!

Nog steeds geniet ik elke dag van het dikke aanzicht van de auto. Hij is aanwezig maar niet té schreeuwerig of fout. In mijn ogen straalt deze auto nog steeds klasse uit. Ook vind ik hem niet verouderd ogen tov de nieuwe 3-serie al ziet die achterkant er zeker gelikter uit.

Over het interieur nog steeds niets anders dan lof. Het enige dat ik mis, is dat ik wat gepersonaliseerde opties mis, zoals het zelf kunnen kiezen van een interieurverlichting ipv alleen wit of oranje. En ja, er zit geen adaptive cruise control op. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik vrijwel altijd de LIM gebruik ipv de Cruise Control. Maar met file rijden was de ACC wel handig geweest. Gelukkig ben ik niet gebonden aan drukke tijden op de weg.

In de tussentijd toch al redelijk wat kilometers afgelegd. Probleemloze kilometers ook. De auto wordt goed verzorgd. Zo krijgt hij regelmatig een oliecheck en bandenspanning check van mij en staat hij er vrijwel altijd keurig gewassen bij.

Gek genoeg lijken wat piepjes en kraakjes uit het interieur te zijn verdwenen. Met het koude weer hoor je alleen wel soms iets van achter uit de kofferbak. Het lijkt op de bevestiging van de achterbank in het mechanisme of iets dergelijks. Ook hier stoor ik mij niet teveel aan.

Soms mis je wel nog steeds wat extra vermogen om even goed in te voegen op de snelweg maar over het algemeen heb je genoeg vermogen en als het moet ben je serieus wel snel weg tot de 60-70 in de sportstand icm met de heerlijke automaat. Denk er wel aan om de olie van de ZF8 te laten verversen bij de kleine beurt in April. Dit wordt niet voorgeschreven door BMW maar het lijkt me zeker niet onverstandig. In de eco-stand schakelt hij soms wat lomp van de eerste naar de tweede versnelling. Wellicht komt dat omdat ik vrijwel nooit in die eco-stand rijd en de zelflerende automaat gewend is geraakt aan het soepel doorschakelen op hogere toeren.

De gebruikskosten zijn gewoon aanwezig. Maar dat wist je bij de aanschaf. De nieuwe banden zijn overigens super! Hier ben ik erg over te spreken, ook bij nat wegdek. Er is vrijwel altijd goede grip. Het is ook heerlijk dat je alles wat je nodig hebt, kan meenemen achter in de auto. Wel lijkt hij ontzettend groot maar door de lage daklijn en hoge kofferbak vanwege de achterwielaandrijving, zijn andere vergelijkbare auto’s wellicht wat ruimer. Maarja, dat oogt mijn inziens dan ook minder strak en chique dan een 3-serie touring. In mijn ogen samen met een A6 de mooiste stations.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.